Second Skin nr.5 2014 - page 3

3
second
skin
Vakinformatie voor de totale
Lingerie- en Badmodebranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
(+31) (0)24 3246146
Fax:
(+31) (0)24 3246144
E-mail:
Internet:
Verantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
Advertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
Mirjam Voots (media-adviseur)
Tarieven op internet:
Alle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor
het Advertentiewezen, gedeponeerd ter
griffie van de Arrondissementsrecht-
banken en bij de Kamers van Koop-
handel.
Abonnementen:
of via
Per jaar in Nederland
42,-
Per jaar in Europa
51,-
Losse verkoop
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: (+31) (0)24 3246140
Druk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2014
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
Second Skin besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet
volledig uit te sluiten. De uitgever en
de auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade,
van welke aard ook, die is ontstaan als
gevolg van handelingen en/of beslis-
singen die gebaseerd zijn op de bedoel-
de informatie.
second skin
C O L O F O N
Inhoud Second Skin nr. 5, 2014
Interview: Royal Lounge Junky
p.5
Hoewel Royal Lounge Junky een jong merk is – de introductie was in 2013 – is er toch al
sprake van een omslag. Oprichter Cor van Schoonhoven windt er geen doekjes om: “Onze
start was voortvarend, maar het concept kwam niet uit de verf zoals wij voor ogen hadden.
Het is niet zo dat we het roer volledig hebben omgegooid, maar met het nieuwe Royal
Lounge Junky staan we wel dichter bij ons concept: lasergesneden, ‘bonded’ (geplakte) –
naadvrije – lingerie met een perfecte fitting. Lingerie met een bewezen doorverkoop.”
Interview: Tran Munnik
p.10
Tran Munnik is sinds dit seizoen distributeur van enkele merken van de firma Gedes. Na een
lange periode van ervaring in de bodyfashionbranche, gaat ze nu aan de slag met nieuwe
merken onder de naam ‘Munnik Agenturen’. Tran vertelt ons graag over haar ervaringen in
de bodyfashionbranche, de uitdaging van een eigen agentschap en haar plannen voor de
toekomst.
Beursverslagen Mode City, LingeriePRO en BFTF
p. 6-7, 24-25, 28-29
Het zomerbeursseizoen is afgelopen! Second Skin is gestart in Parijs en via Antwerpen naar
Amersfoort gegaan en heeft daar alle prachtige nieuwe collecties voor lente/zomer 2015
mogen bekijken. Hebt u één of meerdere van deze beurzen gemist? Bekijk dan snel onze
beursverslagen zodat u weer volledig op de hoogte bent!
Nieuwkomer: Bambooo p. 34
Twee en een half jaar geleden werd Bambooo Basics succesvol ontvangen in de markt. Al
snel werd het merk aangeboden door e-tailers, maar dit succes bleef niet beperkt tot de
online markt. Sinds spring/summer 2014 heeft Bambooo Basics zijn intrede gemaakt in
de retailmarkt. Inmiddels telt het merk 32 verkooppunten, verspreid over het hele land en
variërend van herenmodezaken tot lingeriespeciaalzaken. Nieuwsgierig geworden? Second
Skin vertelt je meer!
DE VISIE
Het zomerbeursseizoen mag dan inmiddels voorbij zijn, tijdens het typen van deze editorial zit ik achter mijn bureau
terwijl het buiten 25 graden is! De bikini’s en badpakken hoeven dus nog lang niet worden opgeborgen. Dat is fijn want
de zomer kan mij niet lang genoeg duren.
Eigenlijk mag het van mij het hele jaar door zomer zijn. Toen ik op ModeCity, LingeriePRO en Bodyfahion Tradefair
rondliep, kon ik namelijk niet wachten tot al dat moois in de rekken komt te hangen. De beursverslagen in deze editie
geven een mooi overzicht van een aantal spectaculaire collecties. In het
beursverslag van Bodyfashion Tradefair focussen we op de verhuizing naar
‘destination bodyfashion’: The Cube. Vanaf 1 januari 2015 vindt deze beurs
in Almere plaats. Dit zorgt voor heel wat opschudding en onduidelijkheid in
de branche want niet iedere leverancier verhuist mee. Zodra we meer weten
over de gevolgen hiervan, vindt u dit uiteraard meteen op onze website, onze
Facebook-pagina en in komende edities.
De special in dit nummer focust zich op beenmode, nachtkleding en home-
wear. Bodyfashion die je het hele jaar door kunt dragen, maar zich ook aan-
past aan elk seizoen. Laat ik eerlijk zijn: eigenlijk hoeft het niet het hele jaar
door zomer te zijn, want het grote voordeel van ons wisselende Nederlandse
klimaat is dat onze sector hierdoor ‘los’ kan gaan met creativiteit die past bij
de seizoenen. En daar wordt iedereen toch blij van?
Veel leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...36
Powered by FlippingBook