Previous Page  33 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 44 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

4 2 0 1 6 33

“De lifestyle van tegenwoordig is echter compleet anders dan toen en daardoor is de consumentenvraag ook drastisch

veranderd. Iedereen is tegenwoordig steeds in beweging en ‘het beste uit jezelf halen’ is belangrijk. Er goed uitzien zon-

der in te leveren aan comfort en well-being hoort hierbij. Dit schept hoge eisen aan (been)mode. Zo hoog zelfs, dat het

huidige aanbod niet meer kon voldoen, zo bleek uit een klantenonderzoek dat Invista uitvoerde.”

“Klanten zoeken tegenwoordig naar een combinatie van uiterlijk, functionaliteit, comfort en duurzaamheid. Bijna zestig

procent van de consumenten uit het onderzoek gaf daarnaast aan dat ze elastische kousen kopen vanwege het vormen-

de aspect. We moesten dus verder bouwen op de functionaliteit van de bestaande producten maar tegelijkertijd nieuwe

toepassingen zoeken die aansluiten bij de huidige lifestyle. Door de consument en diens behoeften te begrijpen, konden

we nieuwe manieren bedenken om vezels te verwerken en kleding te maken die aansluit bij de wensen van deze tijd.”

WAT IS HET INNOVATIEVE VAN LYCRA

®

ENERGIZE™, EN WAT ZIJN DE VOORDELEN ERVAN?

“Vooral op het gebied van transparantie en duurzaamheid zagen we veel ontevredenheid over het huidige marktaan-

bod. Op basis van het eerdergenoemde marktonderzoek en de bestaande Leg Care-technologie van Lycra

®

brengt Lycra

®

Energize™ daarom nu de voordelen van de gepatenteerde tweecomponenten Lycra

®

30 dtex type 772F compressieve-

zel.”

“Door deze innovatie kunnen zelfs bijzonder doorschijnende kousen een verrassend hoge compressie, tot 14 mmHg,

leveren. Deze combinatie van compressie en een hoge mate van doorschijnendheid, ook tijdens krachtsinspanning of

tijdens het rennen, is alleen mogelijk met de nieuwe 772F-vezel. Daarmee biedt Lycra

®

Energize™ het beste van twee

werelden - de prettige ondersteuning en de elegantie van langdurige doorschijnendheid – in één elastische lifestyle-

kous.”

“Tegemoetkomend aan de consumentenvraag naar mooiere benen door

extra vorming, is deze vezeltechnologie een nieuwe stap in de richting

van ‘beauty optimization’. Wij zijn er erg blij mee dat we een innovatie

hebben kunnen ontwikkelen die van extra waarde is, niet alleen voor de

consument maar ook voor al onze partners in de hele waardeketen. We

bieden nu producten waarnaar vraag was vanuit de consument, die nog

niet op de markt waren.”

HOE BELANGRIJK IS DEZE INNOVATIE VOOR DE VER-

KOPERS?

“Bij de tijd blijven en producten ontwikkelen met meerwaarde is alleen

mogelijk als je jezelf blijft afvragen wat de consument wil. Daarom

voeren we altijd marktonderzoek uit voordat we een nieuwe vezelsoort,

innovatie of technologie lanceren.”

“Om een voorbeeld te geven: het onderzoek dat het Britse communi-

catiebureau ‘The Gild’ uitvoerde voorafgaand aan de ontwikkeling van

‘Lycra

®

Energize™ powered by Fusion™ technology’ bracht ons tot ver-

rassende inzichten. Wie had bijvoorbeeld gedacht dat 1/3 van de con-

sumenten, de grootste groep, van het type ‘Dance Club Dany’ zou zijn?

Dit is een van de zes consumentengroepen: een jonge en sociaal actieve

doelgroep die er graag goed uitziet tijdens het uitgaan en veel waarde

hecht aan de mening van vriendinnen. Niet echt het type waar je aan

denkt bij een product als steunkousen!”

“Niet alleen deze doelgroep, maar zo goed als iedereen hecht waarde

aan er goed uitzien en zich goed voelen. Ik denk dat we met Lycra

®

Energize™ een vezeltechnologie hebben ontwikkeld die perfect tege-

moetkomt aan de wensen van de consument van vandaag. Dit geldt

overigens ook voor onze andere nieuwe ontwikkeling op het gebied van

ondermode: ‘Super Summer Sheer technology by Lycra

®

brand’.”

“Beide productlijnen kunnen worden vergeleken met een dag naar de

beautysalon, maar dan duurzamer. Lycra

®

Energize

®

voelt zo prettig aan

als een full body-treatment, waarbij de benen tegelijkertijd worden gevi-

taliseerd en gevormd. Super Summer Sheer technology biedt daarbij een

frisse, zachte en gladde uitstraling voor de huid, net als na een goede

facial en lichte make-up.”

Voor aanvullende informatie:

Invista

Tel. +49 (0)213164400

www.invista.com

“BIJ DE TIJD BLIJVEN

IS ALLEEN MOGELIJK ALS

JE JEZELF BLIJFT

AFVRAGEN WAT DE

CONSUMENT WIL.”