Previous Page  62 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 76 Next Page
Page Background

I

n t e r v i e w

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

62

NIEUWE LOCATIES EN SECTOREN

Toen Mirjam van Essen in 2013 Beauty Pillow oprichtte, was de uiterlijke verzorgingssector helemaal nieuw voor

haar: “Er is toen een wereld voor me open gegaan. Het was een compleet andere branche dan ik tot dan toe

gewend was en ook viel mij direct op hoe groot de verschillen tussen de hair- en de beautybranche zijn. Wel was er

in beide segmenten vanaf het eerste begin volop interesse voor Beauty Pillow.”

IN HOEVERRE HEEFT EEN ACTIEVE HOUDING IN DE MEDIA BIJGEDRAGEN AAN DE

RESULTATEN VAN BEAUTY PILLOW?

“Dat was en is ontzettend belangrijk. Teksten van persberichten en social media posts schrijf ik allemaal zelf. Het

lukt me altijd weer om een nieuwe insteek te verzinnen, waardoor het merk voor media, salons en consumenten

interessant blijft.”

IS ER DE LAATSTE TIJD IETS VERANDERD AAN DE MARKETINGSTRATEGIE?

“Ja. In het begin schoten we als het ware met hagel. Inmiddels hebben we geleerd wat werkt en wat niet. Ook heb-

ben we onze doelgroep beter leren kennen en weten we welke media bij hen populair zijn. Hierdoor is de marke-

tingstrategie veel gerichter en meer gestructureerd geworden.”

ZIJN ER PLANNEN OM MET BEAUTY PILLOW OVER DE GRENS TE GAAN?

“Tot voor kort hebben we ons uitsluitend gericht op Nederland en België, maar nu is Duitsland daar ook bijgeko-

men. Er is al een samenwerking met

Amazon.de

en komend voorjaar staan we op twee grote Duitse vakbeurzen.”

ZIJN ER ANDERE DOELEN DIE JE DE KOMENDE JAREN WILT BEREIKEN?

“In Nederland en België zijn er weliswaar achthonderd verkooppunten, maar er is zeker nog ruimte om de landelij-

ke dekking verder te verbeteren en dit geldt met name voor Noord-Nederland en de Randstad. Een tweede doel is

de introductie van Beauty Pillow in de zorg- en hospitalitysector. Ook hier zie ik volop kansen. Een derde en laatste

doel voor de wat langere termijn is een verbreding van het assortiment. Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat dit wordt

uitgebreid met een tweede product dat in de lijn van Beauty Pillow ligt.”

Meer informatie:

Beauty Pillow

Tel. 06-13732065

www.beautypillow.nl

SINDS DE OPRICHTING IN 2013 IS HET HARD GEGAAN MET

BEAUTY PILLOW. DE NAAMSBEKENDHEID VAN DEZE SATIJNEN KUS-

SENSLOOP IS ONDER CONSUMENTEN GESTAAG GEGROEID EN

IN DE BENELUX ZIJN ER INMIDDELS ACHTHONDERD FYSIEKE VER-

KOOPPUNTEN, WAARONDER VEEL BEAUTYSALONS. WIJ SPRAKEN

MET MEDE-OPRICHTER EN –EIGENAAR MIRJAM VAN ESSEN: “OM

ERVOOR TE ZORGEN DAT BEAUTY PILLOW OOK OP DE LANGE TER-

MIJN EEN STERK MERK BLIJFT, GAAN WE DE KOMENDE TIJD NOG

MEER ONZE EIGEN KOERS VAREN. OP DIE MANIER BLIJFT BEAUTY

PILLOW VOOR SALONS OOK OP DE LANGE TERMIJN EEN INTERES-

SANT MERK VOOR IN DE VERKOOPRUIMTE.”

TOEKOMST BEAUTY PILLOW:

“BEAUTY PILLOW

GAAT DE KOMENDE

TIJD NOG MEER

EEN EIGEN

KOERS VAREN”