Hoordetail nr1-2022 Online

H o o r d e t a i l n r 1 2 0 2 2 41 VERTROUWDE SAMENWERKING Het samen werken kenden Gonny en Bas nog wel uit hun tijd bij Beter Horen, dus als getrouwd stel durfden zij de sprong te wagen om co-owners te worden van hun eigen winkel. “We vullen elkaar op een heel natuurlijke manier aan. We hebben nooit afgesproken wie welke taken zal oppakken, dat gaat tot nu toe allemaal vanzelf. We verbazen ons er ook wel eens over maar we functioneren als een geoliede machine; we weten dat we op elkaar kunnen bouwen en hebben eenzelfde visie”, weet Bas. GEEN GESTANDAARDISEERD PROTOCOL Als zelfstandige audiciens bij De Hoorwereld kunnen Gonny en Bas nu hun eigen visie tot uiting brengen. Volgens hen draait het leveren van goede hoorzorg om het nemen van genoeg tijd om te inventariseren waar het probleem precies zit. “Tegenwoordig draait het helaas veelal om verkopen en winst maken. Maar wij vinden het veel belangrijker om onze klant goed te helpen door rustig de tijd voor hem of haar te nemen. Het uitgebreid luisteren, om te achterhalen wat we kunnen betekenen, blijft de belangrijkste stap”, vindt Gonny. “We merken zelfs dat het op die manier niet eens méér tijd hoeft te kosten dan bij gestandaardiseerde protocollen. Als klein bedrijf hoeven wij gelukkig niet alles volgens een vast stramien te doen. We leveren maatwerk en kijken per klant opnieuw hoe we het kunnen aanpakken.” Elke hooroplossing heeft tijd nodig; van intake en aanpassing tot controle, eindcontrole en nazorg. Bas: “We werken niet met een maximum tijdsbestek waarin we de klant een hoortoestel aanpraten. We pakken het rustig aan. Pas als uiteindelijk de gekozen hooroplossing tot het gewenste resultaat leidt, wanneer alle doelen zijn bereikt en de klant volledig tevreden is, ronden we de proefperiode af. We halen de tijdsdruk er vanaf en geven elke klant zo veel aandacht als nodig.” Als extra service bieden ze bij De Hoorwereld ook hoorzorg aan huis. “Voor sommige klanten is het heel ingewikkeld om naar de winkel te komen. Daarom vind ik het fijn om de mogelijkheid te bieden dat we bijvoorbeeld voor verplichte metingen bij iemand thuis komen”, vertelt Gonny. “Bram van Oostrum verzorgt dat voor ons.” DANKBAARHEID Terugkijkend op de eerste twee jaar van hun nieuwe onderneming, beseffen Gonny en Bas heel goed hoe bijzonder het eigenlijk is dat zij zo veel mensen mogen voorzien van hoorzorg. “Alle klanten die we hebben, kíezen voor ons en voor onze zorg. Daar staan wij geregeld bij stil, en het is ook belangrijk om dat nooit normaal te gaan vinden”, vindt Gonny. Bas: “We doen eigenlijk gewoon ons werk, maar het blijft uniek wanneer een nieuwe klant kiest voor onze zorg. Ze vertrouwen ons met iets heel belangrijks, hun gehoor. Hoe bijzonder is dat?!” Mooie klantverhalen maken dit besef nog vele malen betekenisvoller. “Een tijdje terug zat een nieuwe klant nog huilend bij de intake en met zijn nieuwe hoortoestellen heeft hij als het ware zijn leven terug. Het is een compleet andere man, hij straalt echt van geluk. Of kinderen die bij ons komen en met hun hoortoestellen plots enorme stappen zetten in hun taalontwikkeling. Dat betekent voor ons natuurlijk ook de wereld”, besluit het stel dankbaar. Meer weten over De Hoorwereld van Gonny en Bas? Kijk dan op www.dehoorwereld.nl .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4