Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

2 2 0 1 7

49

CURSUSSEN EN BEURZEN

Als eigenaresse van een eigen salon geeft Marie-José aan dat ze het volgen

van cursussen en het bezoeken van beurzen erg belangrijk vindt: “Ik volg

veel cursussen, vooral op het gebied van massages. Ook bezoek ik ieder jaar

de beurzen in Utrecht en Hardenberg. Het is erg belangrijk om up-to-date te

blijven van de nieuwste methoden en producten.”

PRODUCTEN

Marie-José werkt voornamelijk met Mineral Care en andere producten van

Mineral Skin Cosmetics. “De persoonlijke benadering van dit bedrijf spreekt

me erg aan. Bovendien bieden ze cursussen aan in mijn regio. Ik ben begon-

nen met een klein assortiment. Dat was voor mij ook een groot voordeel: je

hoeft niet gelijk honderden flesjes of een heel assortiment aan te schaffen, er

zijn ook kleine pakketten mogelijk voor startende schoonheidsspecialisten.”

Intussen gebruikt Marie-José overigens wel een groot assortiment van Mineral

Care. Ze noemt een paar van haar favoriete producten: “Xminerals heeft nu

een 24-uurscrème met een mooie dag- en nachtwerking op basis van retinol.

Zo’n alles-in-een-product doet het goed bij de consumenten: mensen willen

geen tien flesjes meer op hun nachtkastje hebben staan. Voor mensen die

toch iets aanvullends willen, is er natuurlijk altijd een bijpassend serum of

dagcrème.”

“Bij ons krijgt de klant als het ware een zesgangendiner met alles wat de huid

nodig heeft. Maar in de tijd tussen behandelingen in moet de huid wel onder-

houden worden. Daarvoor is een reinigende lotion of een dag-/nachtcrème

erg geschikt. Daarnaast heeft Xminerals nu een dagcrème met SPF 35 die het

deze zomer waarschijnlijk goed gaat doen. Maar ik geef alleen advies, ik wil

mensen niet het gevoel geven dat ik ze iets aan probeer te smeren”, besluit ze.

Zelf werkt ze met onder meer Bio active en de Spa-lijn van Mineral Care.

Verder maakt Marie-José vaak gebruik van de leuke aanbiedingen die Mineral

Skin Care haar doet, zoals een gratis product bij aankoop van een ander pro-

duct. Ook ontvangt ze testers voor haar klanten. Ten slotte biedt de salon voor

de make-up producten van Golden Rose aan.

Tijdens de cursussen van Mineral Care kwam ze bij de Beautyboerderij terecht.

Hier viel ze zo op dat haar een baan werd aangeboden. Ze ging hier twee

dagen per week werken om ook ervaringen met een grotere salon op te doen.

Marie-José merkt op dat de Beautyboerderij geen stereotype grote salon is: “De

Beautyboerderij is knus en kleinschalig, dat trok mij er ook toe aan. Bij veel grote

spa’s kan de klant alleen even proeven aan de behandeling, maar als die echt

lekker begint te worden, zit de tijd er al weer op. Daar staat wel tegenover dat er

bij grotere salons vaak extra mogelijkheden geboden kunnen worden, zoals een

lunch voor of na de behandeling. Ik zie ze dan ook niet als concurrenten. Af en

toe verwijzen we klanten naar elkaar door.”

SPECIALISATIE

Marie-José heeft naar eigen zeggen sowieso geen concurrenten. “Ik zie andere

schoonheidsspecialisten als collega’s. Iedereen heeft zijn eigen specialiteit. Zelf

valt ze op door haar persoonlijke benadering waarbij er veel tijd wordt uitgetrok-

ken voor iedere klant. “Een gezichtsbehandeling duurt bij mij minimaal twintig

minuten”, geeft ze als voorbeeld. Massages zijn de favoriete behandelingen van

Marie-José, vooral gezichts- en lichaamsmassages. “Hierbij heb je intensief con-

tact met de klant en na afloop gaat de klant weg met het gevoel dat er écht iets

gebeurd is. Ik kom zelf wel eens bij sauna’s en spa’s, maar mij valt daar vaak op

dat je tijdens de massages wel voelt dat je aangeraakt wordt, maar achteraf niet

het gevoel hebt dat je echt gemasseerd bent.”

CONTACT

Bij Mariemé staat ontspanning tijdens een massage voorop. Niet zonder gevol-

gen: “Het komt wel eens voor dat klanten bijna in slaap vallen tijdens een behan-

deling! Maar dat zie ik als een compliment”, aldus Marie-José. Met veel klanten

heeft ze trouwens ook gesprekken, die zeker niet alleen over koetjes en kalfjes

gaan. “Je leert klanten uiteindelijk echt goed kennen. Veel klanten vertellen dan

ook openhartig over hun leven en problemen. Dat smeedt een band en daardoor

heb ik een heel grote en trouwe klantenkring opgebouwd.”

Onder meer door het intensieve klantcontact, de steeds groter wordende klan-

tenkring, het flexibel willen zijn wat betreft behandelingstijden en de combinatie

van de verschillende locaties kreeg Marie-José wel een erg druk schema: “Zeker

toen ik in verwachting raakte was het niet meer mogelijk om alle werkzaamheden

te combineren. Toen heb ik Eva (Wolters-Echtermeijer, red.) aangenomen.” Ze

leerde Eva bij de Beautyboerderij kennen en de dames hebben veel gemeen. “Ze

heeft dezelfde specialisaties als ik: massages, manicures en pedicures. Bovendien

deelt ze de liefde voor het vak. Ze werkt nu al zeven jaar bij mijn salon.”

Toch blijft het erg druk bij haar salon. “Twee jaar geleden hebben we een klan-

tenstop gehad omdat we echt helemaal vol zaten. Dat heeft even voor wat rust

gezorgd, maar ook nu zitten we weer vaak volgepland.” Toch denkt Marie-José

nog niet concreet aan uitbreiden: “Wellicht dat dit ooit nog komt, maar dat zal

de tijd moeten leren. Bovendien is het lastig om personeel te vinden, omdat ik

zeer hoge eisen stel. Ze moeten echt dezelfde liefde voor het vak uitstralen als

Eva en ik.”

Meer informatie:

Mariemé, tel. 074-2668689,

www.marieme.nl

PROFIEL MARIEMÉ

BESTAAT SINDS:

2003 (SINDS 2008 IN BORNE)

MEDEWERKERS:

2

SPECIALITEIT:

GEZICHTSBEHANDELINGEN,

MASSAGES, MANICURES EN PEDICURES

MERKEN:

MINERAL SKIN COSMETICS EN ROSE GOLD

Marie-José Leushuis-Bos

Sinds de aanstelling van Eva kunnen ook de populaire

duobehandelingen aangeboden worden