Pakkracht nr 1 2019 Online

P a k k r a c h t n r 1 2 0 1 9 41 Marketing Event Manager van Easyfairs, Rowdy van den Nieuwenhuizen aan het woord: “Het kennistheater is één van de vele experiences die terugkomen op de beursvloer. Deze kunnen gezien worden als een waardevolle toevoeging van het vernieuwde event waar we ons zullen richten op de painpoints van dit moment. De verpakkingsbranche is momenteel al een hele interessante markt voor de grafische-, print- en signindustrie. Een voorbeeld hierin is het digitaal printen. Hier liggen nog vele kansen en in de nabije toekomst zal de interesse vanuit de verpakkingsindustrie hierin alleen maar toenemen.” CREATIEVE SFEER Op de beurs zullen exposanten uit alle hoeken van de branches aanwezig zijn. “Zowel de pre press, press als after press zal terug te vinden zijn”, begint van den Nieuwenhuizen. “Daarbij gaat het dus niet slechts om de machine, maar ook om de software, equipment, materialen, afwerkingsmogelijkheden, et cetera. De manier waarop we dit hebben ingevuld, zorgt ervoor dat al deze onderdelen goed vertegenwoordigd zullen zijn op de beursvloer. Hierbij wordt ook nadruk gelegd op nieuwe, innovatieve bedrijven en startups, de zogenoemde ‘challengers’. Zij vormen als het ware de uitdagers van de markt. Die creatieve sfeer zal worden aangevuld met een kennistheater, waar belangrijke onderwerpen aan bod zullen komen. Denk daarbij aan innovatie, duurzaamheid, augmented reality en automatisering. Voor elk aspect is er een partner gezocht die het kennisprogramma vorm gaat geven. Ook de live presentatie van het thema ‘street art’ zal binnen deze creatieve sfeer plaatsvinden.” STREET ART Het thema van de aankomende beurs is ‘street art’. “Bij street art gaat het om kunst met een boodschap”, gaat van den Nieuwenhuizen verder. “De artiest heeft een bepaalde boodschap die hij wil uitdragen. Het draait dan grotendeels om uitdrukkingskracht en originaliteit, want de bedoeling is dat in één oogopslag kan worden begrepen wat de boodschap is. Dat komt overeen met het doel van een succesvolle visuele communicatie uiting. Het uitdragen van een opvallende boodschap die herkenbaar is en de aandacht trekt in zijn originaliteit, staat ook in de sign- en printwereld centraal. Gedurende drie dagen zullen artiesten live laten zien welke mogelijkheden street art te bieden heeft voor een creatieve vorm van visuele communicatie.” VOELWAND Door de veelzijdigheid van het nieuwe concept is de beurs interessant voor organisaties en ondernemers uit velerlei branches, zo ook de verpakkingsbranche. Over welke mogelijkheden zal de branche in de toekomst beschikken wat betreft verpakkingsmaterialen en bijbehorende bedrukking? “Om dit zichtbaar én voelbaar te maken zal binnen de creatieve sfeer ook een voelwand staan. Alle denkbare en ondenkbare materialen zullen op deze wand terug te vinden zijn. Papier kan bijvoorbeeld gemaakt zijn van tomatenvezels, spijkerstof of steen. Het kan eruit zien als beton en voelen als fluweel. Het kan ruiken als rubber en de structuur hebben van leer of hout. De meest bijzondere en moderne papiersoorten, prints en technieken zijn geselecteerd en worden op de Sign & Print Expo gepresenteerd. Als expert op het gebied van zintuigmarketing zal Annemarie Kleve hier drie dagen lang bij aanwezig zijn voor ondersteunende uitleg en presentatie”, aldus van den Nieuwenhuizen. INNOVATION GALLERY Last-but-not-least geeft van den Nieuwenhuizen aan dat ook de Innovation Gallery geïntroduceerd zal worden op Sign & Print Expo 2019. “Onze exposanten hebben massaal innovaties aangeleverd die kans maken op een plekje in de Innovation Gallery. Er is een juryvakprijs en een publieksprijs, waarbij bezoekers mogen stemmen op de favoriet. Deze komen dan in aanmerking voor de eerste Innovation Award in de geschiedenis van Sign & Print Expo.” De organisatie van de Sign & Print Expo maakt met de gemaakte kwaliteitsslag en met de vele ‘experiences’ zoals het theater, de voelwand en de live street art een omslag van de twee vakbeurzen zoals het was, naar een groot event waar nóg meer te beleven is. Meer informatie: Easyfairs Nederland Tel. 0183-680680 www.easyfairs.com www.signprintexpo.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4