I
n t e r v i e w
D
e
O
p t i c i e n
n r
2 2 0 1 7
10
TOM KOOL EN ED POS STARTEN OP 1 APRIL 2012 LUNOR NEDERLAND EN DAT BETEKENT DAT ZIJ HUN VIJFJARIG JUBILEUM BEREIKT HEBBEN.
DE TWEE HEREN EN HUN ASSISTENTE ANTOINETTE SPREKEN WE DAAROM OP HET KANTOOR IN DELFT, VAN WAARUIT HEEL NEDERLAND
VAN LUNOR BRILLEN VOORZIEN WORDT. LUNOR ZELF VIERDE AFGELOPEN JAAR HET 25 JARIG JUBILEUM EN DUS MOGEN WE MET ZEKERHEID
ZEGGEN DAT LUNOR EEN EXCLUSIEVE EN GERESPECTEERDE SPELER IS IN DE WERELDWIJDE OPTIEKBRANCHE. TOM EN ED STEKEN – ZOALS
WE DE HEREN KENNEN – ENTHOUSIAST VAN WAL:
“Ik wil niet zeggen dat we met onvoorbedachte rade Lunor
Nederland gestart zijn, maar toen Click Company (waar Lunor was
ondergebracht) plotseling failliet ging hebben Tom en ik elkaar
aangekeken en nog dezelfde dag zijn we in de auto gestapt naar
het hoofdkantoor van Lunor. We werkten al fijn samen bij Click
Company en zagen een samenwerking met elkaar wel zitten. Ook
waren we allebei groot fan van Lunor en dus hebben wij de stoute
schoenen aangetrokken en zijn we met het bedrijf om de tafel gaan
zitten.”
Tom: “Nu vijf jaar later hebben we geen minuut spijt gehad van
deze beslissing en hebben we onze eigen visie kunnen volgen.
Ten eerste zijn we juist naar minder dealers gegaan en hebben we
bewust voor de zelfstandige opticien gekozen. We willen met de
opticiens waar we mee samenwerken een goede relatie opbouwen
en hen eveneens exclusiviteit geven. We zijn dan ook geen bedrijf
die voor de korte termijn gaat, maar juist op de lange termijn doe-
len willen realiseren. Kortom, minder klanten, meer commitment.
We kiezen te allen tijde voor kwaliteit.”
Ed: “De visie past ook bij Lunor. Lunor is een authentiek merk,
waarbij ik de slogan ‘Als je maar lang genoeg normaal blijft, word
je vanzelf bijzonder’ meer dan van toepassing vind. We zitten in
de lift met Lunor. We zijn niet in de makkelijkste tijd gestart met
ons bedrijf maar hebben altijd een mooie groei kunnen realiseren.
Dit kan omdat Lunor bij haar waarde blijft. Het is een authentiek
product.”
“LUNOR IS EEN AUTHENTIEK
MERK, WAARBIJ DE SLOGAN
‘ALS JE MAAR LANG GENOEG
NORMAAL BLIJFT, WORD JE
VANZELF BIJZONDER’ VAN
TOEPASSING IS.”