S
E C O N D
S
K I N
N R
3 2 0 1 5 53
“Vroeger was het aanbod van lingerie met een grotere cup- en omvangsmaat
beperkt en werd de collectie gekenmerkt door ietwat saaie en praktische linge-
rie. Gelukkig is het assortiment groter en gevarieerder geworden. Tegenwoordig
is het een luxe dat ik keuzes moet maken bij het inkopen van nieuwe lingerie”,
benadrukt Sheron.
Inmiddels bestaat het assortiment van XL Lingerie uit vele merken. Sheron legt
uit wat de klant van XL Lingerie kan verwachten. “We begonnen met grote
omvangsmaten, maar de laatste jaren merken we dat er steeds meer vraag is
naar beha’s met een smalle omvang en een grote cupmaat. We hanteren nu
tachtig maten in de winkel, behoorlijk veel al zeg ik het zelf! We verkopen
alleen lingerie met een goede kwaliteit en richten ons vooral op de luxe lin-
gerie. Klanten investeren graag in een mooie beha die comfortabel zit en lang
meegaat.”
Sterk en toegewijd team
De winkel wordt gerund door een klein, maar betrokken team van vijf mede-
werkers. “Het sterke team bestaat uit werknemers die al jaren voor XL Lingerie
werken. Doordat we een klein team hebben, wordt er gemakkelijk en direct
met elkaar gecommuniceerd. Op deze manier blijft iedereen op de hoogte van
het laatste nieuws over de winkel. De sfeer in de winkel is dan ook persoonlijk
en vooral heel gezellig, want dat is natuurlijk ook belangrijk!”
Sheron vertelt over haar manier van leidinggeven aan het team van XL Lingerie:
“Alles is bespreekbaar, maar ik ben in de loop der jaren wel directer gewor-
den. Toen ik jong was, was ik nog onervaren en voorzichtig. Tegenwoordig
zeg ik al snel wat ik vind en wat er verbeterd kan worden. Omdat we met een
klein team werken, wil ik niet spreken van een baas-werknemer verhouding.
Natuurlijk heb ik wel de eindverantwoording, maar dat verwachten ze ook van
mij.”
Persoonlijk contact
XL Lingerie probeert elke klant een volledige en eerlijke service te bieden.
“Wat we regelmatig horen is dat de mensen onze persoonlijke benadering
waarderen. Het doel en tevens ons motto is: behandel de ander zoals je zelf
ook behandeld wilt worden. Door middel van persoonlijk contact proberen wij
de mensen zo goed mogelijk te helpen. Een gevolg daarvan is dat we een vaste
klantenkring hebben ontwikkeld die van heinde en verre naar Arnhem komen.
We leren deze klanten goed kennen en proberen hen zich thuis te laten voelen
in onze winkel.”
De speciaalzaak biedt een volledige service die begint met het opmeten van
de maten. “Ik denk dat tachtig procent de verkeerde beha-maat draagt. Als
speciaalzaak is het onze taak om regelmatig de maten van de klant te meten,
want iedereen verandert door de jaren heen. Dankzij de handige webshop kun-
nen klanten de lingerie ook online bestellen. Bij een bestelling adviseren wij
welke maat de klant het beste kan kiezen en blijven we contact houden over
de levering. Natuurlijk willen wij ook op dit vlak de beste service verlenen.”
Toekomstplannen
XL Lingerie is altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en wil het beste uit de
winkel halen. “Er zijn nog geen concrete plannen voor een eventuele verhui-
zing of verbouwing, maar ik wil de winkel graag uitbreiden zodat ik de klant
nog meer kan bieden. Ik wil verder groeien, want stilstaan is achteruit gaan.
Daarnaast blijf ik onderzoeken welke nieuwe merken er zijn en wat deze te
bieden hebben. Al met al, ben ik vooral trots en tevreden met wat we tot nu toe
nu met XL Lingerie hebben bereikt.”
Voor meer informatie:
XL Lingerie
Tel. +31 (0)26 3270031
www.xllingerie.nlOppervlakte:
80 m2
Aantal medewerkers:
4
Aantal paskamers:
4
Lingeriemerken:
Anita, Conturelle, Felina, Freya, Miracle
Suit, Panache, Prima Donna, Shock,
Absorber, Rosa Faia, Speidel, Sloggi,
SYL, Triumph, un:usual, Ulla
Nachtmodemerken:
Nanso
Badmodemerken:
Anita, Cleo, Freya, Miracle,
Suit, Panache, Prima Donna, Rosa faia
Specialisatie:
grotere maten
“De mensen hebben geleerd om
hun lichaam te accepteren en
krijgen steeds meer zelfvertrouwen”