C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
eemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
Vakinformatie voor de verpakkingsindustrie in food,non-food,handel en industrie
|
Juni 2016
|
2e jaargang no. 3
|
Prijs
€
10,50
SPECIAL:
...
pakkracht
SPECIAL
V
ERPAKKINGS
-
MATERIALEN
COVERSTORY
KORLAAR RECYCLET
GEBRUIKTEOFFSETPLATEN
EYECATCHER
TERUGBLIKOP SUCCESVOLLE EMPACK 2016
INTERVIEW
JASA PACKAGING SYSTEMS BIEDTCOMPLETE VERPAKKINGSLIJN
P
A K K R A C H T
N R
3 2 0 1 6 3
Vakinformatie voor de verpakkings-
industrie in food, non-food, handel
en industrie
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.pakkracht.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Else Witten (hoofdredacteur)
e.witten@gpmedia.nlPaul de Jager (redacteur)
p.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseur: Jeroen Koebrugge,
j.koebrugge@gpmedia.nlEmiel Bruning:
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever
Pakkracht besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit
te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook op
geen enkele wijze verantwoordelijk voor
schade, van welke aard ook, die is ontstaan
als gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoelde
informatie.
In deze uitgave kunnen we uiteraard niet zonder een uitgebreide terugblik op Empack
2016 in Utrecht. Wij van vaktijdschrift Pakkracht waren er voor het eerst aanwezig met
een stand en dat hebben we niet stilletjes voorbij laten gaan. Voor elke stand/exposant
hadden wij een taart meegenomen, die wij persoonlijk uitdeelden. En hoewel wij daar-
door veel bedankjes kregen en lachende gezichten, wil ik bij deze van de gelegenheid
gebruik maken u te bedanken voor de drie fijne beursdagen en het warme welkom op
‘onze’ eerste editie.
Empack is sinds het einde van de Macropak niet alleen de enige verpakkingsbeurs van
Nederland, maar was met meer dan 400 exposanten ook de grootste Empack ooit.
Een vertrouwd concept op een nieuwe locatie en dat sloeg aan. Er hing een positieve
vibe en ook de sfeer was meer dan uitstekend. Daarnaast kon men zich volop laten
inspireren door de interessante lezingen en discussies. In deze uitgave vindt u naast een
uitgebreid fotoverslag dan ook artikelen terug, geïnspireerd op de Empack.
Wat dacht u bijvoorbeeld van het verhaal van Repack. Repack wil e-commerce
verduurzamen en daarom besloten vier Finse mannen, niet afkomstig uit de verpak-
kingsindustrie, om een eigen concept uit te werken. Hun drijfveer was om iets te doen
tegen de wegwerpcultuur. Vooral in de e-commerce constateerden ze dat veel verpak-
kingen na gebruik in de prullenbak verdwenen. Dat moest duurzamer, vonden ze en
zo is Repack geboren: een verpakking die men na de internetaankoop weer terug kan
sturen. In de Scandinavische landen is het concept inmiddels flink aan het groeien en
ook in Nederland worden de eerste stappen gezet. Nieuwsgierig? Blader snel door
naar pagina 12.
Dit is slechts één van de inspirerende verhalen achter de verpakking. Want dat er veel
te beleven is in de wereld van de verpakkingen heeft de Empack 2016 wel bewezen.
Wij zijn er volgend jaar zeker weer bij!
Veel leesplezier toegewenst.
Hoofdredacteur Pakkracht
e.witten@gpmedia.nlDe Visie
Else Witten
EEN
VERTROUWD CONCEPT
OP EEN
NIEUWE LOCATIE
EN DAT SLOEG AAN