D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
39
DOORDACHT CONCEPT
Om ervoor te zorgen dat het nieuwe merkenportfolio een succes wordt, heeft Cosmetic
Gallery een goed doordacht ondernemingsconcept ontwikkeld. De professionele binnen- en
buitendienst heeft meer mensen gekregen om deze grote taak op zich te nemen. “Uit ervaring
weten we dat de Nederlandse markt competitief is en daar zijn we goed op voorbereid”, zegt
Michael.
Daarnaast legt hij uit dat de zakenrelatie met de eigen Dr. Grandel- en Arabesque-klanten
de laatste jaren stabiel is. “Dit is belangrijk als je gaat vernieuwen. De klanten van Phyris
ondervinden snel de voordelen van de directe toegang tot het merk. En tot slot is Artdeco een
heel aantrekkelijk merk dat nieuwe mogelijkheden biedt voor de professionele cosmetica in
Nederland.”
ONLINE SHOP
Naast het ondernemingsconcept vindt Michael Grandel het ook zeer belangrijk om online opti-
maal actief te zijn: “Wij hebben veel te bieden, zowel voor bedrijven als voor consumenten.
Salons kunnen bijvoorbeeld via onze B2B-platformen niet alleen producten bestellen, maar
ook marketing- en bijscholingsmogelijkheden afroepen en boeken.”
“Daarnaast zijn onze salonklanten een cruciaal onderdeel van het totaalconcept”, zo vervolgt
hij. “Bij B2C is het tegenwoordig essentieel om een moderne B2C-webshop te hebben voor
het prijsstabiel leiden van een merk. Klanten koppelen zich met hun eigen webshop en krijgen
aantrekkelijke provisies voor bemiddelde omzetten. Daarbij is bestandsbescherming gegaran-
deerd. In Duitsland is dit systeem al acht jaar enorm populair.”
“DE DOORONTWIKKELING
VAN ONZE MERKPOSITIES
OP DE NEDERLANDSE MARKT
HEEFT GROTE PRIORITEIT”
NEDERLAND
De Nederlandse markt is en blijft een belangrijke markt voor Dr. Grandel,
zowel voor aanbieders als voor importeurs. “De doorontwikkeling van onze
merkposities op de Nederlandse markt heeft grote prioriteit. We hechten daar-
bij waarde aan de individuele begeleiding van klanten, zo bouw je een goede
band op. Ik ben ervan overtuigd dat wij onze partners veel nieuwe accenten
kunnen bieden waarmee zij in de concurrentiestrijd nog meer succes hebben”,
zo besluit Michael Grandel.
Meer informatie:
Cosmetic Gallery BV
Tel. 033-4559781
www.grandel.deBeauty Trade Special stand 2B030