De Opticien nr 6-2023 Online

DE OPTICIEN NR 6 2023 22 EVENT Openingsceremonie Op woensdagavond 18 november vond de openingsceremonie plaats op een bijzondere locatie, het Velodrom in Berlijn, waar Sven Hermann, de CEO van ZEISS Vision, het woord nam. Hij nam ons mee op een reis door de geschiedenis van ZEISS, die tot op de dag van vandaag de basis vormt voor het succes van het bedrijf. “Sinds de oprichting heeft ZEISS een sterke focus op kwaliteit en innovatie met als doel aan de wensen en behoeften van zowel opticiens als hun klanten op het gebied van zicht te kunnen voldoen. Die missie is nooit veranderd. Zonder de opticiens kunnen wij die missie niet voltooien en daarom zijn wij ontzettend dankbaar dat al deze mensen uit het vak zich hier hebben verzameld om zich onder te dompelen in onze wereld en geïnspireerd te raken door ons en elkaar, en wij door jullie. Zonder jullie kennis, ervaring en bovenal jullie enorme passie voor het vak en de klanten, kunnen wij geen hoogwaardige producten ontwikkelen. We doen het samen.” Na afloop van de speech van Sven Hermann verscheen Bryan Adams op het toneel. Hij deelde niet alleen zijn kennis en ervaring op het gebied van fotografie, waarbij glas een essentiële rol speelt, maar trakteerde het publiek ook op een speciale uitvoering van "Summer of '69" samen met Sven Hermann. De ZEISS Vision Convention De tweede dag stond in het teken van de Convention, dat plaatvond in en rondom het Funkhaus in Berlijn. De deelnemers werden verdeeld in diverse groepen en meegenomen door vier verschillende ‘werelden’. Binnen deze werelden werden essentiële onderwerpen in de optieksector behandeld, waaronder myopie, digitalisering, vergrijzende bevolking en de integratie van oogheelkunde en optiek. Tevens werd uitgebreid ingegaan op de rol van ZEISS als partner in de toekomst. Uiteraard kwamen de bekroonde producten en geavanceerde technologieën van ZEISS uitgebreid aan bod binnen de verschillende werelden. Brillenglasportfolio In 2019 werd SmartLife geïntroduceerd, wat direct een succes bleek te zijn. Onlangs werd dit portfolio vernieuwd. Tijdens de Convention werd hier vanzelfsprekend uitgebreid aandacht aan besteed. “Het volledige ZEISS SmartLife-portfolio gaat verder dan de traditionele categorieën van brillenglazen en is geschikt voor brildragers van alle leeftijden. Gebaseerd op uitgebreid onderzoek naar het moderne, dynamische kijkgedrag, houdt ZEISS SmartLife rekening met onze verbonden en mobiele levensstijl, die wordt gekenmerkt door een dynamisch kijkgedrag, individuele visuele behoeften en onze leeftijd. SmartLife-glazen zijn beschikbaar voor alle brildragers vanaf twintig jaar en worden geleverd in verschillende varianten, waaronder enkelvoudige, digitale en multifocale glazen, in diverse indexen en materialen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4