Meat&Co nr2-2020 Online

m e a t & c o n r 2 2 0 2 0 5 P. 40 ‘VION DRAAGT BIJ AAN GEZONDE EN DUURZAME VOEDSELVOORZIENING’ Vion heeft een prima jaar achter de rug. Zo zag het bedrijf de jaaromzet groeien naar 5,1 miljard euro. De nettowinst steeg naar 26,6 miljoen euro. Bovendien initieerde de vleesverwerker uit Boxtel de nieuwe strategie ‘Building Balanced Chains’, waarmee Vion bouw aan duurzame ketens die bijdragen aan een gezonde voedselvoorziening. “De keuzes voortkomend uit deze nieuwe strategie vormen onze drijvende kracht en manier van werken voor de komende jaren en dragen positief bij aan een gezonde en duurzame voedselvoorziening”, aldus CEO Ronald Lotgerink. P. 36 'BEPROEFDE' DESINFECTIE MET MAGNETRON WEISS TECHNIK Afgelopen jaar zorgde de listeriabacterie, die werd aangetroffen in vleeswaren bedoeld voor de Nederlandse consument, logischerwijs voor veel ophef. Voedselproducenten zijn altijd op zoek naar nieuwe technologieën om hun vlees- en visproducten efficiënt, betrouwbaar en vooral veilig te kunnen produceren. Weiss Technik biedt nu een beproefd en veel geteste oplossing met de Vötschoven-magnetron desinfectiekamer. Hierin kunnen transportcontainers, banden en ander productiegereedschap van kunststof eenvoudig en grondig worden gedesinfecteerd. P. 31 BANDALL PRESENTEERT ‘FLEXIBELE’ VERPAKKINGSOPLOSSINGEN De ‘nieuwe’ situatie waar de wereld en dus ook Nederland mee te maken heeft, vraagt om nieuwe flexibele verpakkingsoplossingen, gericht op efficiëntie, snelheid en hygiëne. De ‘Branding by Banding’-partners Bandall en Speciaaldrukkerij Max. Aarts hebben direct op alle fronten maatregelen getroffen die in alle opzichten continuïteit waarborgen. 31 36 40

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4