Previous Page  22 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 44 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

BLUEPRINT AUTOMATION (BPA), AL SINDS 1980 ACTIEF

ALS VERPAKKINGSMACHINEBOUWER, MAAKTE DE

AFGELOPEN JAREN EEN SPECTACULAIRE GROEI DOOR.

HET WOERDENSE FAMILIEBEDRIJF DANKT DAT SUCCES

MEDE AAN ZIJN CREATIEVE INSTELLING. WAARBIJ

NIET OUT-OF-THE-BOX-, MAAR INTO-THE-BOX-DENKEN

CENTRAAL STAAT.

‘INTO-THE-BOX’ BluePrint

“Wat wij mij met onze machines doen, is producten zo goed mogelijk in dozen verpak-

ken”, legt BPA’s commercieel directeur Jos van Oekel glimlachend uit. “Think into-the-box

dus.”

Vreemd is dat motto van het bedrijf - dat verdeeld over productielocaties in Nederland en

de VS zo’n vierhonderd werknemers telt - allerminst. Origineel wel. Er klinkt iets in door

van de flexibele natuur van de verpakkingsmachinebouwer, die ook op andere vlakken vol

op wordt ingezet. Neem het nieuwe pand dat BPA in het eerste kwartaal van komend jaar

betrekt. Het bedrijf neemt zijn intrek in een onderkomen van 13000 m2 dat zo nodig uitge-

breid kan worden tot 27000 m2. Over flexibiliteit gesproken.

De verhuizing is geen overbodige luxe. Het bedrijf, binnenkort ook aanwezig op de

FachPack, groeit als kool. Algemeen directeur André Verkleij sprak van een verdubbeling

van de groeicijfers in de laatste vier jaar. “In het bestaande pand zijn we gigantisch uit ons

jasje gegroeid”, vult commercieel directeur Van Oekel aan. “We assembleren daarom in

Woerden nu op vier verschillende locaties. Om onze eigen groei bij te kunnen benen, is

deze verhuizing echt noodzakelijk.”

SYNERGIEVOORDELEN

In het fonkelnieuwe BPA-gebouw waarvan eind mei de eerste paal werd geslagen, is ook

plaats voor de medewerkers van Racupack uit Culemborg. Dat bedrijf werd in 2013 door

BPA overgenomen, waardoor de Woerdense onderneming nog meer verpakkingsoplossin-

gen op ‘into-the-box-gebied’ kan leveren.

UIT ZIJN

JASJE GEGROEID

P

A K K R A C H T

N R

4 2 0 1 6

22