Hoordetail nr2 2019 online

P e d i a t r i s c h e h o o r z o r g Het intelligente, mechanische ontwerp met IP68-certificaat biedt afscherming tegen water, stof en vuil H o o r d e t a i l n r 2 2 0 1 9 16 OticonOpn Play LAAT KINDEREN WEER KIND ZIJN VOORTBOUWEND OP HET SUCCES VAN OTICON OPN EN OPN S, IS OTICON OPN PLAY ONTWIKKELD VOOR KINDEREN DIE TE MAKEN KRIJGENMET GEHOORVERLIES. MET 360 GRADEN TOEGANG TOT HET GELUID IN DE OMGEVING HELPT DIT HOORTOESTEL DE WERELD VAN KINDEREN VAN ALLE LEEFTIJDEN TE OPENEN. DIT WORDT MOGELIJK GEMAAKT DOOR HET NIEUWE VELOX S™ PLATFORM, DAT HET VOLLEDIGE POTENTIEEL VAN HET OPEN SOUND PARADIGMA ONTKETENT. OTICON OPN PLAY STAAT DAARMEE VOOR EEN GEHEEL NIEUWE MANIER WAAROP SLECHTHORENDE KINDEREN GELUID HOREN EN SPRAAK KUNNEN VERSTAAN IN ALLEDAAGSE, UITDAGENDE OMGEVINGEN. Kinderen zijn nieuwsgierig om de wereld om hen heen te ontdekken. Gehoorverlies kan daarin een beperkende factor zijn. Ondersteuning is geboden om taal- en sociale vaardigheden te ontwikkelen. Hoe eerder ze die hulp krijgen, des te beter dat is voor hun persoonlijke ontwikkeling. Met de lancer- ing van Oticon Opn Play geeft de fabrikant aan een doorbraak te hebben in de pediatrische hoorzorg. INCIDENTEEL LEREN De hersenen van kinderen worden vaak omschreven als sponzen die de informatie om hen heen opzuigen. Meer dan tachtig procent van wat zij leren is afkomstig van incidenteel leren. Dit gebeurt wanneer kinderen afluisteren wat er om hen heen gezegd wordt, in plaats van direct te leren. Om dit mogelijk te maken, moeten kinderen in staat zijn om spraak om hen heen duidelijk te verstaan. Kinderen leven, leren en hebben interacties in buitengewoon diverse leeromgevingen. De veranderende kenmerken hiervan maken iedere leeromgeving een uitdaging op zich. Oticon Opn Play maakt beter spraakverstaan in de prachtige, maar chaotische wereld van kinderen mogelijk. LAWAAI EN SPRAAK ONDERSCHEIDEN Geluiden uit de voortdurend veranderende wereld van kinderen komen in 360 graden op hen af. Hun hersenen verwerken deze constante informatiestroom om de wereld om hen heen te begrijpen en ervan te leren. Kinderen met een gehoorverlies zijn in het nadeel, omdat de hersenen slechts een deel van het spraaksignaal ontvangen en dit vervormd kan zijn. Voor hen kan het lastig zijn om spraak van lawaai te onderscheiden. Om dit te compenseren, moeten ze zich extra inspannen om te proberen in te vullen wat er ontbreekt. Dit veroorzaakt vaak een gevoel van overrompeling, isolatie en vermoeidheid, omdat het volgen en begrijpen van een gesprek lastig is.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4