Previous Page  47 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 47 / 54 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

2 2 0 1 6

47

N

I E U W S

RECTIFICATIE:

KLAPP COSMETICS

IS SPECIALIST

IN BEAUTY EN ANTI-AGING

Gerhard Klapp houdt zich veelal bezig met onderzoek naar huidverzorging en Klapp Cosmetics ontving

hiervoor al twee keer de Beauty Award voor innovatie, klanttevredenheid en service. Klapp komt ieder jaar

met vernieuwingen en ook in de loop van dit jaar lanceert het merk nieuwe behandelingen en producten

DIVERSITEIT EN PERSOONLIJKE BEGELEIDING

Klapp Cosmetics werkt samen met 15.000 schoonheidsspecialisten in zestig landen en zorgt voor persoon-

lijke begeleiding van de specialisten. Ook heeft Klapp een uitgebreid opleidingsprogramma, doelgerichte

marketingconcepten en een grote productdiversiteit. Daarnaast staat het bedrijf voor vijfendertig jaar erva-

ring en is het voor Gerhard Klapp van belang dat hij hoge productkwaliteit en veiligheid biedt.

Meer informatie:

Klapp Cosmetics GmbH

Tel. 06-52876628

www.klapp-cosmetics.com

KLAPP COSMETICS STAAT VOOR EFFICIËNTE PRODUCTEN EN BEHANDELPROTOCOLLEN OM

HUIDPROBLEMEN TE BENADEREN. OPRICHTER EN EIGENAAR VAN KLAPP GROUP, GERHARD

KLAPP, IS INTERNATIONAAL ERKEND HEILPRAKTIKER, VOORSTANDER VAN DE TRADITIONELE

CHINESE GENEESKUNDE (TCM), ACUPUNCTURIST, LEIDER VAN ZIJN WERELDWIJDE KLAPP

LABORATORIA, BEKEND BEAUTY- EN WELLNESS-EXPERT EN AUTEUR.

UIT EEN ONDERZOEK VAN HET CBS BLIJK DAT DE OMZET VAN

KAPPERS EN SCHOONHEIDSSPECIALISTEN IN 2015 IS GESTE-

GEN TOT RUIM 2,1 MILJARD EURO. DAT IS EEN TOENAME

VAN 4,2 PROCENT EN TEGELIJKERTIJD DE GROOTSTE STIJGING

SINDS 2007. DAARNAAST IS HET VOLUME, DE VOOR PRIJS-

ONTWIKKELING GECORRIGEERDE OMZET, VOOR HET EERST IN

ACHT JAAR GESTEGEN. HET NIVEAU VAN DIT OMZETVOLUME

LIGT NOG WEL 13 PROCENT ONDER DAT VAN 2007.

In 2014 waren de eerste tekenen van herstel voor de branche al

zichtbaar. Toen viel het bedrijfsresultaat van de kappers- en schoon-

heidsverzorgingsbranche al 8 procent hoger uit dan het jaar daarvoor.

Daarnaast is het volume voor het eerst in acht jaar weer gestegen met

2,2 procent. Dit betekent dat consumenten dus vaker naar de kapper of

schoonheidsspecialist gingen en kozen voor duurdere behandelingen.

Kappers en schoonheidsspecialisten zagen in 2014 hun bedrijfsresultaat

tot 641 miljoen euro stijgen. “Dit is deels te verklaren door de groei

van het aantal bedrijven met één werkzame persoon. Eigenaren van

deze kleine bedrijven staan vaak zelf niet op de loonlijst maar halen

hun inkomen uit de winst die het bedrijf maakt”, aldus het CBS. Het

totaal aantal bedrijven in de branche is in dezelfde periode toegeno-

men van bijna 42.000 naar ongeveer 52.000.

Meer informatie:

www.cbs.nl

OMZET- EN VOLUMESTIJGING

VOOR

UV-BRANCHE