Pakkracht nr3-2022 Online

P a k k r a c h t n r 3 2 0 2 2 41 D u u r z a a m v e r p a k k e n & r e c y c l i n g Trioworld heeft een grensverleggende nieuwe multi-layer Loop verpakking ontwikkeld, die als het ware een revolutie in duurzame voedingsverpakkingen betekent. Dit gezamenlijke project, geïnitieerd samen met Research Institutes of Sweden (RISE) en LFI (Lidl Future Initiatives) had als missie de ontwikkeling van een recyclebare film voor Food Contact Material met PCR. VERPAKKING VOOR KANEELBROODJES De oplossing van Trioworld is gebaseerd op een innovatief, vijf-laags concept dat goed uit alle tests en simulaties is gekomen die op grond van de Europese regels voor materiaal dat met voeding in contact komt, zijn voorgeschreven. De verpakking is gemaakt van dertig procent post-consumer gerecycled (PCR) materiaal en is volledig recyclebaar. Voor de eerste keer wordt deze verpakking gebruikt voor de kaneelbroodjes van Lidl Zweden. KOPLOPER IN DUURZAME FLEXIBELE VERPAKKING “Met deze innovatie mogen we gerust stellen dat wij als fabrikant koploper zijn in duurzame flexibele verpakking. Met dit meerlaagse Loop-product beschikt Lidl over een verpakkingsoplossing die niet alleen volledig recyclebaar is maar die ook van dertig procent post-consumer gerecycled materiaal is gemaakt en de CO 2 -uitstoot verlaagt”, aldus Evert Paardekooper, Division President Consumer Packaging bij Trioworld. Om de eigen duurzaamheidsdoelen te bereiken, wil Trioworld het percentage gerecyclede kunststof in de eigen producten in 2030 tot vijftig procent hebben verhoogd en ontwikkelt daarom nu een dunnere, meerlaagse Loop-film die op meer gebieden in de voedingsindustrie kan worden gebruikt. OVER DE TRIOWORLD GROUP Trioworld is opgericht in 1965 en is een toonaangevende leverancier van kunststoffolie met en biedt oplossingen voor consumentenverpakkingen en industriële verpakkingen, transport- en ladingsveiligheid, landbouw, hygiëne, en medische technologie. Het bedrijf loopt in het segment voorop met een omzet van 750 miljoen euro en 1500 medewerkers. De groep heeft haar hoofdvestiging in het Zweedse Smålandsstenar en heeft productievestigingen in Zweden, Denemarken, Nederland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk. Haar producten en oplossingen worden over de hele wereld verkocht. Meer informatie via www.trioworld.com . SAMENMET LIDL ZWEDEN BRENGT TRIOWORLDDE EERSTE POST- CONSUMERGERECYCLEDE (PCR) FILMOPDEMARKT, DIEVOORDE VERPAKKING VAN INGEVROREN VOEDING IS GOEDGEKEURD. LIDL INTRODUCEERT DE INNOVATIEVE OPLOSSING IN ZWEDEN VOOR HAAR KANEELBROODJES. “WIJ ZIJN ENORM TROTS DAT WE DE EERSTE RETAILER ZIJN DIE EEN VERPAKKING VOOR FOOD APPLICATIES LANCEERT, DIE GERECYCLED PLASTIC BEVAT” ZEGT GABRIELLA GOLDMAN, BRAND- CSR AND COMMUNICATIONS DIRECTOR, LIDL SWEDEN. TRIOWORLD EN LIDL ZWEDEN ONTWIKKELEN VOEDSELVERPAKKING MET GERECYCLED PLASTIC © Sarah Elizabeth, Unsplash - ter illustratie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4