Hoordetail nr4 2019 online

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 1 9 50 C o l u m n Ook over het onderhouden van uw relatie heb ik het eerder gehad. Een kaartje voor zijn of haar verjaardag, herkenning wanneer ze de winkel weer binnenlopen en onthouden waar iemand enthousiast van wordt. Het zijn een paar kleine inspanningen die ervoor zorgen dat mensen zich gewaardeerd voelen. Het zijn belangrijke salescompetenties die een werkend leven blijven gelden. Want het hebben van een trouwe schare vaste klanten is natuurlijk onontbeerlijk voor uw bedrijf. Maar hoe zit het eigenlijk met het genereren van nieuwe klanten? DE ZORGMARKT BLIJFT VERANDEREN Het is belangrijk om altijd op zoek te blijven naar mogelijkheden om uw doelgroepen te bereiken en te verleiden om de weg naar uw winkel te vinden. Het loont bijvoorbeeld de moeite om de koers van zorgverzekeraars goed in de gaten te houden. Volgend jaar zetten twee grote zorgverzekeraars de deur min of meer open voor alle zorgaanbieders in de hoorzorgmarkt, dus ook de zelfstandige audiciens. Hiermee willen ze het makkelijker maken voor hun klanten om óveral terecht kunnen voor adequate en betaalbare hoorzorg. KANSEN Hoewel de vergoedingen lager zullen zijn dan u gewend was, biedt dit ook kansen voor u. Potentiële klanten die de afgelopen jaren wellicht aan uw winkeldeur voorbij gingen, zijn nu ineens wel bereikbaar. Als u bereid bent om deze nieuwe klanten op een vriendelijke en professionele manier te verwelkomen, kan dit relatief eenvoudig tot een nieuwe klantenschare leiden. Anders gezegd: als u niet meegaat met het zorginkoopbeleid van deze verzekeraars, verliest u uw trouwe klantenschare misschien wel aan de audicien die hier wel in meegaat. HET BELANG VAN KLANTENBINDING Bovendien weten we allemaal dat prijs slechts één van de ware argumenten is om voor de juiste hooroplossing te kiezen. En wie het belang van klantenbinding ziet, weet ook hoe klanten op de beste manier geholpen kunnen worden. Verzekeraars koersen naar uw winkel Jack Jobing Trainer Kenneth Smit Graag reageren op deze column? Mailen kan naar j.jobing@kennethsmit.com of ga voor meer informatie naar www.jackjobing.nl EERDER HEB IK HET GEHAD OVER HET BELANG VAN KLANTENBINDING. OVER HOE U UW KLANTEN EEN GOEDE ERVARING KUNT GEVEN, ZODAT ZE TROUWE KLANTEN KUNNENWORDEN. DAARBIJ ZIJN LUISTEREN, OPRECHTE INTERESSE HEBBEN EN HET ACHTERHALEN VAN DE ACHTERLIGGENDE MOTIVATIE VOOR EEN HOOROPLOSSING DE BELANGRIJKSTE SLEUTELWOORDEN. TRAINER JACK JOBING GEEFT TIPS AAN ONDERNEMENDE AUDICIENS

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4