Hoordetail nr1 2019 Online

H o o r d e t a i l n r 1 2 0 1 9 35 R e m o t e f i t t i n g De populariteit van telegeneeskunde neemt toe. Hulp op afstand wordt steeds vaker verkozen boven persoonlijke, plaatsgebonden ontmoetingen. Het aanmeten van de hoortoestellen zal nog steeds op locatie bij de audicien gebeuren, maar bij vervolgafspraken hoeven tijd en afstand geen probleem meer te zijn. Dit is vooral belangrijk voor consumenten met beperkte mobiliteit, die afhankelijk zijn van zorgverleners voor transport, voor patiënten die op reis zijn of die niet naar de audicien kunnen komen. Realtime audio- / videoconferenties dragen bij aan een beter begrip van klantfeedback en hun specifieke luisteromgevingen. “De digitale transformatie zorgt voor interessantemogelijkheden in de gezondheidszorg, waaronder voor de gehoorzorg. We begrijpen dat de verwachtingen van consumenten veranderen naarmate mobiele apparaten steeds meer deel uitmaken van ons dagelijks leven en we omarmen de mogelijkheden voor zowel onze klanten als consumenten”, aldusMartinGrieder, GVPmarketing van Sonova. “Onze strategische samenwerkingmet Microsoft biedt consumenten toegang tot handige en geoptimaliseerde aanpassingen op afstand, terwijl audiciens een voorsprong krijgen door gebruik te maken van de nieuwste innovaties op het gebied van afstandsondersteuning en eAudiology.” BETERE AANPASRESULTATEN De Remote Support Service breidt allereerst de zorg op afstand uit. Bovendien kan het ertoe leiden dat zorgt op afstand kwalitatief beter is dan persoonlijke, plaatsgebonden zorg. De Remote Support-functies worden geleverd in de gebruiksvriendelijke MyPhonak-app, die gratis te downloaden is en volledig compatibel is met iOS- en Android-apparaten. Via de myPhonak-app krijgt de aanpasser speciale toegang tot de geluidsomgeving waarin de cliënt moeite heeft met verstaan. Die ‘auditieve momentopname’ zou onmogelijk in de praktijk kunnen worden nagebootst. Door de specifieke hoorzitting in reële situaties te observeren, is de aanpasser beter toegerust om in realtime te diagnosticeren en aanpassingen te doen, wat mogelijk kan leiden tot betere aanpasresultaten. Meer informatie: Phonak Nederland Tel. 088-6008850 www.phonak.nl EDISON AWARDS Phonak Marvel is finalist in de categorie Consumer Electronics & Information Technology van de Edison Awards 2019. Deze erkenning dankt ze aan de unieke combinatie van uitzonderlijke geluidskwaliteit en universele ‘made for all’ Bluetooth connectiviteit. De Edison Awards, vernoemd naar Thomas Alva Edison, geven erkenning aan ‘s werelds beste innovaties. Tijdens het Awards Gala op 4 april 2019 in New York Ciry worden de gouden, zilveren en bronzen Award winnaars bekendgemaakt. Voor het toekennen van de Edison Award 2019 is een onafhankelijk jurypanel samengesteld uit meer dan 3.000 professionals uit uiteenlopende werkvelden zoals productontwikkeling, design, wetenschap en educatie. Phonak REMOTE SUPPORT SERVICE BIEDT HOORZORG OP AFSTAND IN SAMENWERKING MET MICROSOFT INTRODUCEERDE PHONAK DE PHONAK REMOTE SUPPORT SERVICE INTRO- DUCEERT, EEN REAL-TIME OPLOSSING VOOR DIENSTEN OP AFSTAND MET BEHULP VAN MICROSOFT’S AZURE CLOUDGE- BASEERDE TECHNOLOGIE. DE SERVICE FACILITEERT HOOR- ZORG OP AFSTAND VAN DE PHONAK AUDÉO MARVEL-HOO- RTOESTELLEN VANUIT VRIJWEL ELKE PLEK TER WERELD. DRAGERS VAN GEHOORAPPARATEN KUNNEN NU VIA AU- DIO EN VIDEO COMMUNICEREN MET HUN AUDICIEN VIA DE MYPHONAK-APP OM HUN SPECIFIEKE HOORUITDAGING IN REALTIME EN IN REËLE SITUATIES IN DETAIL TE BESCHRI- JVEN. REMOTE SUPPORT SERVICE IS HET EERSTE PRODUCT VAN EEN DOORLOPEND STRATEGISCH TECHNOLOGISCH PARTNERSCHAP TUSSEN MICROSOFT EN SONOVA, HET MOEDERBEDRIJF VAN PHONAK EN ‘S WERELDS TOONAAN- GEVENDE LEVERANCIER VAN HOOROPLOSSINGEN. Phonak Audéo Marvel

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4