49
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
2 2 0 1 6
‘DE BEAUTY AWARD
GEEFT ERKENNING
EN WAARDERING’
BEAUTYMERKEN
Vincent en Michael werken met twee beautymerken in het Huidinstituut:
Pascaud en La Colline. “Mijn moeder was toentertijd helemaal enthou-
siast over Pascaud, het was een cosmeceuticalmerk en dat was heel
bijzonder”, zegt Vincent. “Wij hebben ervoor gekozen om La Colline
in onze salon erbij te nemen, omdat we een andere doelgroep willen
aanspreken.”
“Daarnaast komt het ook door het juryrapport van de Beauty Award
2013, toen waren we ook al genomineerd maar hadden we helaas niet
gewonnen”, zegt Michael. “De
kritiek was toen dat we ons
maar op één merk richtten en
dat dat commercieel gezien niet
verstandig was. Daarom hebben
we nu gekozen voor een merk
erbij. Zo boren we ook een
nieuwe doelgroep aan en dat
willen we.”
“We hebben ook van onze
eerdere nominatie geleerd dat
we een duidelijke structuur in
ons bedrijf moeten aanleggen.
Daarom hebben we onze taken
gescheiden: Michael doet de
behandelingen en ik doe de
marketing, inkoop en alle andere zaken eromheen”, vertelt Vincent. “We
werken allebei vanuit onze eigen kracht en dat heeft ons nu uiteindelijk
dus wel de Beauty Award opgeleverd. We hebben er hard voor gewerkt
en het is echt een stimulans voor ons. En een stuk erkenning, voor het
harde werken van mijn moeder en van ons.”
Meer informatie:
Beaute Huidinstituut
Tel. 0486-437751
www.verjongjehuid.nl“Hij werkte eerst als arts op de spoedeisende hulp en ging naar verloop van tijd
parttime behandelingen geven bij mijn moeder in de salon.”
“Ik had op een gegeven moment mijn eigen klantenkring”, vertelt Michael. “Dat
verliep heel natuurlijk. Vincent deed de marketing en was de gastheer en zijn
moeder en ik deden de behandelingen. We waren twee vakidioten bij elkaar, zijn
moeder was een baken van kennis en ervaring en ik ben theoretisch heel sterk
onderlegd door mijn studie Geneeskunde.”
LASTIGE TIJDEN
Tot hun grote spijt werd Vincents moeder in de zomer van 2015 ongeneeslijk ziek
en ging alles in een sneltreinvaart anders. “Het hart van het bedrijf viel er ineens
uit”, vertelt Vincent. “Michael werd van parttimer ineens een fulltimer en het was
een lastige tijd. Desondanks behaalden we iedere maand wel meer omzet, dus
het bedrijf liep goed. We waren in april 2015 terug verhuisd naar Grave met de
salon en daar heeft mijn moeder zes weken van kunnen genieten. Ze overleed in
december 2015 en dat maakt alles heel beladen. We hoorden rond die tijd ook dat
we genomineerd waren voor de Beauty Award en waren aan de ene kant heel blij
en aan de andere kant hadden we dat met mijn moeder willen delen.”
EIGEN FILOSOFIE
“Het is nu echt óns bedrijf, we voeren onze eigen filosofie hier en groeien steeds
meer in het klantenbestand. We zouden het fijn vinden om een personeelslid extra
erbij te hebben, maar diegene moet wel goed in ons familiebedrijf passen en dat
is nog even een zoektocht”, lacht Michael. “We hebben regelmatig stagiairs en dat
werkt heel goed voor ons. Ze leren hier in de praktijk het vak.”
ALL-IN-CONCEPT
Beaute Huidinstituut werkt vanuit het ‘All-in’-concept: veel mensen vinden het
moeilijk om een keuze te maken welke behandeling geschikt is voor ze. “Je koopt
tijd in bij ons en daar betaal je een bepaald bedrag voor. Dan maak ik een behan-
deling op maat voor je in de tijd die er voor staat”, vertelt Michael. “Ik vind dat
je de behandeling moet afstemmen op het
moment. Elk seizoen is je huid weer anders
en daar moet je op inspelen.”
HUIDANALYSEAPPARATUUR
“Je moet de huid begrijpen, kennis hebben
van hoe de huid is opgebouwd. Ik ken de
structuren en kan zo beredeneren waar
een probleem vandaan komt. Ik vind dat
interessant: de oorzaak uitzoeken en daarna
behandelen”, gaat Michael verder. “Ik begin
altijd met een intake gesprek, waarin ik ook
een huidanalyse doe met onze MacVision.
Het huidanalyseapparaat is echt een toe-
voeging voor onze salon. Ik maak foto’s met
het apparaat en die foto’s bewaart hij, zodat
je na verloop van tijd de foto’s naast elkaar
kunt leggen en het resultaat ziet. Het is wel een investering, maar door het apparaat
is onze productverkoop ook gestegen. Dus het verdient zichzelf wel terug.”
“Bij ons komen alleen mensen die echt aan hun huid willen werken”, zegt Vincent.
“We hebben de filosofie dat we volledig voor de huid gaan en dat moeten onze
klanten ook willen als ze bij ons komen. Je kunt hier niet langskomen om alleen je
wenkbrauwen te laten epileren bijvoorbeeld, het gaat hier echt om een complete
behandeling.”