Slagersvak nr2-2020 Online

S l a g e r s V a k n r 2 2 0 2 2 32 S u b c o v e r : Q S T A De lancering van QSTA is niet bedoeld om de traditionele voedingsmiddelensector op zijn grondvesten te laten trillen; wel om een doorbraak te realiseren. “Er zijn veel mooie initiatieven van hoogkwalitatieve, veelal lokale vleesconcepten en plantaardige voeding. Vanwege de bestaande leveringspatronen is het voor opkomende merken heel moeilijk om bij de foodprofessional terecht te komen, mede door de lange logistieke processen”, verduidelijkt Faaij. Online marketeer Wouter de Bruin van QSTA vult aan: “Onze webshop onderscheidt zich door extreem gebruiksvriendelijke bestelmogelijkheden en zeer snelle leveringspatronen. Vóór 18.00 uur besteld, is de dag erop in huis. Zonder gedoe, zoals een registratie of account. Je bestelt gewoon de producten die je aanspreken en wij leveren zes dagen in de week. Vergelijk dit met wanneer je een nieuw product wilt bestellen bij je groothandel, die doorgaans twee keer in de week levert en je de keuze geeft uit zo’n dertig vaste producten. Voordat hij iets nieuws opneemt in zijn assortiment, ben je soms twee weken verder en heb je diverse contracten met gegarandeerde afnames moeten ondertekenen. Dat speelt bij ons niet. Als het overmorgen mooi weer wordt, kun je daar vandaag al op inspelen door mooie barbecueproducten te bestellen. Ook kun je gemakkelijk eens iets nieuws proberen, als een try-out. En er is geen minimale bestelverplichting.” NOOIT MEER ‘NEE’ VERKOPEN Faaij vervolgt: “Wij bedienen met QSTA drie klantgroepen: retailers – en dan vooral franchisers – de horeca en de versspecialisten, zoals slagers, traiteurs, cateraars en bakkers. Ons uitgebreide assortiment groeit snel. We geven ook tips en tricks over recepten en vestigen extra aandacht op bepaalde foodmomenten. Niet alleen rond Pasen en Kerst, maar het hele jaar door spelen we snel in op bepaalde ‘eetmomenten’ en passen we daar ons assortiment op aan. Zo kan de slager die snel ergens op wil inspelen, direct bij ons terecht. Denk aan een barbecue of aan ijsproducten bij een weersomslag.” “Wij bieden een snel groeiend assortiment voor heel Nederland. Daar horen in onze beleving ook andere dan de gangbare sausjes en kruiden bij. Denk aan de vegetarische of veganistische klant, die je als slager vaak doorstuurt naar de supermarkt. Dat is zonde. In ons vegan assortiment vind je bijvoorbeeld producten van Vegan Fried Chicken en Restopia. Nee-verkoop is onwenselijk voor een versspeciaalzaak. Dankzij QSTA hoeft een slager nooit meer ‘nee’ te verkopen aan een klant die iets anders wil.” “Al onze partners zijn gecertificeerd”, gaat Faaij verder. “Kwaliteit borgt QSTA door de snelheid die we hanteren en doordat we de productie bewaken. Zodoende heeft een slager of traiteur altijd binnen 24 uur de producten in huis die hij vandaag bestelt. Alles wat op onze website staat, is uit voorraad leverbaar of wordt tijdig geproduceerd. Doordat wij zelf het hele logistieke proces bewaken, kunnen we garanderen dat onze producten kakelvers zijn. Je bestelt bij ons niet indirect bij een derde fabrikant, maar direct bij de leverancier van de producten. De actuele voorraad kun je altijd op onze website zien.” CONSUMENTENGEMAK VOOR DE PROFESSIONAL “Met QSTA introduceren we het gemak dat de consument al kent van bestellen bij Bol.com en Coolblue, maar dan voor de foodprofessional”, verduidelijkt Faaij. “Doordat wij zes dagen per week leveren, kun je een voorraad zelfs afbouwen of flexibel inrichten. De consument gaat tegenwoordig niet alleen meer naar de slager voor zijn vlees, maar bij voorkeur ook voor zijn ‘to-go’-producten of om er zijn lunch te nuttigen. Hiervoor heb je andere producten nodig. Succesvolle slagers hebben vaak al een foodstore, soms met een lunchgedeelte erbij. ‘Blurring’ van de foodsector neemt toe. Slagerijen die succesvol willen zijn, spelen daarop in en zijn continu op zoek naar aanbieders die de door hen gewenste flexibiliteit willen leveren. Of het nu privé of zakelijk is: we gaan allemaal voor gemak.” Bestelgemak, zorgeloos rondklikken en de garantie dat de gemaksproducten waarnaar wordt gezocht snel bezorgd kunnen worden, zijn volgens De Bruin de redenen voor slagers om met grote regelmaat nieuwe bestellingen te doen bij QSTA. Bestelgemak, zorgeloos rondklikken en de garantie dat de gemaksproducten waarnaar wordt gezocht snel bezorgd kunnen worden, zijn redenen voor slagers om bestellingen te doen bij QSTA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4