Previous Page  49 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 54 Next Page
Page Background

49

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

2 2 0 1 6

‘DE BEAUTY AWARD

GEEFT ERKENNING

EN WAARDERING’

BEAUTYMERKEN

Vincent en Michael werken met twee beautymerken in het Huidinstituut:

Pascaud en La Colline. “Mijn moeder was toentertijd helemaal enthou-

siast over Pascaud, het was een cosmeceuticalmerk en dat was heel

bijzonder”, zegt Vincent. “Wij hebben ervoor gekozen om La Colline

in onze salon erbij te nemen, omdat we een andere doelgroep willen

aanspreken.”

“Daarnaast komt het ook door het juryrapport van de Beauty Award

2013, toen waren we ook al genomineerd maar hadden we helaas niet

gewonnen”, zegt Michael. “De

kritiek was toen dat we ons

maar op één merk richtten en

dat dat commercieel gezien niet

verstandig was. Daarom hebben

we nu gekozen voor een merk

erbij. Zo boren we ook een

nieuwe doelgroep aan en dat

willen we.”

“We hebben ook van onze

eerdere nominatie geleerd dat

we een duidelijke structuur in

ons bedrijf moeten aanleggen.

Daarom hebben we onze taken

gescheiden: Michael doet de

behandelingen en ik doe de

marketing, inkoop en alle andere zaken eromheen”, vertelt Vincent. “We

werken allebei vanuit onze eigen kracht en dat heeft ons nu uiteindelijk

dus wel de Beauty Award opgeleverd. We hebben er hard voor gewerkt

en het is echt een stimulans voor ons. En een stuk erkenning, voor het

harde werken van mijn moeder en van ons.”

Meer informatie:

Beaute Huidinstituut

Tel. 0486-437751

www.verjongjehuid.nl

“Hij werkte eerst als arts op de spoedeisende hulp en ging naar verloop van tijd

parttime behandelingen geven bij mijn moeder in de salon.”

“Ik had op een gegeven moment mijn eigen klantenkring”, vertelt Michael. “Dat

verliep heel natuurlijk. Vincent deed de marketing en was de gastheer en zijn

moeder en ik deden de behandelingen. We waren twee vakidioten bij elkaar, zijn

moeder was een baken van kennis en ervaring en ik ben theoretisch heel sterk

onderlegd door mijn studie Geneeskunde.”

LASTIGE TIJDEN

Tot hun grote spijt werd Vincents moeder in de zomer van 2015 ongeneeslijk ziek

en ging alles in een sneltreinvaart anders. “Het hart van het bedrijf viel er ineens

uit”, vertelt Vincent. “Michael werd van parttimer ineens een fulltimer en het was

een lastige tijd. Desondanks behaalden we iedere maand wel meer omzet, dus

het bedrijf liep goed. We waren in april 2015 terug verhuisd naar Grave met de

salon en daar heeft mijn moeder zes weken van kunnen genieten. Ze overleed in

december 2015 en dat maakt alles heel beladen. We hoorden rond die tijd ook dat

we genomineerd waren voor de Beauty Award en waren aan de ene kant heel blij

en aan de andere kant hadden we dat met mijn moeder willen delen.”

EIGEN FILOSOFIE

“Het is nu echt óns bedrijf, we voeren onze eigen filosofie hier en groeien steeds

meer in het klantenbestand. We zouden het fijn vinden om een personeelslid extra

erbij te hebben, maar diegene moet wel goed in ons familiebedrijf passen en dat

is nog even een zoektocht”, lacht Michael. “We hebben regelmatig stagiairs en dat

werkt heel goed voor ons. Ze leren hier in de praktijk het vak.”

ALL-IN-CONCEPT

Beaute Huidinstituut werkt vanuit het ‘All-in’-concept: veel mensen vinden het

moeilijk om een keuze te maken welke behandeling geschikt is voor ze. “Je koopt

tijd in bij ons en daar betaal je een bepaald bedrag voor. Dan maak ik een behan-

deling op maat voor je in de tijd die er voor staat”, vertelt Michael. “Ik vind dat

je de behandeling moet afstemmen op het

moment. Elk seizoen is je huid weer anders

en daar moet je op inspelen.”

HUIDANALYSEAPPARATUUR

“Je moet de huid begrijpen, kennis hebben

van hoe de huid is opgebouwd. Ik ken de

structuren en kan zo beredeneren waar

een probleem vandaan komt. Ik vind dat

interessant: de oorzaak uitzoeken en daarna

behandelen”, gaat Michael verder. “Ik begin

altijd met een intake gesprek, waarin ik ook

een huidanalyse doe met onze MacVision.

Het huidanalyseapparaat is echt een toe-

voeging voor onze salon. Ik maak foto’s met

het apparaat en die foto’s bewaart hij, zodat

je na verloop van tijd de foto’s naast elkaar

kunt leggen en het resultaat ziet. Het is wel een investering, maar door het apparaat

is onze productverkoop ook gestegen. Dus het verdient zichzelf wel terug.”

“Bij ons komen alleen mensen die echt aan hun huid willen werken”, zegt Vincent.

“We hebben de filosofie dat we volledig voor de huid gaan en dat moeten onze

klanten ook willen als ze bij ons komen. Je kunt hier niet langskomen om alleen je

wenkbrauwen te laten epileren bijvoorbeeld, het gaat hier echt om een complete

behandeling.”