Meat&co nr6-2021 Online

m e a t & c o n r 6 2 0 2 1 10 I n t e r v i e w ‘WE HEBBEN DE LAATSTE JAREN STEVIG GEÏNVESTEERD OM COMPAXO OP EEN NOG HOGER NIVEAU TE BRENGEN’ Het interview met Jeroen van der Post, Menno van der Post, Frits Aarts (de driekoppige directie) en Michael van der Post (commercieel manager Gouda) vindt plaats in het gloednieuwe experience center op de eerste verdieping van de fabriek in Gouda. De productiefaciliteit heeft van binnen een volledige make-over ondergaan en ook de buitenzijde zal op korte termijn afgerond worden met de nieuw gekozen huisstijl. Dat onder het vernieuwde logo de pay-off ‘Family Food Company’ staat, berust niet op toeval. “Toen we ons nieuwe businessplan opstelden, konden we niet bevroeden dat de ontwikkelingen zo snel zouden gaan als dat ze de afgelopen twee jaar zijn gegaan”, vervolgt Jeroen. “Enkele jaren geleden zat de vorige generatie met de vraag: gaan we door zoals we het nu doen of schuiven we de jonge generatie alvast naar voren? Als ‘buitenstaander’ kijk je anders tegen bepaalde processen aan. 125 JAAR OUD EN SPRINGLEVEND. DAT IS RUWWEG IN EEN PAAR WOORDEN DE BESTE MANIER OM COMPAXO TE OMSCHRIJVEN. HET FAMILIEBEDRIJF, MET EEN EIGEN VLEES- EN EIWITVERWERKENDE FACILITEIT IN GOUDA EN (ZEER BINNENKORT) EEN ULTRAMODERN SLACHTHUIS IN ZEVENAAR, HEEFT ENKELE JAREN GELEDEN EEN VOLGENDE AMBITIEUZE STAP GEZET MET EEN INTERNE OVERNAME DOOR DE VIJFDE GENERATIE VAN DER POST. “WE HEBBEN IN 2019 EEN BUSINESSPLAN OPGESTELD, MET DAARIN EEN STEVIGE INVESTERINGSPORTEFEUILLE. HET GAAT OM INVESTERINGEN IN MENS & MIDDEL, CULTUUR & BELEID, INTERIEUR & EXTERIEUR EN MACHINES, BEDOELD OM COMPAXO OP EEN NOG HOGER NIVEAU TE BRENGEN”, VERTELT JEROEN VAN DER POST, DIRECTEUR IN GOUDA. Frits heeft daarom het gehele traject begeleid”, verduidelijkt Jeroen. “We hebben een goede assessment van onze mensen en de markt gemaakt en besloten om snelheid te zetten achter de vernieuwing. Onze re-branding is daar de uitkomst van.” Het ‘kroontje’ met daaronder vijf stippen in het vernieuwde bedrijfslogo verwijst naar vijf generaties Van der Post, die de troon opgevolgd hebben. “Met een zeker respect voor het verleden en het vizier op de toekomst. ‘Family Food Company’ is de nieuwe pay-off, we doen inmiddels meer dan vlees en vleeswaren alleen. Zo kennen we een zeer groot assortiment vega(n)waren en dat aanbod zal alleen maar blijven groeien. Onze slogan ‘Tastefully Honest Tradition’ is een verwijzing naar een eerlijke herkomst, smaakvolle producten en een traditioneel familiebedrijf, met 125 jaar ambacht dat erachter zit. De nieuwe huisstijl geeft ons meer allure, die aansluit bij onze internationale ambities.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4