De Opticien nr6-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 1 63 NIKON PARTNER PROGRAMMA Ook werd er uitgebreid ingegaan op het Nikon Partner programma, dat afgelopen maart is gestart. Bram Gardien, Marketing manager bij HOC, lichtte in zijn presentatie het volgende toe: “Het Nikon Partner programma is geïntroduceerd om verschillende doelen te bereiken. Zo wilden we het merk Nikon samen met onze partners laten groeien bij de consument, meer producten met toegevoegde waarde verkopen en onze partners overtuigen van de meerwaarde van het partnerschap. Kortom, het doel was om een Nikon community op te bouwen. Wij zijn er van overtuigd dat we samen meer potentiële brildragers bereiken. Dit jaar hebben we diverse marketingactiviteiten opgezet om de positie van Nikon te versterken naar de consument. Maar we zijn nog niet klaar, want momenteel loopt de grootste nationale Nikon campagne ooit in Nederland.” Over de najaarscampagne vertelde Bram het volgende: “Het doel is om de zichtbaarheid van Nikon te vergroten en de consument te bereiken en naar de winkel van de Nikon partners te bewegen. Dit hebben we gedaan door middel van een abricampagne in bushokjes om u lokaal te ondersteunen. Ondersteund door een nieuwe website inclusief shoplocator exclusief voor Nikon Partners. Daarnaast start komende week ook een billboardcampagne die bestaat uit dertien reclameborden, verdeeld over heel Nederland. Tot slot is er ook een grote social media campagne op Facebook. Voor de Nikon Partner plaatsten we indien gewenst gesponsorde content om bestaande en nieuwe klanten in de eigen regio te benaderen.” Verder ging Bram in zijn presentatie in op het Nikon Partner programma voor 2022, die veel voordelen biedt. Zo krijgen Nikon Partners ieder product als eerst en ontvangen ze bij ieder product gratis de bijbehorende demotool. Daarnaast zijn standaard de Nikon campagnes, POS materialen en marketingmaterialen beschikbaar en zijn Nikon partners exclusief zichtbaar op de shoplocator op de nieuwe Nikon website. Tot slot zijn de partners automatisch uitgenodigd voor het Partner Event in 2022. INNOVATIES 2022 Tijdens deze middag werd er ook uitgebreid stilgestaan bij de innovaties. Zo werd de introductie van de Nikon Precision Lens, Acurasee aangekondigd, die naar verwachting in mei 2022 wordt geïntroduceerd. Door deze introductie, in combinatie met de Nikon Vision-R 800 phoropter, wordt het mogelijk om te meten en Nikon Premium brillenglazen te bestellen met een precisie van 0.01 dpt. Nu veel mensen thuis werken, kan deze langdurige schermtijd ongemakken voor onze ogen veroorzaken. Nikon introduceert volgend jaar een nieuwe werkbril genaamd Home & Office Neo. MARKETINGONDERSTEUNING In de presentatie van Trade marketeer Rémi Coolen kwam de marketingondersteuning voor de Nikon Partners voor 2022 uitgebreid aan bod. “Om het Nikon aandeel verder te laten groeien, vergroten wij aankomend jaar de intensiteit van de marketingondersteuning. U kunt een complete zonneglazencampagne verwachten, maar ook een nieuwe nationale Nikon campagne, zowel online als offline. Daarnaast is het belangrijk om een uniek product als Presio Ultimate ook bij de consument onder de aandacht te brengen. Daarom introduceren wij in 2022 een campagne die hier speciaal op is gericht.” “Ook dienen zich nieuwe mogelijkheden aan om de winkelbeleving van de consument te versterken, zoals een Phygital Wall, een verkoopwand die de consument zelf bedient en video’s afspeelt over allerlei producten. Verder introduceren wij de Nikon Differences App, een app speciaal gericht op de consument, waarmee u verschillende producten met behulp van de iPad kunt visualiseren voor uw consument en onlangs hebben we ook een imagebank opgestart die we in de toekomst continu up-to-date blijven houden. U kunt dan dus ook via de imagebank uw POS materialen bestellen, waar u ook meer mogelijkheden heeft met betrekking tot het personaliseren van uw uitingen. Tot slot ondersteunen wij de Nikon Partners uitgebreid met social media, onder andere door samen te werken met diverse partijen in de optiekmarkt, maar ook door in samenwerking met Nikon International Facebook posts en Instagram posts op te maken.” WORKSHOPS EN NETWERKEN Na de plenaire sessie werd de dag vervolgd met een workshop van de bekende fotograaf Michiel van Nieuwkerk over de perfecte Instagram foto. Dolf Janssen nam vervolgens de bezoekers op zijn eigen wijze mee in het thema “zien en gezien” worden. Na afloop was er uitgebreid de tijd om te netwerken en voor gezelligheid. Kortom, het was een zeer geslaagde eerste editie van het Nikon Partner event! Wilt u meer te weten over de voordelen van het merk Nikon in uw winkel? Contacteer vrijblijvend uw HOC vertegenwoordiger.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4