Meat&co nr 1 2020

m e a t & c o n r 1 2 0 2 0 5 P. 36 VOEDSELVERPAKKING VAN DE TOEKOMST Een Vlaams consortium, waar Flanders’ FOOD deel van uitmaakt, heeft een zogeheten roadmap ‘Voedselverpakking van de toekomst’ gelanceerd. Vier partners werken aan een gezamenlijke visie en strategie om de komende jaren projecten op te starten rond duurzame verpakkingen. Speerpunten zijn circulaire verpakkingen, intelligente verpakkingen en logistieke processen. Inge Arents van Flanders’ FOOD: “Eco-design wordt de norm.” P. 40 ‘VLEES WORDT SNOEPGOED’ Het veranderende eetgedrag van de Nederlander biedt nieuwe kansen voor de Nederlandse slagers. “Vlees wordt snoepgoed. Je eet vlees omdat je er graag van wilt genieten, om de beleving. Daar moeten slagers op inspelen. Dat betekent aan de klant uitleggen welk vlees hij eet en waar het vandaan komt…” Dat stelt Mikel Pouw, eigenaar van Nice to Meat, de grootste en oudste onafhankelijke horecaslagerij van Nederland. P. 22 COVERSTORY SANDERS HEFTRUCKS Wie aan heftrucks denkt, legt niet automatisch de associatie met de vleesverwerkende industrie. Terwijl die combinatie, zo bewijst het verhaal van Sanders Heftrucks, juist heel vanzelfsprekend kan zijn. “Onze gegalvaniseerde en roestvrijstalen (rvs) magazijntrucks zijn bij uitstek geschikt voor intern transport in de vlees- en voedingsverwerkende industrie. Juist vanwege het hygiënevraagstuk”, vertelt eigenaar-directeur Bart Sanders van Sanders Heftrucks. 22 40 36

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4