De Opticien nr 6-2023 Online

DE OPTICIEN NR 6 2023 23 Naast het SmartLife-portfolio kwam ook het ClearView-portfolio ter sprake. “Deze enkelvoudige brillenglazen voor één afstand behoren tot de meest verkochte brillenglazen wereldwijd. We hebben met ClearView-brillenglazen een manier gevonden om geavanceerd freeform-ontwerp te integreren in standaard enkelvoudige brillenglazen.” Een andere belangrijke innovatie die uitgebreid werd behandeld, is ZEISS PhotoFusion X. “Deze innovatie biedt het gemak van één bril die geschikt is voor alle lichtomstandigheden. De meekleurende brillenglazen zijn gebaseerd op een volledig nieuw fotochromatisch systeem, wat resulteert in aanzienlijke verbeteringen in de snelheid van de overgang van licht naar donker en vice versa in vergelijking met de vorige generatie. Bovendien biedt het nieuwe geïntegreerde basismateriaal uitgebreide filtering van blauw licht, zowel binnen als buiten.” Myopie Een onmisbaar onderwerp tijdens de ZEISS Convention was ongetwijfeld myopie management. Wereldwijd worden steeds meer mensen getroffen door verschillende vormen van bijziendheid, waaronder de zogenaamde 'schoolmyopie' en de gevorderde vorm ervan. Zowel de optieksector als de oogheelkunde werken intensief aan het uitbreiden van diagnose- en behandelingsmethoden, en ook ZEISS blijft zich ontwikkelen op dit aspect. “Met meer dan tien jaar uitgebreide ervaring met progressieve en hoge myopie en wetenschappelijk onderbouwde bevindingen, werd in april dit jaar ZEISS MyoCare geïntroduceerd als effectieve en specifieke oplossing voor myopie management. Het ontwerp van deze brillenglazen maakt gebruik van de gepatenteerde C.A.R.E.-technologie om gelijktijdige, concurrerende defocus in de periferie te creëren. Daarnaast maakt ZEISS gebruik van ZEISS ClearFocus, om ongewenste hyperope defocus voor alle kijkrichtingen te voorkomen. Deze technologieën resulteren in zowel esthetisch aantrekkelijke brillenglazen als comfortabel zicht voor de brildrager.” Instrumenten De allernieuwste innovatie van ZEISS die werd gepresenteerd tijdens de Convention was de VISUCORE 500, een zeer nauwkeurig systeem dat de objectieve en subjectieve refractie in één apparaat combineert. “Dankzij de geringe afmetingen en de slanke uitvoering heeft het apparaat weinig plaats nodig in de zaak. De geavanceerde techniek en de doordachte software levert echter exacte meetresultaten in minder dan vijf minuten. ZEISS VISUCORE 500 onderscheidt zich bovendien door de zeer eenvoudige bediening. Dit instrument begeleidt u automatisch door het volledige proces aan de hand van gedetailleerde, maar toch gebruiksvriendelijke instructies, waarbij zelfs de nabije refractie digitaal is. Hierdoor kan de oogzorgprofessional niet alleen met uiterste precisie werken, maar wordt ook de hoge norm en professionaliteit van de dienstverlening in de optiekzaak duidelijk getoond.” Verder wordt benadrukt dat de VISUCORE 500 naadloos in het ZEISS-ecosysteem past. “Het wordt bediend vanaf een iPad of PC met de ZEISS VISUCONSULT 500 app, waarmee al uw ZEISS-apparaten zijn gekoppeld.” Uiteraard waren ook alle andere apparaten van ZEISS te bewonderen, waaronder VISUFIT 1000. “Het ZEISS VISUFIT 1000 platform biedt een uitstekende nauwkeurigheid, gecombineerd met een unieke aankoopervaring: negen gesynchroniseerde camera's maken opnames over 180 graden van het gezicht van een brildrager. Deze opnamen worden samengevoegd tot één enkele afbeelding, waarmee een precieze digitale 3D-centrering kan worden gemaakt. Bovendien maakt VISUFIT 1000 het mogelijk om monturen te vergelijken en virtueel te passen.” Indrukwekkende consumentencampagne Tijdens de Convention was er ook bijzondere aandacht voor de consument, de uiteindelijke brildrager. ZEISS Vision lanceerde tijdens het event een indrukwekkende consumentencampagne, genaamd ‘Nobody sees like you’ die komend jaar uitgerold gaat worden. “Deze campagne richt zich niet specifiek op één bepaald product, maar heeft als doel de naamsbekendheid van ZEISS te vergroten. Op deze manier willen we de vraag naar onze brillenglazen bij consumenten stimuleren en hen tegelijkertijd aanmoedigen om een bezoek te brengen aan de opticiens die met onze producten werken.” Na afloop van de Convention vond een afsluitingsceremonie plaats, waarna nog volop werd nagepraat over de verwachtingen die ZEISS opnieuw wist te overtreffen. In deze indrukwekkende en inspirerende setting, waar kennis, innovatie en entertainment samenvloeiden, bewijst ZEISS opnieuw zijn sterke positie in de optieksector. Meer informatie: ZEISS Tel. +31 (0) 76 3035444 optiek@zeiss.com.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4