Hoordetail nr1-2024 Online

HOORDETAIL NR 1 2024 43 Pim Föster (directeur van organisator Optitrade Retailgroep) opende de Audiologie Marathon die dit jaar plaatsvond bij Gooiland Events in Hilversum. De Marathon, waar jaarlijks gemiddeld 200 audiciens op afkomen, vierde haar tienjarig jubileum. Föster stond daar uiteraard bij stil. Ook ging hij in op de cijfers van het afgelopen jaar en keek hij vooruit naar de verwachtingen voor de komende jaren. “Hoe zag de markt er tien jaar geleden uit en wat is in al die tijd gebeurd?”, vroeg Föster zich hardop af, waarna hij de antwoorden illustreerde met enkele voorbeelden. “Niet alleen in de audiologiemarkt, maar ook in een aantal andere markten. En wat is nu echt de rol van de zelfstandige audicien? Wij zeggen eigenlijk continu dat zelfstandigen nodig zijn om een noodzakelijk onderscheid in de markt te maken. De belangrijkste boodschap vanuit Optitrade is: als audicien zorg jij zelf voor de hoofdzaken, dan doen wij de rest – de bijzaken. Zodat jij zorgeloos hoortoestellen kunt verkopen.” ZO ZAG DE AUDIOLOGIE MARATHON 2024 ERUIT De tiende editie van de Audiologie Marathon bracht op 29 januari professionals uit de hoorbranche samen voor een dag vol waardevolle contacten, verrijkend netwerken en een warme, gezellige sfeer. Met een overweldigende deelname van leveranciers en audiciens en een overvloed aan positieve energie was de 2024-editie, waarbij het thema ‘Het Ritme van Vernieuwing’ was, een belangrijk moment in het delen van kennis en het bevorderen van gemeenschap binnen de audiologie. Na de openingspresentatie werd voor het eerst voor het grote publiek de Audible Contrast Threshold (ACT)-test gepresenteerd. Tijdens deze sessie demonstreerde en vertelde Oticon live waarom het audiogram te beperkt is. En belangrijker: hoe je met deze aanvullende ACT-test het spraakverstaan van klanten kunt verbeteren. Een mogelijk nieuwe zorgstandaard in de markt. Het onderzoek naar ACT dat plaatsvond in meerdere landen wereldwijd is het grootste klinische onderzoek dat zij gezamenlijk ooit uitvoerden. De nieuwe test wordt dan ook gezien als een game changer voor het audiologisch vakgebied. DE BELANGRIJKSTE BOODSCHAP VANUIT OPTITRADE IS: ALS AUDICIEN ZORG JIJ ZELF VOOR DE HOOFDZAKEN, DAN DOEN WIJ DE REST – DE BIJZAKEN. ZODAT JIJ ZORGELOOS HOORTOESTELLEN KUNT VERKOPEN Lees verder op de volgende pagina ►

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4