Previous Page  53 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 56 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

3 2 0 1 5 53

“Vroeger was het aanbod van lingerie met een grotere cup- en omvangsmaat

beperkt en werd de collectie gekenmerkt door ietwat saaie en praktische linge-

rie. Gelukkig is het assortiment groter en gevarieerder geworden. Tegenwoordig

is het een luxe dat ik keuzes moet maken bij het inkopen van nieuwe lingerie”,

benadrukt Sheron.

Inmiddels bestaat het assortiment van XL Lingerie uit vele merken. Sheron legt

uit wat de klant van XL Lingerie kan verwachten. “We begonnen met grote

omvangsmaten, maar de laatste jaren merken we dat er steeds meer vraag is

naar beha’s met een smalle omvang en een grote cupmaat. We hanteren nu

tachtig maten in de winkel, behoorlijk veel al zeg ik het zelf! We verkopen

alleen lingerie met een goede kwaliteit en richten ons vooral op de luxe lin-

gerie. Klanten investeren graag in een mooie beha die comfortabel zit en lang

meegaat.”

Sterk en toegewijd team

De winkel wordt gerund door een klein, maar betrokken team van vijf mede-

werkers. “Het sterke team bestaat uit werknemers die al jaren voor XL Lingerie

werken. Doordat we een klein team hebben, wordt er gemakkelijk en direct

met elkaar gecommuniceerd. Op deze manier blijft iedereen op de hoogte van

het laatste nieuws over de winkel. De sfeer in de winkel is dan ook persoonlijk

en vooral heel gezellig, want dat is natuurlijk ook belangrijk!”

Sheron vertelt over haar manier van leidinggeven aan het team van XL Lingerie:

“Alles is bespreekbaar, maar ik ben in de loop der jaren wel directer gewor-

den. Toen ik jong was, was ik nog onervaren en voorzichtig. Tegenwoordig

zeg ik al snel wat ik vind en wat er verbeterd kan worden. Omdat we met een

klein team werken, wil ik niet spreken van een baas-werknemer verhouding.

Natuurlijk heb ik wel de eindverantwoording, maar dat verwachten ze ook van

mij.”

Persoonlijk contact

XL Lingerie probeert elke klant een volledige en eerlijke service te bieden.

“Wat we regelmatig horen is dat de mensen onze persoonlijke benadering

waarderen. Het doel en tevens ons motto is: behandel de ander zoals je zelf

ook behandeld wilt worden. Door middel van persoonlijk contact proberen wij

de mensen zo goed mogelijk te helpen. Een gevolg daarvan is dat we een vaste

klantenkring hebben ontwikkeld die van heinde en verre naar Arnhem komen.

We leren deze klanten goed kennen en proberen hen zich thuis te laten voelen

in onze winkel.”

De speciaalzaak biedt een volledige service die begint met het opmeten van

de maten. “Ik denk dat tachtig procent de verkeerde beha-maat draagt. Als

speciaalzaak is het onze taak om regelmatig de maten van de klant te meten,

want iedereen verandert door de jaren heen. Dankzij de handige webshop kun-

nen klanten de lingerie ook online bestellen. Bij een bestelling adviseren wij

welke maat de klant het beste kan kiezen en blijven we contact houden over

de levering. Natuurlijk willen wij ook op dit vlak de beste service verlenen.”

Toekomstplannen

XL Lingerie is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en wil het beste uit de

winkel halen. “Er zijn nog geen concrete plannen voor een eventuele verhui-

zing of verbouwing, maar ik wil de winkel graag uitbreiden zodat ik de klant

nog meer kan bieden. Ik wil verder groeien, want stilstaan is achteruit gaan.

Daarnaast blijf ik onderzoeken welke nieuwe merken er zijn en wat deze te

bieden hebben. Al met al, ben ik vooral trots en tevreden met wat we tot nu toe

nu met XL Lingerie hebben bereikt.”

Voor meer informatie:

XL Lingerie

Tel. +31 (0)26 3270031

www.xllingerie.nl

Oppervlakte:

80 m2

Aantal medewerkers:

4

Aantal paskamers:

4

Lingeriemerken:

Anita, Conturelle, Felina, Freya, Miracle

Suit, Panache, Prima Donna, Shock,

Absorber, Rosa Faia, Speidel, Sloggi,

SYL, Triumph, un:usual, Ulla

Nachtmodemerken:

Nanso

Badmodemerken:

Anita, Cleo, Freya, Miracle,

Suit, Panache, Prima Donna, Rosa faia

Specialisatie:

grotere maten

“De mensen hebben geleerd om

hun lichaam te accepteren en

krijgen steeds meer zelfvertrouwen”