D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
67
T
r e n d r a p p o r t
NIEUWE TENDENSEN IN
Volgens Mirna wordt de consument steeds kritischer als het gaat om cos-
metica: “Steeds meer consumenten willen het liefst zo natuurlijk moge-
lijke producten, daarom kijken ze kritisch naar de ingrediënten die een
cosmetisch product bevat. Inmiddels worden klanten steeds meer in deze
behoefte voorzien. Merken laten petrochemische stoffen als sodium lau-
reth sulfaat, parabenen, ftalaten, overige sulfaten, plastic en siliconen weg
in hun formule. Zo proberen ze klanten te laten zien dat ze de nieuwe,
veilige standaard zijn in de cosmetische verzorging.”
BIOLOGISCHE PRODUCTEN
“Ook biologische cosmeticaproducten blijven een grote rol spelen in
de cosmetica. Steeds meer merken gaan over op het gebruik van biolo-
gische grondstoffen. Zo worden er mineralen gebruikt, omdat deze niet
gevoelig zijn voor bacteriën. Er hoeven dan geen conserveringsmiddelen
toegevoegd te worden. Bedrijven die meegaan met deze trend, natuurlijke
producten gaan gebruiken en hun beleid daarop aanpassen, trekken meer
klanten.”
MEER CONTROLE
Mirna verwacht dat er de komende tijd veel veranderingen gaan plaats-
vinden op het gebied van controle: “De overheid gaat scherper toezicht
houden binnen de sector en er komen meer verplichtingen voor zowel
toeleveranciers als beauty experts. Dit draagt bij aan de kwaliteit van
salons, behandelingen en producten, wat positief is voor de volledige
sector.”
BEAUTYFOOD
“Gezonde beautyproducten en -behandelingen zijn niet de enige manier
om je huid gezond te houden”, zo vervolgt ze. “Door gezonde voeding
houd je je huid ook in goede conditie. De inname van de juiste nutriën-
ten zorgt ervoor dat de huid van binnenuit wordt verzorgd. Het behouden
van een stralende, jonge en egale huid met beautyfood beschouw ik ook
als een belangrijke trend, die dit jaar verder aan kracht gaat winnen.”
NO MAKE-UP LOOK
Mirna: “Aansluitend op de zojuist genoemde tendensen is er nu ook de
trend van de ‘no make-up look’. Je creëert een egale, gave teint met lichte
make-upproducten, waardoor het lijkt alsof je geen make-up draagt. Zo
behoud je een natuurlijke uitstraling, maar zie je er wel verzorgd uit.
Deze trend sluit nauw aan op de toegenomen behoefte aan natuurlijke
kwaliteitsproducten, pure ingrediënten en gezonde voeding. Wat dat
betreft bestaat er zeker een samenhang tussen de verschillende trends die
momenteel bepalend zijn in de wereld van beauty, wellness en gezond-
heid.”
Het volledige rapport vind je op
www.huidcoachindepraktijk.nlMeer informatie:
Cosmetitext PR
Mirna van Donselaar
Tel. 0418-672500
www.cosmetitextpr.nlMIRNA VAN DONSELAAR EN HAAR PARTNER ANDRÉ
BESCHIKKEN OVER EEN JARENLANGE ERVARING IN DE
SCHOONHEIDSBRANCHE. SAMEN ZIJN ZE OPRICHTER
EN EIGENAAR VAN COSMETITEXT PR. DAARNAAST
WERKT MIRNA ALS TRENDWATCHER EN COLUMNIST
VOOR VERSCHILLENDE MEDIA. BEGIN DIT JAAR PUBLI-
CEERDE ZE EEN TRENDRAPPORT 2017 MET DAARIN
ENKELE OPVALLENDE NIEUWE TENDENSEN BINNEN DE
WERELD VAN BEAUTY, WELLNESS EN GEZONDHEID.
BEAUTY-, WELLNESS- EN
GEZONDHEIDSWERELD
Mirna van Donselaar