Hoordetail nr2-2022 Online

H o o r d e t a i l n r 2 2 0 2 2 18 C o v e r s t o r y V a n B o x t e l h o o r w i n k e l s Meer mensen beter laten horen, dat is de missie van Van Boxtel. Waar we twee jaar geleden met Paul over de groei van Van Boxtel spraken, zitten we nu in de winkel om van hem én van audicien Evelien te horen wat er de afgelopen jaren is gebeurd om die missie te vervullen. “De afgelopen jaren hebben we sterk geïnvesteerd in onze serviceverlening en de medewerkers”, legt Paul uit. “Onze organisatie maakt een gezonde groei door, niet alleen qua financiële resultaten, maar ook op het vlak van medewerkersbetrokkenheid. We meten dit ieder jaar en ik ben er trots op dat deze score nog steeds groeiende is.” OPTIMALISATIE VAN DE KLANTREIS Een traject waar Van Boxtel nu middenin zit, is de weg naar de ‘optimale keuze’. Paul legt uit wat dit inhoudt. “Als ik kijk naar wat er in de markt gebeurt, zie ik dat Van Boxtel zich in toenemende mate onderscheidt, doordat wij klanten niet sturen richting een snelle verkoop en we ons niet onnodig richten op de duurste hoortoestellen. Met eerlijke en transparante informatie helpen we vanuit onze expertrol de klant de optimale keuze te maken voor een hooroplossing. Uit de terugkoppeling vanuit de audiciens én onze klanten blijkt het een succesvolle benadering. Het laat ons zien dat dit de juiste weg is." INVESTEREN IN DE AUDICIEN ALS EXPERT Wanneer Paul over de audiciens van Van Boxtel praat, noemt hij ze steevast ‘experts’. Een bewuste woordkeuze, blijkt uit zijn toelichting. “We investeren veel in onze expertrol als hoorzorgaanbieder en zorgen ervoor dat onze audiciens de juiste tools hebben om de klant zo goed mogelijk te begeleiden in de zoektocht naar de best passende hooroplossing. We bieden onze medewerkers trainingen aan en ondersteunen hen lokaal door middel van onze regiomanagers en coaches. In onze ondersteuning staat strength-based coaching centraal. Via een persoonlijke aanpak leren we onze medewerkers hun talenten verder te ontwikkelen en we helpen hen hierbij door coaching en aanmoediging." Evelien is zo’n hoorzorgexpert bij Van Boxtel hoorwinkels. Zij werkt sinds 2015 in het filiaal in het centrum van Oss, eerst als commercieel medewerkster en nu al een aantal jaar als audicien. Zij legt uit hoe zij invulling geeft aan IN 2020 SPRAKEN WE MET PAUL VONDENHOFF NAAR AANLEIDING VAN HET 65-JARIGE JUBILEUM VAN VAN BOXTEL HOORWINKELS. OOK BESPRAKEN WE DE AMBITIEUZE DOELEN DIE PAUL EN ZIJN TEAM VOOR DE KOMENDE JAREN STELDEN, WAARBIJ GOED WERKGEVERSCHAP HOOG OP DE AGENDA STOND. NU, BIJNA TWEE JAAR LATER, ZITTEN WE OPNIEUW MET DE MANAGING DIRECTOR AAN TAFEL OM TE HOREN WAAR VAN BOXTEL STAAT. MAAR NOG LIEVER LAAT PAUL EEN AUDICIEN ZELF AAN HET WOORD. HIJ NODIGT ONS UIT IN HET FILIAAL AAN DE KRUISSTRAAT IN OSS, WAAR AUDICIEN EVELIEN ONS EEN WARM WELKOM GEEFT IN HAAR WINKEL. SAMEN VERTELLEN ZE OVER DE STAPPEN DIE VAN BOXTEL DE LAATSTE JAREN HEEFT GEZET, VOOR DE KLANT ÉN VOOR DE WERKNEMER. die rol als expert. “We luisteren naar de behoefte van de klant en proberen vanuit onze expertrol daar zo goed mogelijk invulling aan te geven door de hoorbehoeften te vertalen naar een totale hooroplossing”, vertelt Evelien. “We hebben het dus niet alleen over technologische features, maar proberen erachter te komen wat er nodig is om in het dagelijkse leven weer goed te kunnen horen door zo gericht mogelijk vragen te stellen. Zo is het voor de klant makkelijker om aan te geven waar ze in het dagelijkse leven tegenaan lopen en kunnen wij filteren wat ze nou echt nodig hebben in een hooroplossing. We geven een helder en deskundig advies binnen de hoortoestellendatabase en de vrije markt, waarbij wordt toegelicht wat men mag verwachten van de geadviseerde hooroplossingen. De klant kan dan zelf een bewuste keuze maken.” PERSOONLIJKE GROEI ALS AUDICIEN Audiciens die werken bij Van Boxtel volgen geregeld trainingen en worden aangespoord om van elkaar te blijven leren. Ook heeft Van Boxtel op dit moment veel leerling audiciens in opleiding, ongeveer het dubbele ten opzichte van twee jaar geleden. Daarmee investeren zij in groei op de lange termijn én in de mensen. We vragen Evelien hoe zij de inzet van Van Boxtel ervaart in de praktijk. “Ik ga graag de uitdaging aan om mezelf te blijven ontwikkelen en zie deze ambitieuze werkwijze als heel positief. We worden goed begeleid vanuit Van Boxtel en er is veel ruimte voor persoonlijke groei. Ik ervaar goede opvolging van de trainingen en heb vaak contact met andere collega’s om tips en ervaringen uit te wisselen. Bovendien krijgen we regelmatig bezoek of een DE KLANT CENTRAAL EN DE AUDICIEN ALS EXPERT: VAN BOXTEL BLIJFT INVESTEREN IN OPTIMALE KLANTREIS Evelien & Paul in het filiaal in Oss

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4