S
E C O N D
S
K I N
N R
4 2 0 1 6 33
“De lifestyle van tegenwoordig is echter compleet anders dan toen en daardoor is de consumentenvraag ook drastisch
veranderd. Iedereen is tegenwoordig steeds in beweging en ‘het beste uit jezelf halen’ is belangrijk. Er goed uitzien zon-
der in te leveren aan comfort en well-being hoort hierbij. Dit schept hoge eisen aan (been)mode. Zo hoog zelfs, dat het
huidige aanbod niet meer kon voldoen, zo bleek uit een klantenonderzoek dat Invista uitvoerde.”
“Klanten zoeken tegenwoordig naar een combinatie van uiterlijk, functionaliteit, comfort en duurzaamheid. Bijna zestig
procent van de consumenten uit het onderzoek gaf daarnaast aan dat ze elastische kousen kopen vanwege het vormen-
de aspect. We moesten dus verder bouwen op de functionaliteit van de bestaande producten maar tegelijkertijd nieuwe
toepassingen zoeken die aansluiten bij de huidige lifestyle. Door de consument en diens behoeften te begrijpen, konden
we nieuwe manieren bedenken om vezels te verwerken en kleding te maken die aansluit bij de wensen van deze tijd.”
WAT IS HET INNOVATIEVE VAN LYCRA
®
ENERGIZE™, EN WAT ZIJN DE VOORDELEN ERVAN?
“Vooral op het gebied van transparantie en duurzaamheid zagen we veel ontevredenheid over het huidige marktaan-
bod. Op basis van het eerdergenoemde marktonderzoek en de bestaande Leg Care-technologie van Lycra
®
brengt Lycra
®
Energize™ daarom nu de voordelen van de gepatenteerde tweecomponenten Lycra
®
30 dtex type 772F compressieve-
zel.”
“Door deze innovatie kunnen zelfs bijzonder doorschijnende kousen een verrassend hoge compressie, tot 14 mmHg,
leveren. Deze combinatie van compressie en een hoge mate van doorschijnendheid, ook tijdens krachtsinspanning of
tijdens het rennen, is alleen mogelijk met de nieuwe 772F-vezel. Daarmee biedt Lycra
®
Energize™ het beste van twee
werelden - de prettige ondersteuning en de elegantie van langdurige doorschijnendheid – in één elastische lifestyle-
kous.”
“Tegemoetkomend aan de consumentenvraag naar mooiere benen door
extra vorming, is deze vezeltechnologie een nieuwe stap in de richting
van ‘beauty optimization’. Wij zijn er erg blij mee dat we een innovatie
hebben kunnen ontwikkelen die van extra waarde is, niet alleen voor de
consument maar ook voor al onze partners in de hele waardeketen. We
bieden nu producten waarnaar vraag was vanuit de consument, die nog
niet op de markt waren.”
HOE BELANGRIJK IS DEZE INNOVATIE VOOR DE VER-
KOPERS?
“Bij de tijd blijven en producten ontwikkelen met meerwaarde is alleen
mogelijk als je jezelf blijft afvragen wat de consument wil. Daarom
voeren we altijd marktonderzoek uit voordat we een nieuwe vezelsoort,
innovatie of technologie lanceren.”
“Om een voorbeeld te geven: het onderzoek dat het Britse communi-
catiebureau ‘The Gild’ uitvoerde voorafgaand aan de ontwikkeling van
‘Lycra
®
Energize™ powered by Fusion™ technology’ bracht ons tot ver-
rassende inzichten. Wie had bijvoorbeeld gedacht dat 1/3 van de con-
sumenten, de grootste groep, van het type ‘Dance Club Dany’ zou zijn?
Dit is een van de zes consumentengroepen: een jonge en sociaal actieve
doelgroep die er graag goed uitziet tijdens het uitgaan en veel waarde
hecht aan de mening van vriendinnen. Niet echt het type waar je aan
denkt bij een product als steunkousen!”
“Niet alleen deze doelgroep, maar zo goed als iedereen hecht waarde
aan er goed uitzien en zich goed voelen. Ik denk dat we met Lycra
®
Energize™ een vezeltechnologie hebben ontwikkeld die perfect tege-
moetkomt aan de wensen van de consument van vandaag. Dit geldt
overigens ook voor onze andere nieuwe ontwikkeling op het gebied van
ondermode: ‘Super Summer Sheer technology by Lycra
®
brand’.”
“Beide productlijnen kunnen worden vergeleken met een dag naar de
beautysalon, maar dan duurzamer. Lycra
®
Energize
®
voelt zo prettig aan
als een full body-treatment, waarbij de benen tegelijkertijd worden gevi-
taliseerd en gevormd. Super Summer Sheer technology biedt daarbij een
frisse, zachte en gladde uitstraling voor de huid, net als na een goede
facial en lichte make-up.”
Voor aanvullende informatie:
Invista
Tel. +49 (0)213164400
www.invista.com“BIJ DE TIJD BLIJVEN
IS ALLEEN MOGELIJK ALS
JE JEZELF BLIJFT
AFVRAGEN WAT DE
CONSUMENT WIL.”