Slagersvak nr 1-2022 Online

S l a g e r s V a k n r 1 2 0 2 2 14 I n n o v a t i e “Met de Pepino bevestigen we dat innovatie in ons DNA zit. In de jaren ‘90 brachten we als eersten de Pepino op de markt. Een ware delicatesse vervaardigd uit kalkoen- en varkensvlees van eerste kwaliteit. Deze grondstoffen worden verrijkt met een bijzonder kruidenpallet en vervolgens afgevuld in een decoratieve honingraatdarm. MET PEPINO BEVESTIGT IMPERIAL MEAT PRODUCTS DAT INNOVATIE IN HUN DNA ZIT IMPERIAL MEAT PRODUCTS (SMAAKMAKER SINDS 1953) BRENGT SMAAK, KWALITEIT EN VARIATIE IN FIJNE VLEESWAREN DIE SLIM INSPELEN OP VERSCHILLENDE BEHOEFTES EN VERWACHTINGEN. MET DE PEPINO MET ZWARTE LOOK EISTE DE BELGISCHE VOEDINGSPRODUCENT ONLANGS OOK EEN NOMINATIE OP TIJDENS DE TAVOLA AWARDS. “MET PASSIE VOOR VAKMANSCHAP EN ZIN VOOR VERNIEUWING MAKEN WE SPECIALITEITEN WAAR WE ZELF TROTS OP ZIJN EN WAAR DE VAKMAN OOK TROTS MEE KAN UITPAKKEN EN ZIJN KLANTEN MEE KAN PLEZIEREN.” Na een rijpingsperiode van vier weken krijgt de Pepino zijn pittige unieke smaak, snijdbaarheid en aantrekkelijke kleur. Een topper die door zijn ‘look’ én smaak één van onze sterkhouders is en de ideale basis voor een variant. Succes gegarandeerd! Vaak gekopieerd, maar nooit geëvenaard”, laat Imperial Meat Products optekenen. SMAAKINNOVATIE “Als voedingsproducent blijven we de markt scannen naar smakelijke opportuniteiten waarmee onze klanten zich kunnen onderscheiden. In een sterk concurrentiële foodmarkt met een ongekende overvloed, is een onderscheidend aanbod een must. Een weldoordacht aanbod dat inspeelt op een specifieke trend of behoefte. Bij elke innovatie zetten we ons Quality label voorop en daarbij staat smaak op nummer één. Hoe we het verschil maken? Door constant smaken te zoeken die ons aanbod versterken én die jou een meerwaarde bieden. Zo kan ook jij je onderscheiden bij jouw klanten.” De Pepino met Zwarte Look leverde Imperial Meat Products eenTweede Laureaat Gouden Tavola op uit 92 inzendingen. Bij de jurering is niet enkel de smaak doorslaggevend, ook innovatie, verpakking, marketing, milieuvriendelijkheid en duurzaamheid spelen een rol. “Een mooie kroon op ons werk.” ZWARTE LOOK Zwarte knoflook is gefermenteerde witte knoflook en komt uit Azië. Door witte look te fermenteren veranderen de structuur, de smaak en de kleur van knoflook. De troeven van deze zwarte parel? Zwarte look is trending in de voedingswereld, want het is een ware delicatesse en de perfecte smaakmaker, het heeft een zachtere en zoetere, ietwat zouterige smaak én het is de geurloze variant van witte look. Zwarte look heeft een umamismaak. Naast zout, zoet, zuur en bitter is umami de vijfde basissmaak. Het woord is van oorsprong Japans en betekent ‘heerlijkheid’ of ‘hartig’. Meer informatie: Imperial Meat Products Tel. +32 (0)9 370 02 11 www.imperial.be De Pepino met Zwarte Look leverde Imperial Meat Products een Tweede Laureaat Gouden Tavola op uit meer dan negentig inzendingen

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4