De Opticien nr6-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 1 62 E v e n t NIKON PARTNER EVENT INSPIREERT! Het event werd afgetrapt met een heerlijke lunch, met Japanse twist. Daarna begon het programma met een plenaire sessie, waarin directeur Pierre-Yves Léonard aftrapte en dieper inging op het afgelopen coronajaar, de markt en de toekomst. “Corona heeft ook in 2021 een belangrijk aandeel gehad in de markt. Binnen de optiek hebben we ondanks corona gezien dat we essentieel zijn en tegelijkertijd ook stabiel en flexibel. Tot op de dag van vandaag is de consument nog niet volledig terug in zijn oude gedrag. Naast alle uitdagingen van het afgelopen anderhalf jaar zijn er ook nieuwe kansen ontstaan. Zo hebben we lang op afspraak gewerkt en daardoor meer tijd kunnen nemen om producten en de toegevoegde waarde daarvan uit te leggen”, aldus Pierre- Yves. Hij benadrukte in zijn presentatie ook dat HOC al veertig jaar klaar staat voor alle klanten, ook gedurende de coronapandemie. “We pakken sinds onze oprichting iedere kans aan die op ons pad komt om de beste kijkoplossing te bieden. Dat blijven we doen met onze gevarieerde aanpak met kwalitatieve brillenglazen, mooie instrumenten en marketingondersteuning. HOC staat voor flexibele oplossingen voor de instore experience, ontwikkelt instrumenten voor een optimale workflow en customer journey en bouwt samen met zijn partners aan het onderscheidend vermogen en de positie als ‘local hero’ door middel van het creëren van toegevoegde waarde en groei.” PRESIO ULTIMATE SP Na de presentatie van Pierre-Yves kwam Sales Manager Francisca Oden aan het woord over de marktontwikkelingen en de ontwikkelingen omtrent Nikon. Francisca is sinds 1998 werkzaam in de optiekbranche en sinds 2017 bij HOC. Sinds oktober van dit jaar bekleedt zij de functie van Sales Manager en vormt zij samen met Frank van der Voort en Mariëtte Cramer het HOC Salesteam. Zij werken zeer nauw samen met Harm Mulder, specialist op het gebied van instrumenten en met de HOC klantenservice, die dag en nacht klaar staan voor de opticiens. Vervolgens nam Project Manager Roger Slangen de bezoekers mee in de wereld van Nikon Presio Ultimate SP, het nieuwste multifocale product van Nikon, dat vorig jaar is geïntroduceerd. Presio Ultimate SP is een innovatief multifocaal brillenglas dat consumenten meer visuele mogelijkheden biedt met toepassing van de nieuwste personalisatietechnologie. “Door het samenbrengen van drie unieke inzichten (kijkbehoeften, voorkeuren en kijkgewoonten waarin ook het oude design ongeacht leverancier wordt meegenomen), maakt Presio Ultimate SP de visuele ervaring nog krachtiger en persoonlijker”, aldus Roger. OP 15 NOVEMBER ORGANISEERDE HOLLAND OPTICAL COMPANY (HOC) HET ALLEREERSTE NIKON PARTNER EVENT IN HET SCHITTERENDE EYE FILMMUSEUM. ALLES DRAAIT IN HET EYE FILMMUSEUM OM ZIEN EN GEZIEN WORDEN EN ZODOENDE IS DEZE LOCATIE PERFECT OM HET TE HEBBEN OVER INNOVATIEVE PRODUCTEN, DE MARKETINGSTRATEGIE EN -MATERIALEN VOOR 2022 EN DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN NIKON IN DE OPTIEKWINKEL. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN WAS OOK AANWEZIG BIJ DEZE INSPIRERENDE MIDDAG EN DEED VERSLAG.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4