Previous Page  3 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 44 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

eemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie

|

Juni 2016

|

2e jaargang no. 3

|

Prijs

10,50

SPECIAL:

...

pakkracht

SPECIAL

V

ERPAKKINGS

-

MATERIALEN

COVERSTORY

KORLAAR RECYCLET

GEBRUIKTEOFFSETPLATEN

EYECATCHER

TERUGBLIKOP SUCCESVOLLE EMPACK 2016

INTERVIEW

JASA PACKAGING SYSTEMS BIEDTCOMPLETE VERPAKKINGSLIJN

P

A K K R A C H T

N R

3 2 0 1 6 3

Vakinformatie voor de verpakkings-

industrie in food, non-food, handel

en industrie

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.pakkracht.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Else Witten (hoofdredacteur)

e.witten@gpmedia.nl

Paul de Jager (redacteur)

p.dejager@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Verkoopleider: Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Media-adviseur: Jeroen Koebrugge,

j.koebrugge@gpmedia.nl

Emiel Bruning:

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

(excl. 6% BTW)

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever

Pakkracht besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit

te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook, die is ontstaan

als gevolg van handelingen en/of beslis-

singen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

In deze uitgave kunnen we uiteraard niet zonder een uitgebreide terugblik op Empack

2016 in Utrecht. Wij van vaktijdschrift Pakkracht waren er voor het eerst aanwezig met

een stand en dat hebben we niet stilletjes voorbij laten gaan. Voor elke stand/exposant

hadden wij een taart meegenomen, die wij persoonlijk uitdeelden. En hoewel wij daar-

door veel bedankjes kregen en lachende gezichten, wil ik bij deze van de gelegenheid

gebruik maken u te bedanken voor de drie fijne beursdagen en het warme welkom op

‘onze’ eerste editie.

Empack is sinds het einde van de Macropak niet alleen de enige verpakkingsbeurs van

Nederland, maar was met meer dan 400 exposanten ook de grootste Empack ooit.

Een vertrouwd concept op een nieuwe locatie en dat sloeg aan. Er hing een positieve

vibe en ook de sfeer was meer dan uitstekend. Daarnaast kon men zich volop laten

inspireren door de interessante lezingen en discussies. In deze uitgave vindt u naast een

uitgebreid fotoverslag dan ook artikelen terug, geïnspireerd op de Empack.

Wat dacht u bijvoorbeeld van het verhaal van Repack. Repack wil e-commerce

verduurzamen en daarom besloten vier Finse mannen, niet afkomstig uit de verpak-

kingsindustrie, om een eigen concept uit te werken. Hun drijfveer was om iets te doen

tegen de wegwerpcultuur. Vooral in de e-commerce constateerden ze dat veel verpak-

kingen na gebruik in de prullenbak verdwenen. Dat moest duurzamer, vonden ze en

zo is Repack geboren: een verpakking die men na de internetaankoop weer terug kan

sturen. In de Scandinavische landen is het concept inmiddels flink aan het groeien en

ook in Nederland worden de eerste stappen gezet. Nieuwsgierig? Blader snel door

naar pagina 12.

Dit is slechts één van de inspirerende verhalen achter de verpakking. Want dat er veel

te beleven is in de wereld van de verpakkingen heeft de Empack 2016 wel bewezen.

Wij zijn er volgend jaar zeker weer bij!

Veel leesplezier toegewenst.

Hoofdredacteur Pakkracht

e.witten@gpmedia.nl

De Visie

Else Witten

EEN

VERTROUWD CONCEPT

OP EEN

NIEUWE LOCATIE

EN DAT SLOEG AAN