NBT Magazine nr3-2023 Online

NBT NR 3 2023 19 bijvoorbeeld over hoe de eetcultuur zich ontwikkelt, welke nieuwe producten de wereldwijde bakkerij-industrie presenteert en welke mogelijkheden alternatieve ingrediënten bieden. Op het gebied van ambachtelijke bakkerij draait alles om traditionele en moderne ambachten, vakopleidingen en cultuur. Gezondheid gaat over eetgewoonten: de behoefte aan verse, evenwichtige, gevarieerde en kwaliteitsvolle voeding is ook een belangrijk aspect van nieuwe bedrijfsmodellen en het afstemmen van de focus op veranderende klantenbehoeften. Duurzaamheid Duurzaamheid is een ander belangrijk aandachtspunt: thema's hier zijn onder meer het gebruik van regionale en seizoensgebonden producten, de mogelijkheid van ecologische verpakkingen en energie- en hulpbronnenbesparende productie. Onder de noemer digitalisering presenteert iba nieuwe manieren en methodes voor de bakkerij-industrie: van procesoptimalisatie en automatisering via kunstmatige intelligentie tot de mogelijkheid om klantloyaliteit te vergroten via nieuwe verkoopkanalen en directe communicatie. Lex van Houten, Regional Marketing Manager, AMF Bakery Systems van de Nederlandse exposant, (Stand C2.110) legt uit: “We zijn verheugd dat iba 2023 eindelijk weer doorgaat en dat we onze producten en innovaties ter plaatse in München kunnen presenteren. Het thema duurzaamheid is voor ons bijzonder belangrijk. Met slimme, digitale oplossingen met behulp van AI en machine learning, bakken op waterstof en elektrisch bakken, willen we ons steentje bijdragen aan een veilige toekomst van de bakkerij-industrie. We kijken ernaar uit om in oktober van gedachten te wisselen over deze en andere onderwerpen.” Betere bezoekerservaring De organisatie achter iba was afgelopen maand in ons land om het belang van de vakbeurs te benadrukken en deed ook onze redactie aan om het een en ander uit te leggen. Susan Seidemann en Julia Scharfenberger geven onder meer aan dat Nederlandse exposanten wederom een zeer vooraanstaande rol spelen tijdens de komende editie van iba. “Het aantal Nederlandse exposanten is dit jaar weer groot, zoals sowieso de interesse vanuit Nederland in iba altijd groot is. Na vijf jaar waarin geen iba heeft plaats kunnen vinden, hebben we geleerd van onze virtuele bijeenkomsten tijdens iba.Connecting Experts en daardoor de tools ontwikkeld om te zorgen voor een nog betere bezoekerservaring. Zo hebben we diverse belangrijke thema’s gedefinieerd voor bezoekers in iba.TOPIC om bezoekers zo goed mogelijk op voorhand al te informeren over wat ze mogen verwachten van hun bezoek. Thema’s zijn onder meer ambachtelijke bakkers, digitalisering, turnkey oplossingen, food trends en duurzaamheid.” Exposanten uit Nederland Wat bezoekers verder mogen verwachten zijn natuurlijk een groot aantal Nederlandse exposanten, zoals onder meer AMF Bakery Systems, Ashworth Belts. Bakon food Equipment, Baktec, Bandall, Boix Europe, Bolidt Synthetic Products & Systems, Cake Concepts, Daub Bakery Machinery, Dijko Ovens, Divardy Bakery Services, Everbake Group, Hoba, Jasca Bakery technology, Royal Kaak, Kalmeijer, KeyBAKE, KOMA, Niverplast, Pcdata, Primus Wafer Paper, Rademaker, Rens Bakery Solutions, Rinc Industrial Bakery Systems, Shuffle-Mix, Sonneveld, Technisch Buro Kortlever, Tribelt, Unispray, Verhoeven Family of Companies, Weber Cooling, Willemse & Van Engelen. De komende tijd wordt er nog veel bekend over wat u mag verwachten van een bezoek aan iba. Houd ons magazine en onze online kanalen goed in de gaten en kijk voor verdere informatie en het plannen van een bezoek op www.iba.de.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4