Pakkracht nr2-2022 Online

P a k k r a c h t n r 2 2 0 2 2 7 E t i k e t t e r e n , c o d e r e n & p r i n t De mogelijkheden van Logi Label omvatten blanco etiketten, voorbedrukte etiketten, of de systemen om zelf je etiketten te bedrukken in zowel zwartwit als kleur. “Achttien jaar geleden zijn wij begonnen met kleuren printen met Primera”, begint Rob zijn verhaal. “Daar waren we toen in Nederland de enige in. Sindsdien is het in een stroomversnelling gekomen en tegenwoordig zijn we niet meer de enige, maar de jarenlange ervaring die we hebben opgebouwd op dit gebied, is nog elke dag enorm waardevol voor onze klanten.” BREED AANBOD Natuurlijk bleef het niet enkel bij Primera-printers, al gauw breidde het assortiment zich uit. Logi Label is daarmee merkonafhankelijk, aldus Rob: “Klanten kunt bij ons terecht voor transfer printers van Zebra, Toshiba en Godex en voor een uitgebreide range kleuren printers van EPSON, OKI, AFINIA, Primera en DTM Print om zelf etiketten te printen. Met dit brede aanbod hebben wij voor elke klantvraag wel een geschikte oplossing, gebaseerd op de specifieke behoeften qua bedrukking, formaat, aantallen et cetera. Met twee recentelijke aanvullingen op het gamma, de EPSON C4000 en Primera LX3000, bieden we nu voor elke prijsklasse een kwalitatieve oplossing. Voor een extra luxe uitstraling hebben we ook printers die goudfolie kunnen drukken: de smalle DTM FX510e en de bredere FX810e. Onze mogelijkheden zijn bijna eindeloos te noemen.” FLEXIBILITEIT Rob vertelt ons over de ontwikkelingen die hij bemerkt op het gebied van etiketteren. “Het zelf kleurenetiketten printen wordt almaar gewilder. “Allereerst wordt het financieel gezien steeds aantrekkelijker om zelf te printen, want de kostprijs per etiket wordt lager. Dit komt doordat de technologie vooruit gaat, er tegenwoordig meer cartridges in een printer kunnen en de cartridges bovendien groter zijn dan vroeger. Daarnaast biedt het de nodige extra flexibiliteit”, weet hij. “Je print precies naar behoefte. Je kunt gemakkelijk inspelen op veranderende wet- en regelgeving of vernieuwde recepturen. Grote voorraad ingekochte etiketten weggooien behoort daarmee tot het verleden.” PRIVATE LABELING Veel klanten van Logi Label zijn actief op het gebied van private labeling. Rob geeft een voorbeeld: “Een producent van bakbenodigdheden die een aanvraag krijgt van een lokale bakker voor zoveel zakken bakpoeder met zijn eigen logo erop, kan daar flexibel op inspringen door zelf de etiketten te printen. Zo’n aanvraag kan dan op korte termijn worden geleverd doordat hij niet afhankelijk is van een andere partij die de etiketten moet printen.” Wie geen mogelijkheid heeft zelf etiketten te printen, kan uiteraard gebruikmaken van de printservice van Logi Label, en daarnaast biedt het bedrijf klanten ook de optie om voorraad te houden op locatie. Rob benadrukt: “Wanneer een klant iets van die voorraad afroept, vullen wij het direct aan door nieuw bij te produceren. Op die manier grijpt de klant nooit mis.” TEAM LOGI LABEL Logi Label bestaat nu 22 jaar en heeft dus decennialange ervaring op het gebied van etiketteren. “In die 22 jaar zijn onze klanten gehecht geraakt aan ons eerlijke, onafhankelijke advies voor velerlei labeltoepassingen. We hebben daar de gewenste ervaring en knowhow voor. Met onze kleine groep van vijf experts, zijn we in staat snel te schakelen om klanten te hulp te schieten wanneer ze ons nodig hebben bij hun etiketteeruitdagingen”, besluit Rob. Meer informatie: Logi Label Tel. +31 (0)78-6816120 www.logilabel.com ZELFKLEVENDE ETIKETTEN, ETIKETTENSOFTWARE, (KLEUREN) PRINTERS, REWINDERS, ENZOVOORTS. HET IS SLECHTS EEN GREEP UIT HET BREDE AANBOD VAN LOGI LABEL. HET BEDRIJF BESTAAT INTUSSEN 22 JAAR, WAARBIJ DE FOCUS ALTIJD LIGT OP KWALITEIT, LEVERTIJDEN EN PRIJZEN. WAT ZIJN DE ONTWIKKELINGEN? AAN HET WOORD IS ROB SNEL, ACCOUNTMANAGER BIJ LOGI LABEL. “KLANTEN ZIJN GEHECHT AAN ONS ONAFHANKELIJKE ADVIES VOOR SPECIFIEKE LABELTOEPASSINGEN” General Manager Ton Janssens en Accountmanager Rob Snel van Logi Label

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4