NBT magazine nr2-2020 Online

X X X X BROTMAS Met de realisatie van de nieuwe bakkerij heeft The Real Baker voor haar ovencapaciteit een ‘opvallende’ keuze gemaakt. De nieuwe bakkerij werd in samenwerking met TenBa B.V. ontwikkeld en als eerste in Nederland werken de bakkers in de bakkerij met Turkse rotatieovens van Brotmas Europe B.V. “We willen graag zinvolle investeringen doen, die goed zijn voor onze bakkerij. Tijdens IBA 2018 hebben we ons goed georiënteerd als het gaat om het ovenaanbod en wat ons opviel, waren de scherpe prijzen die met name Turkse producenten ons konden bieden. We hebben alle geijkte ovenleveranciers over de vloer gehad en ze hebben allemaal een zeer scherp aanbod gedaan, maar geen van alle kwam in de buurt van de offerte van Brotmas. We hebben een vergelijkend onderzoek gedaan op basis van specificaties en daar kwamen geen hele grote wezenlijke verschillen in naar voren. Omdat we niet een oven wenste te kopen op basis van analyse, zijn Henk en ik ook naar Turkije gegaan en hebben we de rotatieovens van Brotmas in actie gezien. We werden niet teleurgesteld door wat we daar zagen en dus hebben we de keuze gemaakt om voor hen te kiezen. Iemand moet de eerste zijn en we zijn in geen enkel opzicht teleurgesteld. We zijn zeer, zéér tevreden. Ik kan niet anders zeggen. Het was misschien een gok om in zee te gaan met een Turkse leverancier, maar ze hebben aan alle verwachtingen voldaan en de bakresultaten met de ovens zijn ook gewoon formidabel. Daar gaat het uiteindelijk om.” KORT OP ZITTEN Patrick Tissen heeft veel expertise en een ruime ervaring in het grootschalig ambachtelijk produceren voor derden, heeft een uitgebreide netwerk en is bij The Real Baker verantwoordelijk voor de inkoop en verkoop en het algemeen management. Samen met Henk (die verantwoordelijk is voor alles rondom het productieproces en techniek) en Babette (verantwoordelijk voor personeelszaken, administratie en het inpakproces) vormt hij de directie en hij spreekt van een geweldige wisselwerking. “We vullen elkaar goed aan en een ieder van ons kan iets of weet iets, dat de ander niet kan of weet. Dat maakt ons zo’n goed team en dat zorgt voor de goede resultaten. Daarbij moet je er ook kort op zitten. Ze worden hier af en toe wel eens gek van mij waarschijnlijk, maar je moet scherp blijven en je marge bewaken. Onze klanten hebben daarnaast een bepaald verwachtingspatroon van onze producten en daar moeten we aan voldoen. Doen wat je belooft en service bieden is voor ons van levensbelang. Daardoor gaan we deze stijgende lijn ook vasthouden in de toekomst.” NB T M a g a z i n e n r 2 2 0 2 0 29

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4