Previous Page  67 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 67 / 76 Next Page
Page Background

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

67

T

r e n d r a p p o r t

NIEUWE TENDENSEN IN

Volgens Mirna wordt de consument steeds kritischer als het gaat om cos-

metica: “Steeds meer consumenten willen het liefst zo natuurlijk moge-

lijke producten, daarom kijken ze kritisch naar de ingrediënten die een

cosmetisch product bevat. Inmiddels worden klanten steeds meer in deze

behoefte voorzien. Merken laten petrochemische stoffen als sodium lau-

reth sulfaat, parabenen, ftalaten, overige sulfaten, plastic en siliconen weg

in hun formule. Zo proberen ze klanten te laten zien dat ze de nieuwe,

veilige standaard zijn in de cosmetische verzorging.”

BIOLOGISCHE PRODUCTEN

“Ook biologische cosmeticaproducten blijven een grote rol spelen in

de cosmetica. Steeds meer merken gaan over op het gebruik van biolo-

gische grondstoffen. Zo worden er mineralen gebruikt, omdat deze niet

gevoelig zijn voor bacteriën. Er hoeven dan geen conserveringsmiddelen

toegevoegd te worden. Bedrijven die meegaan met deze trend, natuurlijke

producten gaan gebruiken en hun beleid daarop aanpassen, trekken meer

klanten.”

MEER CONTROLE

Mirna verwacht dat er de komende tijd veel veranderingen gaan plaats-

vinden op het gebied van controle: “De overheid gaat scherper toezicht

houden binnen de sector en er komen meer verplichtingen voor zowel

toeleveranciers als beauty experts. Dit draagt bij aan de kwaliteit van

salons, behandelingen en producten, wat positief is voor de volledige

sector.”

BEAUTYFOOD

“Gezonde beautyproducten en -behandelingen zijn niet de enige manier

om je huid gezond te houden”, zo vervolgt ze. “Door gezonde voeding

houd je je huid ook in goede conditie. De inname van de juiste nutriën-

ten zorgt ervoor dat de huid van binnenuit wordt verzorgd. Het behouden

van een stralende, jonge en egale huid met beautyfood beschouw ik ook

als een belangrijke trend, die dit jaar verder aan kracht gaat winnen.”

NO MAKE-UP LOOK

Mirna: “Aansluitend op de zojuist genoemde tendensen is er nu ook de

trend van de ‘no make-up look’. Je creëert een egale, gave teint met lichte

make-upproducten, waardoor het lijkt alsof je geen make-up draagt. Zo

behoud je een natuurlijke uitstraling, maar zie je er wel verzorgd uit.

Deze trend sluit nauw aan op de toegenomen behoefte aan natuurlijke

kwaliteitsproducten, pure ingrediënten en gezonde voeding. Wat dat

betreft bestaat er zeker een samenhang tussen de verschillende trends die

momenteel bepalend zijn in de wereld van beauty, wellness en gezond-

heid.”

Het volledige rapport vind je op

www.huidcoachindepraktijk.nl

Meer informatie:

Cosmetitext PR

Mirna van Donselaar

Tel. 0418-672500

www.cosmetitextpr.nl

MIRNA VAN DONSELAAR EN HAAR PARTNER ANDRÉ

BESCHIKKEN OVER EEN JARENLANGE ERVARING IN DE

SCHOONHEIDSBRANCHE. SAMEN ZIJN ZE OPRICHTER

EN EIGENAAR VAN COSMETITEXT PR. DAARNAAST

WERKT MIRNA ALS TRENDWATCHER EN COLUMNIST

VOOR VERSCHILLENDE MEDIA. BEGIN DIT JAAR PUBLI-

CEERDE ZE EEN TRENDRAPPORT 2017 MET DAARIN

ENKELE OPVALLENDE NIEUWE TENDENSEN BINNEN DE

WERELD VAN BEAUTY, WELLNESS EN GEZONDHEID.

BEAUTY-, WELLNESS- EN

GEZONDHEIDSWERELD

Mirna van Donselaar