De Opticien nr 6-2023 Online

DE OPTICIEN NR 6 2023 30 BEDRIJFSPROFIEL De recente verhuizing verderop in de straat markeert niet de eerste keer dat het bedrijf van locatie is veranderd sinds de oprichting in 1989 door Mark Osinga. De reis begon in een zolderkamer in Leusden, gevolgd door de aanschaf van een “eurowoning” en later zelfs het toevoegen van het buurhuis. In 1997 ontgroeide het bedrijf de “eurowoningen”, wat leidde tot de aanschaf van een nieuw bedrijfspand. In 2001 volgde de verhuizing over een afstand van slechts vijftig meter naar het pand aan de Kapelhoek 20 te Leusden. Nu, ruim twintig jaar later, wordt opnieuw een nieuw hoofdstuk ingeluid met de intrek in een nieuw pand. Een positief teken, aangezien het bedrijf voortdurend in omvang is toegenomen. “Ook op de vorige locatie groeiden we uiteindelijk uit ons jasje. De nieuwe locatie biedt aanzienlijk meer mogelijkheden en is daarnaast volledig aangepast aan de moderne tijd, met speciale aandacht voor duurzaamheid”, deelt Wilco mee. “We beschikken over meer vierkante meters, waardoor onze medewerkers ruimere werkplekken hebben en we diverse ruime en fraaie ruimtes hebben om klanten te ontvangen. Mensen kunnen een afspraak maken om de collecties te bekijken of een rondleiding te krijgen, maar wie in de buurt is, mag uiteraard ook gerust spontaan binnenlopen. Kortom, we kunnen onze klanten nog beter van dienst zijn.” Daarnaast is er nu ook meer ruimte beschikbaar voor een uitgebreidere voorraad. “Hoewel we al over een ruime voorraad en snelle levertijden beschikten op de vorige locatie, kunnen we dit nu nog verder uitbreiden,” voegt Wilco toe. BRILMODE BY OSINGA VERHUIST ÉN SEGMENTEERT: “WE ZIJN KLAAR VOOR DE TOEKOMST” Op 5 juni is Brilmode by Osinga verhuisd. Het nieuwe gebouw bevindt zich op een steenworp afstand van het vorige pand. “Alleen het huisnummer is gewijzigd”, zegt Wilco de Jong, Commercieel Directeur bij het bedrijf, met een glimlach. Een bescheiden opmerking, maar hiermee doet hij de verhuizing tekort, aangezien het nieuwe pand aanzienlijk meer mogelijkheden biedt, zowel voor Brilmode by Osinga zelf als voor diens klanten. Vaktijdschrift De Opticien neemt een kijkje op de nieuwe locatie en gaat in gesprek met Wilco over het afgelopen jaar, waarin niet alleen de verhuizing centraal stond, maar ook de segmentatie binnen LOOK en andere interessante ontwikkelingen binnen het merkenportfolio. Kortom, er valt genoeg te bespreken! Terwijl het team van Brilmode by Osinga dit jaar druk bezig was met de verhuizing, voltrok zich ook een andere belangrijke ontwikkeling: de segmentatie van LOOK, het grootste merk in het portfolio van het bedrijf, afkomstig uit de Italiaanse LOOK Occhiali-fabriek. “De oprichting van Brilmode by Osinga ging destijds direct gepaard met de samenwerking met LOOK. WE KIJKEN ER ENORM NAAR UIT OM MET ALLE NIEUWE COLLECTIES BIJ ONZE KLANTEN LANGS TE GAAN, MAAR NODIGEN HEN NATUURLIJK OOK VAN HARTE UIT OM EEN BEZOEKJE TE BRENGEN AAN ONS NIEUWE PAND “ “

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4