Slagersvak nr1 Online

s l a g e r s v a k n r 1 2 0 2 0 33 De keuze om zelfstandig de toekomst tegemoet te treden, was primair een keuze van het moederbedrijf (Van Hessen) en volgens Wellink en sales director Laurens Blanken vooral een besluit dat veel mogelijkheden biedt voor het bedrijf uit Lekkerkerk. “In 2013 zijn we bewust toegetreden tot dit grotere concern. In die tussenliggende periode hebben we dankzij de steun en kennis van de groep strategische keuzes kunnen maken die we anders als zelfstandig bedrijf mogelijkerwijs niet hadden kunnen maken. Gedurende die periode hebben we als Wellink de kans gekregen om meer focus te leggen op vleesactiviteiten, want voorheen deden we ook maaltijden”, verduidelijkt Wellink. “Door de aankondiging dat het moederconcern een andere koers wilde gaan varen (Wellink paste niet meer in de corebusiness van Van Hessen, red.), hebben wij keuzes gemaakt. De belangrijkste was een verjonging van het managementteam. Die heeft succesvol plaatsgevonden. Daarnaast is er een mooie kans ontstaan voor zes managementleden om ook aandeelhouder te worden. Hierdoor is nu elke discipline in ons bedrijf vertegenwoordigd door een aandeelhouder. Blanken vult aan: “We werken nog steeds goed samen met Van Hessen, dat ons blijft voorzien van advies en waarvan zelfs iemand zitting heeft genomen in onze Raad van Advies. Voor de dagelijkse bedrijfsvoering verandert er sec genomen niet heel veel. Het is fijn dat het ‘jonge’ managementteam voorlopig nog terug kan vallen op de ervaring en expertise van Paul en de Raad van Advies.” NIEUWE TOEKOMST Wellink lacht: “We gaan hier letterlijk van oud naar nieuw. Ik vertegenwoordig de kennis van vroeger en gezamenlijk met het nieuwe managementteam hebben we een duidelijke visie voor de toekomst. Het is prachtig dat een bedrijf dat al 41 jaar bestaat op deze manier voortgezet kan worden. Voor een familiebedrijf is het ook prettig dat de naam op deze manier blijft bestaan.” F. Wellink Lekkerkerk zal blijven doen wat het al ruim vier decennia doet: het uitbenen van varkenskoppen. “Vanuit die expertise beleveren we een heel brede doelgroep. Van worstenmakers tot snackfabrikanten, convenience food, maar we leveren ook aan steeds meer supermarkten, grossiers, restaurants en de kwaliteitsslager om de hoek. We hebben écht Artikel gaat door op de volgende bladzijde. ▶

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4