N
I E U W S
D
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 5
12
In juli heeft onderzoeks-
bureau Van Es Marketing
Services het nieuwe
M a r k e t i n g r a p p o r t
Kappersbranche 2015
gepubliceerd. Dit rap-
port biedt een actueel
en compleet overzicht
van het inkoopgedrag,
de leveranciers en
hun marktposities, het
mediagebruik en belang-
rijke ontwikkelingen in
de Nederlandse kap-
persbranche.
Marketingrapport
Kappersbranche 2015
Alleen het beste haar wordt gebruikt voor de weaves van Natural Hair. Na een
streng selectieproces is de klant verzekerd van uitzonderlijke kwaliteit haar dat
vrijwel identiek is aan het eigen haar.
De weaves worden in elke gewenste kleur of kleurcombinatie geleverd. Bij de
techniek van Natural Hair worden geen chemische middelen gebruikt, waar-
door de producten veilig zijn en deze het haar niet beschadigen. De inzet-rand
is flinterdun, wat resulteert in een volle en natuurlijke uitstraling. Binnen een
uur heeft uw klant een compleet nieuw kapsel dat makkelijk aan te passen is
aan haar specifieke voorkeuren.
Voor meer informatie:
Natural Hair Company
Tel (06) 11779901
www.naturalhaircompany.nlHet jonge bedrijf Natural Hair Company heeft een revolutionaire inzet-
techniek ontwikkeld om weaves op een makkelijke en snelle manier aan het
eigen haar te bevestigen. De weaves bestaan uit honderd procent natuurlijk
haar en mengen zich onzichtbaar in het eigen haar.
Chris was eigenaar van een succesvolle salon in het Drentse Klazienaveen. In
1985 werd hij lid van het dagelijks bestuur en tevens penningmeester van de
ANKO. In 2002 werd hij gekozen tot vice voorzitter en in de periode 2007-
2010 nam hij het voorzitterschap op zich. In deze jaren stond Chris aan de
basis van een verdere professionalisering van de kappersorganisatie.
Zeer kenmerkend voor Chris Boerland was zijn enorme gedrevenheid. Als
ANKO-bestuurder heeft hij zich altijd met hart en ziel ingezet om de belangen
van de sector en van ondernemers te verdedigen. Deze inzet droeg eraan bij dat
de Wereldkampioenschappen kappen in 1990 in Rotterdam gehouden werden.
Ook de collectieve reclamecampagne ‘Kijk eens wat vaker in de spiegel van de
kapper’ is mede op initiatief van Chris een groot succes geworden.
Vanaf de oprichting in 1998 was Chris actief betrokken bij Coiffure EU, de
Europese werkgeversorganisatie voor kappers die er onder meer voor strijd
om de btw op kappersdiensten in heel Europa op het lage tarief te krijgen.
Van deze organisatie was hij voorzitter in de jaren 2005-2011. Daarnaast was
hij bestuurder voor MKB Nederland, het HBA en oprichter van de regionale
politieke partij LEF!
Vaktijdschrift De Kapper wenst de familie Boerland alle sterkte toe om het ver-
lies van Chris een plek te geven.
Eind juli overleed voormalig ANKO-voorzitter Chris Boerland onverwacht
op 68-jarige leeftijd. Dit nieuws was een schok voor de sector omdat hij
als ondernemer en als bestuurder zeer veel voor de sector heeft betekend.
Overlijden
Chris Boerland
schok voor de kappersbranche
Natural Hair Company
lanceert snelle ‘natural weaves’
Vooral voor producenten, agenten, groothandels en branche-gerela-
teerde organisaties biedt het 62 pagina’s tellende rapport een schat
aan informatie over de sector. Bij diverse thema’s uit het rapport
worden de onderzoeksresultaten vergeleken met voorgaande edities
van het Marketingrapport Kappersbranche, dat verschenen is in 2004,
2005, 2008, 2011 en 2013. Verder wordt in het rapport bij veel
thema’s een onderscheid gemaakt tussen kappers die overwegend
in eigen huis werken, ambulante kappers en kapsalons die in een
bedrijfspand zijn gevestigd. Ook dit stelt toeleveranciers in staat om in
te spelen op actuele trendmatige ontwikkelingen in de sector.
Meer informatie is te vinden op
www.marktdata.nl