De Beautysalon nr 2 2024

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY VITAKRUID DE GIDS VOOR EEN NATUURLIJKE BEAUTYROUTINE Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | Mei 2024 | 20e jaargang no. 2 | Prijs € 10, 50 Zomerproducten, Waxing & bodycare Special

Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje en geven het gelaat de ultieme workout’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds +130 locaties actief in de Benelux! Meer info of een proefbehandeling? Bel: +32(0)3 647 3612 Mail: info@anubiscare.be Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Heb je hulp nodig met content voor je socials? Volg ons via #Anubiscare Loved by: Wij helpen je kosteloos met het creëren van content voor Instagram en Facebook. Zie de voorbeelden van onze klanten. Word partner en laat je gegevens achter: www.superboost.nl

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 3 Colofon en De Visie Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2024 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Het voorjaar is in de schoonheidsbranche van oudsher de periode van verschillende branche-evenementen en (pers)events. Met de zomer in aantocht moeten de lente/zomercollecties make-up en de verschillende zomerproducten worden gepromoot. Al decennialang is de voorjaarsbeurs in Utrecht het belangrijkste event op de agenda. Beauty Trade Special trok begin april meer dan 10.000 bezoekers en bood een prominent podium aan leveranciers, zowel groot als klein. En toch zien wij een verschuiving. Zeker de wat jongere doelgroep heeft de vakbeurs niet langer met rood omcirkeld in de agenda. En ergens is dat merkwaardig. Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl Toen ik thuis vertelde over de beurs, antwoordde mijn dochter: “Pap, dat is toch eigenlijk best wel handig: een plek waar alle merken samenkomen?” Het is de wijsheid van een negenjarige, maar zo heel raar is die opmerking natuurlijk niet. Natuurlijk zijn er allemaal (brand)events of vertellen verschillende gesponsorde influencers op hun YouTube-kanaal of TikTok de mooiste verhalen over een bepaald merk of apparaat. Deze wijze van ‘be-influencen’ is nu eenmaal een werkelijkheid. Maar er is maar één event per jaar waar ruim 180 leveranciers en merken samenkomen. Daar kan geen enkele TikTok tegenop. Althans, zou je denken. Professionaliseringsslag Vakkennis is sowieso een dingetje in onze sector. Er is nog steeds een grote groep veredelde hobbyisten die jou beconcurreren op basis van prijs. Maar kwaliteit verloochent zichzelf nooit. Net zoals een eigen(tijds) concept altijd een meerwaarde is en je onderscheidt. De uitreiking van de Beauty Award 2024 vond onlangs plaats in Nieuwegein. Alle hulde en lof aan de acht winnaars, maar eigenlijk aan alle genomineerden. Deelname aan deze award betekent immers je kwetsbaar opstellen en tegelijkertijd dat je gelooft in jouw concept (en erkenning vindt in de vorm van een nominatie). Alle genomineerden zijn heuse ambassadeurs van deze sector. Van een Belgische adverteerder kreeg ik daags na de Beauty Award (zie pagina 37) de opmerking: “We zien duidelijk dat Nederlandse salons aan het doorpakken zijn en een voorsprong nemen ten opzichte van ‘bij ons’.” Weet dus dat het opvalt. In deze uitgave van vaktijdschrift De Beautysalon vind je – ter inspiratie – een uitgebreide nabeschouwing op Beauty Trade Special 2024. Onder de noemer ‘Gezien op de beurs’ bieden wij je een overzicht van de verschillende beursnoviteiten. Daarnaast vormen ‘Waxing’ en ‘Zomerproducten’ de rode draad in deze uitgave. Veel vakkennis gewenst. TEGENOVER DE PROFESSIONALISERINGSSLAG DIE GAANDE IS, STAAT NOG STEEDS EEN GROTE GROEP VEREDELDE HOBBYISTEN DIE JOU BECONCURREREN OP BASIS VAN PRIJS. MAAR KWALITEIT VERLOOCHENT ZICHZELF NOOIT Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY VITAKRUID DE GIDS VOOR EEN NATUURLIJKE BEAUTYROUTINE Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | Mei 2024 | 20e jaargang no. 2 | Prijs € 10, 50 Zomerproducten, Waxing & bodycare Special

4 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW: CARLA SCHEURWATER “Goede marketingstrategie en contentplanning kunnen ervoor zorgen dat jij gezien wordt als dé deskundige of autoriteit op een bepaald vakgebied, zoals huidverbetering, ontharen of make-up. Zichtbaarheid leidt uiteindelijk tot vindbaarheid”, weet Carla Scheurwater van XoXo Marketing. P. 18 NABESCHOUWING BEAUTY TRADE SPECIAL De Jaarbeurs Utrecht opende in het eerste (zonnige) weekend van april drie dagen de deuren voor Beauty Trade Special. Meer dan 10.000 beautyprofessionals lieten zich onderdompelen in een weldaad aan nieuwe producten, salonapparatuur en accessoires. P. 26 COVERSTORY: VITAKRUID Wist je dat je als schoonheidsspecialiste ook van binnenuit kunt werken aan de conditie van huid, haar en nagels? In deze coverstory over Vitakruid lees je meer over voedingsstoffen en supplementen die ondersteunen bij een dagelijkse beautyroutine. P. 31 NIEUWE ZONNELIJN DIEGO DALLA PALMA De één is elke dag buiten te vinden, de ander maakt graag gebruik van een bruiner om met minder zon toch lekker bruin de zomer door te gaan. Met andere woorden: iedereen heeft een andere ‘sun identity’. De nieuwe lijn van Diego dalla Palma professional biedt voor deze verschillende zonbehoeften de juiste bescherming. 10 31 26 18

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 5 P. 34 BIJEENKOMST ZON EN HUIDKANKER “Schoonheidsspecialisten hebben een belangrijke signaleringsfunctie. Zij zien hun klanten regelmatig en merken als eerste dat er vlekjes of bultjes op de huid zitten die er eigenlijk niet horen”, vertelt Bianca Moscoso, eigenaresse van P&B Cosmetics en organisator van de bijeenkomst Zon en Huidkanker. P. 37 BEAUTY AWARD 2024 De Beauty Award symboliseert de professionalisering van de branche. Dit evenement zet salons in de spotlights en is een instrument om de branche een gezicht te geven en waarde toe te kennen aan de kennis en vaardigheden van deelnemende schoonheidsspecialisten”, vindt Maddy Weide. P. 42 ONDERNEMEN Onze panelleden geven in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden deze keer de volgende stelling voor: ‘Bodycare is in de meeste beautysalons een ondergeschoven kindje’. P. 48 SALON X: SCENERY COSMEDISCH HUIDINSTITUUT High end beauty, dat straalt er meteen vanaf als je Scenery cosmedisch huidinstituut in Drunen binnenstapt. De luxueuze sfeer in de salon voelt als een warm bad, maar het is zeker geen wellnesscenter. “We zijn hier volledig gefocust op natuurlijke huidverjonging”, vertelt eigenaresse Rachsjanda Venneman. 42 48 34 37

6 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 PRODUCTNIEUWS PUNE is nergens online verkrijgbaar. Hierdoor blijven onze verkooppunten exclusief en onderscheidend. PUNE ondersteunt niet alleen bij de opstart, maar het hele jaar door. Denk o.a. aan events bij onze verkooppunten, de PUNE-dag, Moederdag- en kerstpresentjes. Al deze ondersteuning wordt niet alleen door de verkooppunten gewaardeerd, ook de eindconsument is hier erg tevreden mee. Tevens gratis producttrainingen in onze eigen ACADEMY, welke zal verrassen en inspireren. Klantvriendelijk Groot geworden door klein te blijven... En dat blijft. Persoonlijke aandacht en ondersteuning bieden. Alle verkooppunten staan altijd direct in contact met ons kantoor in Maastricht. Vriendelijke samenwerkingsvormen, geen vervelende contracten, maar een prettige constructieve basis waarin wij samenwerken aan een lange termijn gedachte en gezamenlijk doel. PUNE onder de mensen te brengen. PUNE wil geen merk zijn dat alleen met ‘hedendaagse populaire kreten’ naar buiten wil komen. Evengoed is de rode draad door het bedrijf, duurzaamheid, ingrediënten, diervriendelijkheid.. alles wat mens, dier en maatschappij bezighoudt heeft een continue focus. Ook deze manier van werken weten onze verkooppunten te waarderen en hechten aan de lange termijn gedachte die ze in ‘Maastricht’ hebben. Meer informatie: PUNE | Tel. 043-7920005 | contact@pune.nl | www.pune.nl PUNE… EXCLUSIEF, ONDERSCHEIDEND ÉN STIJLVOL In 2024 bestaat het Maastrichtse make-up merk PUNE vijf jaar. Met de overtuiging van een heerlijke, easy-to-use en stijlvolle Maastrichtse make-up is het team vijf jaar geleden met een ongekende energie begonnen aan de mooiste uitdaging. Dankbaar en trots voor de 700 verkooppunten nu in 2024. PUNE verkooppunten zijn schoonheidsspecialisten, kapperszaken, MUA’s maar ook vakopleidingen worden op maat bediend. Een van de meest opmerkelijke aspecten van DermoCosmetics is het gebruik van geavanceerde actieve ingrediënten die direct symptomen van verschillende huidaandoeningen aanpakken. Dit betekent dat gebruikers niet alleen cosmetische verbeteringen kunnen verwachten, maar ook aanzienlijke verlichting van huidproblemen zoals roodheid, irritatie, droogheid en onzuiverheden. Bovendien zijn alle producten in deze lijn vrij van geurstoffen en bekende allergenen, waardoor ze ideaal zijn voor mensen met een overgevoelige huid. Meest voorkomende huidproblemen Om tegemoet te komen aan de diverse behoeften van deze huidtypen en -condities, zijn er specifieke verzorgingslijnen ontwikkeld die zich richten op de meest voorkomende huidproblemen. Deze lijnen omvatten Clarifying voor de onzuivere huid, Relief voor de extreem droge huid, Calming voor de huid met roodheden, en Essentials ter ondersteuning van de Calming en Relief producten. Elk van deze lijnen is samengesteld met ingrediënten die niet alleen de specifieke problemen aanpakken, maar ook bijdragen aan het algehele welzijn en de gezondheid van de huid. DermoCosmetics markeert een belangrijke vooruitgang in de technologie van huidverzorging. Het combineert de laatste wetenschappelijke inzichten met natuurlijke ingrediënten om producten te creëren die niet alleen veilig en effectief zijn, maar ook bijdragen aan het algemene welzijn van de huid. Meer informatie: Nouvital Cosmetics | Tel. 010-4626609 info@nouvital-cosmetics.nl | nouvital-cosmetics.nl Met de introductie van hun nieuwste lijn, DermoCosmetics, zet Nouvital Cosmetics een aanzienlijke stap vooruit. Deze lijn is specifiek ontwikkeld voor individuen met gevoelige huidtypes en pakt huidproblemen aan op een manier die verder gaat dan traditionele cosmetica. Door de focus op natuurlijke en prebiotische ingrediënten, biedt DermoCosmetics een huidvriendelijke maar effectieve oplossing voor huidproblemen. COLUMN GEZIEN OP DE BEURS NOUVITAL COSMETICS LANCEERT REVOLUTIONAIRE DERMOCOSMETICS-LIJN

8 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 Deze revolutionaire Lipbalm is verkrijgbaar in twee delicate tinten, verkregen uit plantaardige pigmenten. Ze accentueren de lippen discreet. Het plumping effect is onder meer mogelijk dankzij argan- en pepermuntextract. Ook dit product van Zao is biologisch gecertificeerd, 100% natuurlijk, vegan en navulbaar. Meer informatie: Maquis Import Tel. 026-4450799 | info@maquis-import.eu www.maquis-import.eu ZAO LANCEERT COLOR & REPULP BALM Het natuurlijke make-up merk Zao introduceert een totaal nieuwe Lipbalm. Deze lippenbalsem verzorgt niet alleen de kwetsbare huid van de lippen, maar maakt de lippen ook voller. In 28 dagen is het natuurlijke collageen in de huid toegenomen waardoor er gemiddeld 8% meer volume gemeten is. Naar schatting wordt 80% van huidveroudering veroorzaakt door de zon. Helaas treedt huidbeschadiging door de zon niet alleen op als het zonnig is. Als het buiten licht is, betekent dit dat de zonnestralen je nog kunnen bereiken. Zelfs op een bewolkte dag bereikt ongeveer 50% van de UV-straling je huid. Hoogst mogelijke bescherming Graag stellen we je voor aan de nieuwste zonnebrandinnovatie van Medik8: Advance Day Ultimate Protect. Dit is dé ultieme hydraterende dagcrème met zonbescherming SPF 50+ en biedt daarmee de hoogst mogelijke UV-bescherming om door de zon veroorzaakte vroegtijdige tekenen van huidveroudering te voorkomen. De crème biedt de huid bescherming tegen het milieu, blauw licht, infrarood licht, glycatie en vervuiling. Doordrenkt met voedende Squalaan zorgt deze crème voor een optimale dagelijkse hydratatie van de huid. Advanced Day Ultimate Protect is de leider van de Medik8 SPF-collectie, met de hoogst mogelijke beschermingsniveaus binnen heel Europa. Het laat de huid achter met een onzichtbare bescherming en een niet-vette finish, klaar voor de komende dag. Fijne lijntjes en rimpels worden zichtbaar verminderd, de huid wordt langdurig gehydrateerd én toekomstige tekenen van huidveroudering worden tegengegaan. Meer informatie: Medik8 | Tel. 0316-221 518 | info@medik8.nl | www.medik8.nl MEDIK8 BIEDT LICHTE MAAR KRACHTIGE SPF-CRÈMES Elke dag een krachtige zonbescherming dragen is essentieel voor een jeugdige huidteint. Met het belang hiervan in het achterhoofd, heeft Medik8 een reeks prachtig lichte maar krachtige SPF-crèmes die de huid beschermen en voeden. Deze hightech SPF-crèmes voelen niet plakkerig en vettig aan zoals die op het strand worden gebruikt. Het is waarschijnlijker dat je niet eens realiseert dat je weelderige dagcrème zonbescherming bevat. PRODUCTNIEUWS GEZIEN OP DE BEURS

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 9 NIEUWS SUNDAY BRUSH: MINERALE ZONBESCHERMING MET EEN 100% NATUURLIJKE FORMULE Sunday Brush is een 100% natuurlijk mineraal poeder. Het zonnepoeder heeft een hoge UV-beschermingsfactor van SPF 50 met breed spectrum bescherming (UVA en UVB) en is als zeer waterbestendig getest. Sunday Brush is verkrijgbaar in vier natuurlijke huidtinten: Light, Medium, Tan en Dark. Het lichte mineraal poeder heeft bovendien een egaliserende werking tegen oneffenheden en vermindert de roodheid van de huid, zoals bijvoorbeeld bij rosacea en couperose. Terwijl het de huid niet afsluit en de poriën niet verstopt. Huidverbeterende behandelingen Sunday Brush is ideaal om te gebruiken na huidverbeterende behandelingen zoals peelings, micro-needling en laser behandelingen. Na deze huidverbeterende behandelingen is de huid rood en kwetsbaar en is het nóg belangrijker om deze tegen UV-straling te beschermen. Sunday Brush biedt dan een perfecte bescherming terwijl het de roodheid van de huid vermindert. “En het is gemakkelijk opnieuw aan te brengen gedurende de dag voor een continue SPF-bescherming.” Veel zonnecrèmes veroorzaken een vettig gezicht, een geïrriteerde huid of laten een witte waas achter. Ook zijn ze vaak niet goed te combineren met make-up. Sunday Brush biedt een 100% natuurlijk alternatief en bovendien hoef je niet meer te smeren. Je brengt het zonnepoeder makkelijk en moeiteloos aan met de zachte zelfdoserende brush. Ideaal om jouw zonnefactor gedurende de dag bij te werken en voor de dagelijkse UV bescherming van de gevoelige huid. Minerale zonnepoeder De mineralen blijven op de huid liggen en worden niet in de huid opgenomen. Sunday Brush is dermatologisch en anti-allergeen getest en het minerale zonnepoeder geeft geen enkele reactie met de huid, wat het zonnepoeder zeer geschikt maakt voor iedereen met een gevoelige huid. Voordelen van Sunday Brush: - 100% natuurlijke formule, zonder chemicaliën; - Zeer geschikt voor de gevoelige huid; - Dermatologisch, anti-allergeen, zeer waterbestendig getest; - Makkelijk aan te brengen en mee te nemen; - Ook voor mannen en kinderen die een hekel hebben aan smeren; - Ideaal om over make-up te worden aangebracht. De verkoopprijs is 52,50 euro en bevat 6 gram zonnepoeder. “Sunday Brush is vanaf heden gemakkelijk te bestellen voor je salon via ons partnerportal. We helpen je graag bij de keuze van het juiste pakket”, zegt Remko Vermeer van Nxt Cosmetics B.V. Meer informatie: Sunday Brush Tel. 085-0043121 info@sundaybrush.com www.sundaybrush.com Sunday Brush biedt een 100% natuurlijk alternatief en bovendien hoef je niet meer te smeren

10 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 GROOT INTERVIEW ‘OP SOCIAL MEDIA KUN JE JEZELF WEGZETTEN ALS DÉ SPECIALIST OP EEN BEPAALD VAKGEBIED’ XoXo Marketing neemt huidspecialisten en salonhouders bij de hand om hun social media – Instagram en Facebook – effectief in te zetten om hun onderscheidende karakter onder de aandacht van potentiële klanten te brengen. “Veel saloneigenaren denken: social media doe ik er wel even bij. Door ‘even snel’ iets te posten tussen twee behandelingen door of ’s avonds na het werk als ze op de bank zitten. Maar in de praktijk komt er vaak niets van terecht. Goede marketingstrategie en contentplanning kunnen ervoor zorgen dat jij gezien wordt als dé deskundige of autoriteit op een bepaald vakgebied, zoals huidverbetering, ontharen of make-up. Zichtbaarheid leidt uiteindelijk tot vindbaarheid”, weet Carla Scheurwater van XoXo Marketing. Wist je dat socialmedia-gebruik nog steeds groeit? Zeker jongeren en volwassenen tot 40 jaar zitten steeds langer op social media. En onder 40-plussers is er weliswaar geen groei, maar zitten mensen nog steeds gemiddeld anderhalf uur per dag op social media”, verwijst Carla naar het laatste onderzoek van Frankwatching. “Er is heel veel behoefte aan online schoonheidstips. ‘Skinfluencers’ als een Fleur Maxime en The Social Skincoach hebben (tien)duizenden volgers. Er is nu eenmaal veel behoefte aan informatie over beauty bij consumenten. Op Instagram, Facebook en TikTok vind je veel tips over productgebruik, de juiste voeding voor de huid, maar ook advies om mooie wimpers of nagels te creëren. Beautyprofessionals posten vaak alleen over een behandeling, actie of een product dat ze verkopen. Maar je Instagram- of Facebookaccount is juist een verlengstuk van je salon. Waarom gebruik je het niet om je volgers tips te geven over huidverzorging of -verbetering, zodat mensen jou gaan zien als deskundige op dat vlak? Op social media kun je jezelf wegzetten als dé specialist op een bepaald vakgebied. Zo straal je uit dat menen bij jou moeten zijn als ze een bepaald huidprobleem hebben.” Social Media Management Carla weet waarover ze praat, want de 24-jarige eigenaresse van XoXo Marketing heeft zowel een achtergrond als schoonheidsspecialiste als in marketing (commerciële economie). “Als tiener stond voor mij al vast dat ik iets wilde gaan doen in de schoonheidsbranche. Toen ik mijn diploma had, stond ik voor de vraag: ga ik een eigen salon beginnen of ergens in dienst. Maar ik wilde tegelijkertijd de connectie met marketing niet kwijt, waarna ik op zoek ben gegaan naar een bedrijf waar ik al mijn kennis en passie kwijt kon. Zo kwam ik bij XoXo Marketing uit. En dat bleek op het juiste moment, want de toenmalige eigenaresse Manuela Warnar was juist op dat moment op zoek naar iemand die haar bedrijf wilde overnemen. Het voelde als een kans, die mogelijk daarna niet meer voorbij zou komen. Zij heeft mij het eerste jaar begeleid als een soort van mentor. Daarna heb ik XoXo Marketing definitief overgenomen en per juni 2023 ben ik mij specifiek gaan richten op social media”, legt Carla uit. “Voorheen deed het bedrijf ook website-optimalisatie, nieuwsbrieven, advertising, Google Ads en meer, maar je kunt je niet overal in specialiseren. Het viel mij op dat ik steeds meer aanvragen kreeg van salons voor hulp bij hun socialmediakanalen en ik merkte dat ik dit heel leuk vond om te doen, omdat je met social media heel dicht bij de klant staat. Social Media Management is waarmee ik mij onderscheid. Je ziet met wie je interactie hebt en dat maakt het heel persoonlijk. Daarnaast geeft het mij veel energie om te zien dat salons meer websitebezoeken en boekingen binnen krijgen door mijn social media-inzet.” Eigenaresse en contentmanager in één: Carla Scheurwater helpt salons met hun social media

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 11 Doelgerichte content Doelgerichte content is essentieel om op social media op te vallen bij (potentiële) klanten. “Durf je ideale klant te kiezen, is één van de adviezen die ik salonhouders mee geef. Waar jij naartoe wil als salon is bij uitstek van belang voor de content op je Instagram-pagina”, verduidelijkt Carla. “Het besef dat social media een online verlengstuk van je salon is, is gelukkig groeiende. Maar dat is pas stap één. Daarna komt het belangrijkste: ermee aan de slag gaan. Ik hoor vaak: ‘Ik ga het toch even zelf proberen.’ Heel vaak komen zulke salons weer terug bij mij. Geen tijd, energie of inspiratie... Ze weten dat het belangrijk is, maar kwalitatief goede content schrijf je niet in vijf minuten op de bank of tussen twee behandelingen door. En als je al een hele dag gewerkt hebt, wil je ook gewoon languit op de bank kunnen liggen of tijd met je gezin doorbrengen. Als salonhouders eenmaal de meerwaarde herkennen, is er vaak ook een bereidheid om te investeren in social media.” Carla neemt salonhouders bij de hand. “Een persoonlijke touch is belangrijk”, vindt de Gelderse onderneemster. “Ik laat zien wat ik kan en doe voor ze, en wat mijn prijzen zijn. Er moet een klik zijn, want heel veel gaat op gevoel. Je gaat een samenwerking aan voor langere tijd. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat ik me goed voel bij een salon en hij of zij zich goed voelt bij mij. Het intakegesprek is bedoeld om duidelijk te krijgen waarin een instituut zich onderscheidt. Vanuit daar gaan we aan de slag met een contentplanning, bestaande uit een hoeveelheid posts per maand, teksten of video’s, reels of reguliere posts. Plus de interactie opzoeken met potentiële klanten voor meer zichtbaarheid. Hier zijn talloze manieren voor te bedenken.” ‘Prijs is doorgaans geen issue’ XoXo Marketing biedt huidspecialisten en salonhouders twee verschillende pakketten: GOLD en SILVER. Carla legt het verschil tussen beide pakketten uit. “Bij GOLD (545 euro per maand) verzorg ik acht posts per maand (twee per week) plus acht ‘Insta Story’s’, bestaande uit meerdere beelden die maximaal 24 uur zichtbaar zijn. Alles gaat aan de hand van een op maat gemaakte planning. Nu het mooie weer eraan komt, ga ik bijvoorbeeld aan de slag met een ‘Insta Story’ over de meerwaarde van zonnebescherming of de verschillende SPF-producten. Waarbij ik altijd de koppeling maak met een specifieke salon of het merk waarmee iemand werkt”, vertelt Carla. “Het SILVER-pakket (350 euro per maand) bestaat uit acht posts per maand. Wat overeenkomt bij beide pakketten, is persoonlijke branding voor je socials (biografie, profielfoto, highlights), een op maat gemaakte contentstrategie en pakkende teksten. En je wordt volledig ontzorgd, want XoXo Marketing plaatst de posts.” Ook over beelden hoef je je geen zorgen te maken. Carla werkt samen met fotografen die prachtige beelden komen schieten binnen jouw salon. “Je social media-pagina’s zijn écht je visitekaartje.” Ze benadrukt: “Prijs is doorgaans geen issue voor salons om te kiezen voor XoXo Marketing. Als je dankzij social media één nieuwe vaste klant trekt, dan betaalt de investering zichzelf al bijna terug, ervan uitgaande dat zo’n klant elke zes tot acht weken naar je salon komt. À minimaal 90 euro per behandeling. Veel klanten blijven minstens drie jaar klant. En als je er ook nog eens tien klanten aan overhoudt, dan is het de investering al helemaal waard geweest. Salons die de focus leggen op een specifieke behandeling zien dat uiteindelijk ook terug. Zo had ik laatst een salon die meer klanten wilde werven voor de Observ Huidscan. Haar content sloot daar naadloos op aan, inclusief een link naar de landingspagina op haar website. Uiteindelijk heeft ze op basis van de posts meerdere (nieuwe) klanten overgehouden, die speciaal voor de huidscan kwamen en op basis van die scan een behandeling boekten in die salon”, zegt Carla. Ze besluit: “Marketing via social media is moeilijk tastbaar te maken, maar het werkt!” Meer informatie: XoXo Marketing Tel. 06-4950 2808 | info@xoxomarketing.nl | www.xoxomarketing.nl

12 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 Hoogtepunten van de beurs waren onder meer de focus op permanent make-up (PMU) met uitgebreide demonstraties en een nieuwe prijs voor de podologiebranche, de ‘Fuss Award’. Bijscholingsmogelijkheden en netwerkevenementen op vijf branche-podia boden waardevolle mogelijkheden voor kennisuitwisseling. De sfeer werd verlevendigd door verschillende prijsuitreikingen, waaronder de ‘Goldene Maske für Visagistik’ en de ‘European Make-up Awards’. Partners van het evenement spraken positief over de ervaring, benadrukkend het belang van persoonlijke ontmoetingen voor groei en ontwikkeling in de branche. Opvallende ontwikkelingen De beautytrends op de beurs richtten zich op de balans tussen natuurlijkheid en perfectie, met een toenemende vraag naar producttransparantie en veilige ingrediënten, evenals de wens naar direct zichtbare resultaten van behandelingen. Opvallend is de trend van ‘skinification’, waarbij huidverzorgingsingrediënten steeds vaker worden gebruikt in haar- en lichaamsverzorgingsproducten. Ten slotte was er ook dit jaar weer veel aandacht voor digitalisering, een ontwikkeling waar je niet omheen kunt om het jongere publiek aan te spreken. BEAUTY DÜSSELDORF 2024: AWARDS EN NIEUWE TRENDS BEAUTY Düsseldorf, een toonaangevend evenement voor de professionale schoonheidsbranche, sloot in maart een succesvolle editie af na drie bomvolle dagen. Met meer dan 1.200 exposanten uit 36 landen en 44.000 bezoekers uit 76 landen bevestigde het evenement zijn positie als een belangrijk internationaal handelsplatform. De volgende editie van BEAUTY DÜSSELDORF staat gepland voor 28, 29 en 30 maart 2025. Kijk voor meer informatie op www.beauty-duesseldorf.com. Wat is de essentie van Yoga? “Het harmonieus evenwicht creëren tussen het fysieke, het emotionele en het mentale. Ik noem ze ‘The 3 Treasures ’. Door rust in het hoofd, vergroot ons lichamelijk en emotionele bewustzijn en dit wordt omgezet in evenwichtig en sereen bewegen. Face Yoga is niet enkel bewuste gezichtsoefeningen, maar ook: Besef je wat je aanspant in je gezicht bij stress? Door herhaaldelijke aanspanning worden rimpels gevormd, kunnen we dit resetten? Enkel rust kan onze spanningen verzachten. Enkel bewustwording kan onze eigen aangeleerde mimieken veranderen”, weet Inge. ‘Leer het, beheers het, doe het’ Ze vervolgt: “Ons lichaam is één geheel, en daar hoort het gezicht ook bij, dat weten we. Bindweefsel, spierweefsel, botweefsel, zenuwstelsel, bloedvaten en lymfe zijn over het hele lichaam met elkaar verbonden. Maar had je al stilgestaan dat we ook resultaat kunnen behalen door ook te werken van lichaam naar hoofd? Daarom is ademhaling en een correcte houding van essentieel belang om te komen tot een goed en blijvend resultaat in het gelaat. Face Yoga: leer het, beheers het en doe het. Daarna wordt het een automatisme. Bij Natural Face Lifting Academy leren we je alles over elke lichaamscel, hoe ze werken en wat ze nodig hebben. Face Yoga is bij ons als een losse opleiding te volgen. In de advertentie op pagina 28 krijg je via de QR-code enkele oefeningen.” FACE YOGA: FROM BOTOX TO NOTOX Face Yoga. Intussen trekt het wereldwijd echt de aandacht. In de Natural Face Lifting Academy zijn we al sinds aanvang (2011) met de voorlopers hierop gestart vanuit de filosofie: ‘Holistic Beauty, Treat the whole’. “Dus niet elk weefsel afzonderlijk aanpakken maar wel ‘het geheel’. Leer door zelf te oefenen je lichaam vrij te houden van injectables en chemische stoffen. Verbeter je uiterlijke schoonheid door aan de binnenkant te werken en niet door het behangpapier te vervangen”, verduidelijkt Inge Deceuninck, founder Natural Face Lifting Academy. Meer informatie: Natural Face Lifting Academy Tel. +32 (0)468 4963 12 inge@naturalfacelifting.be www.naturalfaceliftingacademy.eu NIEUWS GEZIEN OP DE BEURS

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 13 Van het buigen van het staal voor de iconische voet, het lassen van de framedelen, het bekleden, monteren en afstellen van de stoel tot de fabricage van de motoren en het vervaardigen van de stoelhoezen. Alles wordt in de werkplaats in Makkinga in Friesland gedaan. Bij de productie van de stoelen en banken kiest Libra Design voor materialen van de hoogste kwaliteit die lang meegaan en tegen een stootje kunnen. Materialen en onderdelen worden vooral toegeleverd door bedrijven in de directe omgeving van Libra Design en geven daardoor de zekerheid dat alle materialen aan de Europese richtlijnen voldoen, onder de juiste werkomstandigheden en hygiënevoorschriften zijn geproduceerd en dat alle geldende milieuvereisten zijn gerespecteerd. Het zorgt bovendien voor beperkt transport en weinig verpakkingsmateriaal. Libra Design verlaagt hiermee nadrukkelijk de CO2-voetafdruk van haar producten. Daarnaast worden materialen zo efficiënt mogelijk gebruikt en restmateriaal en afval zoveel mogelijk beperkt. Alle gebruikte materialen zijn recyclebaar en geschikt om opnieuw te worden gebruikt. Zo worden van de resten van het foam in de kussens bijvoorbeeld ligmatten voor koeien gemaakt. Revisie mogelijk Duurzaamheid betekent voor Libra Design echter meer. Het betekent ook dat een product niet hoeft te worden afgedankt als er iets kapot of versleten is. Een Ballerine gaat lang mee, heel erg lang. Veel klanten werken met stoelen die tien, vijftien of zelfs meer dan twintig jaar oud zijn. Naast een eventuele reparatie kan Libra Design, dankzij haar eigen werkplaats, haar klanten zelfs een revisie van hun oudere Ballerine aanbieden. Doordat de constructie van de stoelen en banken onverwoestbaar is, is het mogelijk om met een paar simpele handelingen de stoel of bank een tweede leven te geven. De besturing, de motoren, de bedrading en de handschakelaar zijn gemakkelijk te vervangen. Met een fris, nieuw kussen is een stoel of bank in een handomdraai weer zo goed als nieuw. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om bijvoorbeeld verwarming toe te voegen aan een bestaande stoel of bank. Duurzaamheid is de weg naar de toekomst en met haar producten investeert Libra Design niet alleen in haar klanten, maar ook in onze gezamenlijke toekomst. Meer informatie: Libra Design Tel. 0516-521218 info@libradesign.nl www.libradesign.nl DUURZAAMHEID IS DE WEG NAAR DE TOEKOMST Duurzaamheid is het wapen om te helpen tegen klimaatverandering. Libra Design heeft deze overtuiging al jaren en is continu bezig haar producten en de manier waarop deze tot stand komen nog verder te verduurzamen. De behandelstoel Ballerine en de massagebank Vitalité worden volledig in eigen huis geproduceerd. Rosalique gun je mensen! Echte mensen echte resultaten! Vricos BV is importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland en België. www.rosalique-professional.nl Voor Na Voor Na Voor Na Want Rosalique werkt voor iedereen met roodheid in het gezicht, van de dame met rosacea tot het meisje met de puistjes en vlekjes. Het camoufleert, verzorgt én kalmeert. ZELF UITPROBEREN? Gewoon gratis samples aanvragen: www.rosalique-professional.nl ADVERTENTIE

14 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 NIEUWS LE BEACH werkt samen met drie laboratoria voor de ontwikkeling van haar producten. Het merk combineert wetenschappelijke innovatie met eeuwenoude plantkunde om luxueuze milieuvriendelijke producten te creëren die de huid en het haar. De lijn omvat lichaamsverzorging, huidverzorging, tanning, haarverzorging en zonbescherming. Officieel net 1 jaar gelanceerd maar LE BEACH heeft al een indrukwekkende track record opgebouwd, bekroond met prestigieuze beauty awards zoals de Britse Vegan Beauty Award Winner 2023. En Eluxe Magazine heeft LE BEACH uitgeroepen tot ‘brand to watch’ in 2023. Suncare-lijn En dit jaar belooft nog meer innovatie met de lancering van suncare-lijn voor huid & haar en een instant tan-glow serum. Gedurende het jaar zal het assortiment geleidelijk worden uitgebreid met gezichts-, lichaamsverzorgings- en haarproducten, elk vervaardigd met de meest verfijnde natuurlijke ingrediënten voor ongeëvenaarde werkzaamheid en zuiverheid. LE BEACH: MINIMALE INSPANNING, MAXIMAAL IMPACT Stap binnen in de wereld van LE BEACH, een nieuw, Nederlandse niche beautymerk. LE BEACH dankt de naam aan de liefde van de oprichtster voor strandvakantie. De filosofie achter het merk; minimale inspanning, maximaal impact met zorgvuldig samengestelde multi-use producten voor Radiant BEACH Glow Every Single Day. MINK BC BREIDT UIT MET LABORATOIRES DE BIARRITZ Als je niet kunt delen, kun je ook niet vermenigvuldigen. Vele kleintjes maken tenslotte één grote. Aanvullend, samen sterk en ’spreading the word.’ Beautypartners die dezelfde instelling hebben en ‘krachtenbundeling’ is waar Mink Beauty Concepts open voor staat. "House of Natural Beauty benaderde mij naar aanleiding van een persvermelding van een samenwerking en eind februari was alles rond", aldus Sandra Jacobs van Mink BC, dat nu officieel dealer is van het merk Laboratoires de Biarritz. Sinds begin maart is MinkBC officieel dealer voor de Beauty- professional van het mooie COSMOS gecertificeerde merk Laboratoires de Biarritz. "Een zorgvuldige keuze", zegt Sandra. Inmiddels is haar bedrijf Mink BC al 14 jaar een begrip van leverancier van natuurlijke merken en de MINK Academy. Holistische benadering van schoonheid Een deel van de schoonheidsbranche evolueert naar een holistische benadering van schoonheid, waarbij wellness en zelfzorg centraal staan. Dit omvat niet alleen externe schoonheid, maar ook aandacht voor gezondheid, voeding en mentaal welzijn ‘is de visie van Sandra’. “De klanten van onze klanten: de consument zullen blijvenstrevennaarproductendiehungezondheidenwelzijnondersteunen.Hiervoor bieden wij ook een uitgebreid trainingsprogramma en een aantal Events aan bij de MINK Academy", legt Sandra uit. Meer informatie: Mink Beauty Concepts Tel. 088-3366800 info@minkbc.nl www.minkbc.nl Meer informatie: Le Beach Huidverzorging info@lebeach.nl | www.lebeach.nl | Insta: @lebeach_official Kwaliteit staat centraal in elke stap van het productieproces, LE BEACH werkt met mooie ingrediënten van de zee zoals zeewier en zeewater. En mooie oliën, extracten van kruiden en exotische bloemen. LE BEACH is gecertificeerd veganistisch, vrij van microplastics, non-GGO en dierproefvrij.

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 15 Vitamines, algenextracten, hyaluronzuur, mineralen of plantenextracten… Het is slechts een greep uit de mogelijke ingrediënten van een professioneel cosmeticaproduct. Elk ingrediënt kent unieke eigenschappen en die lichten we uit in deze rubriek ‘What’s in it?’ Samen met een leverancier zet vaktijdschrift De Beautysalon telkens een ingrediënt in de spotlights. Dit keer vertelt Bianca Moscoso van P&B Cosmetix, over druivenextract. Druiven, rijk aan antioxidanten, beschermen de huid tegen (vroegtijdige) huidveroudering en zorgen voor een heldere uitstraling van de huid. Het is niet voor niets dat dames aan het Franse hof van Lodewijk XIV sinds de zeventiende eeuw wijn op hun gezicht aanbrachten om hun huid glad en jong te houden. Tegenwoordig weten we dat het verband tussen deze eeuwenoude remedies en de voordelen van het aanbrengen van wijn op de huid wordt vertegenwoordigd door de natuurlijke organische zuren die behoren tot Alpha Hydroxyzuren (AHA's). Zo worden er tegenwoordig mooie werkstofcomplexen gemaakt met druivenextract. De INCI-naam van druivenextract is Vitis Vinifera (Grape) Juice extract. Het vloeibare extract bevat 38-42% w/w aan organische zuren (citroenzuur, gluconzuur, melkzuur, appelzuur, wijnsteenzuur). Huidpeeling & celvernieuwing Door de keratolytische werking wordt de ‘lijmlaag’ tussen de huidcellen in de bovenste huidlaag verweekt, waardoor deze gaan afschilferen. Hierdoor worden de cellen in de huid gestimuleerd om sneller te delen, waardoor de huid van binnenuit vernieuwd wordt. Dit zorgt voor een frisse en heldere uitstraling. Om deze reden wordt druivenextract ook wel ingezet bij de onzuivere huid. Antioxidant Proanthocyanidinen (OPC) uit druiven zijn bioflavonoïden met een krachtige antioxidatieve en ontstekingsremmende activiteit. Ze beschermen het lichaam tegen (vroegtijdige) veroudering. Druiven zitten boordevol antioxidanten en remmen het ontstaan van alle typen vrije radicalen en werken daarmee preventief tegen huidveroudering. Waar een SPF de huid vanaf de buitenkant beschermt zorgen de stoffen in de druif voor bescherming vanuit de binnenkant. Druiven ontgiften de huid die langdurig is blootgesteld aan onder andere de zon, allerlei soorten stress en sigarettenrook. Druiven houden de celmembranen in goede conditie en remmen vetzuuroxidatie af. Vermindering van rimpels en ouderdomsvlekken Druivenextract stimuleert de aanmaak van collageen en elastine door de collageen- en elastinesynthese dankzij de vitamine C in de druif. Hierdoor zal de huid steviger en elastischer blijven en helpt het rimpels verminderen. Daarnaast beschikt de druif over resveratrol, een vetoplosbaar polyfenol dat planten aanmaken ter bescherming tegen schimmels, virussen, bacteriën, insecten, uv-straling en beschadiging. Dit is zeer nuttig bij anti-aging en detoxing. Druivenextract wordt ook wel gecombineerd met whitening ingrediënten vanwege de synergetische werking op de remming van tyrosinase. Tyrosinase is het enzym dat de synthese van melanine (pigment) katalyseert (versnelt). Hyperpigmentatie wordt veroorzaakt door een abnormale opeenhoping van melaninepigmenten in de huid. Overmatige blootstelling aan UV-stralen veroorzaakt een abnormale melaninesynthese die resulteert in hyperpigmentatie. Tyrosinaseremmers controleren deze hyperpigmentatie door de tyrosinase activiteit te remmen. DRUIVENEXTRACT WHAT'S IN IT? Piura Skincare gebruikt druivenextract (verwerkt in het werkstofcomplex Renegrape™) in diverse crèmes en oliën en als belangrijk onderdeel in de Bio Peeling. Renegrape™ bevat een organisch zurenmengsel afkomstig van Siciliaanse witte druiven (Vitis vinifera). Dit merk van Nederlandse bodem is verkrijgbaar via P&B Cosmetix www.pbcosmetix.com. INGREDIËNTEN Photo by Markus Winkler on Unsplash

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 17 ZOMERPRODUCTEN Naast haar professionele bezigheden is Nele ook toegewijde moeder van Dess, een getalenteerde 14-jarige voetballer bij NAC Breda, en de geliefde echtgenote van Bart, ook bekend als "haar Bartje". ‘Hard werken en niet klagen was het motto’ Nele groeide op in West-Vlaanderen, België, in een groot gezin van vijf kinderen, waar zelfstandigheid een noodzaak was. Haar ouders werkten vaak, waardoor Nele al op jonge leeftijd het voortouw nam in het huishouden en de zorg voor haar broers en zus op zich nam. Deze ervaring heeft haar geleerd om verantwoordelijkheid te nemen en haar eigen weg te vinden, wat haar gedrevenheid en vastberadenheid heeft versterkt. Als jonge vrouw volgde ze een opleiding aan het gymnasium, waar ze haar liefde voor talen ontdekte. Daarna koos ze voor een sportopleiding, haar tweede passie. Hoewel Nele een sterke voorliefde heeft voor theoretisch denken, is ze altijd gefascineerd geweest door sport en een gezonde levensstijl. Tegelijkertijd kan ze ook enorm genieten van culinaire hoogstandjes en een goed glas wijn! Een ster in sales In haar jonge jaren was Nele al actief bezig met een modellencarrière waardoor ze al vroeg in aanraking kwam met de bruisende wereld van fashion & beauty. Echter, al snel ontdekte zij een nog grotere interesse voor het assisteren bij het organiseren van shows en het begeleiden van modellen bij de choreografie. Zo ook haar talent voor sales toen ze sponsors moest werven. Met haar vlotte babbel en overtuigingskracht wist ze altijd velen aan te trekken. Dit opende de deur naar een carrière als accountmanager bij verschillende bedrijven, waar ze ook "haar Bartje’’ heeft ontmoet. Het was liefde op het eerste gezicht en het begin van een krachtig partnerschap, zowel zakelijk als privé. DE KRACHTIGE WERVELWIND ACHTER MARC INBANE Nele Engel (43), een gedreven Belgische onderneemster, vormt samen met haar Nederlandse echtgenoot Bart Engel (52) de drijvende kracht achter het internationale tanningmerk MARC INBANE. En dat al twaalf jaar lang. Ze is een krachtige visionair die overal mogelijkheden ziet en streeft naar het maximale, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. Met haar diepe passie voor schoonheid en commercie leidt ze MARC INBANE en het team met ongekende energie. MARC INBANE haar tweede kindje Samen trouwen en het krijgen van een kindje kwamen al snel op hun pad, gevolgd door het idee van tanning en de oprichting van hun bedrijf MARC INBANE; oftewel, hun tweede kindje. Nele steekt ontzettend veel tijd en energie in dit project, gedreven door haar perfectionisme. Voor haar zijn selftanning en SPF essentieel, omdat ze weet dat schadelijke UV-stralen de huid kunnen beschadigen. Zelf heeft Nele last van acne, waardoor ze extra kritisch is op de producten die ze gebruikt. Ze controleert zorgvuldig alle ingrediëntenlijsten, en dit streven naar perfectie zie je terug in de producten van MARC INBANE. "We ontwikkelen al onze producten intern om de hoogste kwaliteit te garanderen. Dit is van essentieel belang omdat ik volledig achter onze collectie wil staan", legt ze uit. MARC INBANE werkt nauw samen met dermatologen. De producten worden breed gebruikt, ook door mensen met huidaandoeningen of andere medische aandoeningen en zwangere vrouwen. De favoriete producten van Nele zijn: Hyaluronic Self-Tan Spray, Crème Bronze SPF30 & Sunstick White SPF50. Geschikt voor alle huidtypes, zelfs voor de gevoelige huid, zoals bij acne. Nele legt uit: "De tanningspray met Hyaluronzuur SLMW is mijn absolute favoriet omdat dit het beste van zowel skincare als zelfbruining combineert. Het dagelijks aanbrengen van SPF is een essentiële stap in mijn huidverzorgingsroutine. Daarom is de getinte Crème Bronze SPF30 echt mijn 'must-have'; het biedt niet alleen bescherming, maar ook intense hydratatie en zorgt voor een directe teint met een glowy finish. De zonnestick breng ik op zonnige dagen aan onder mijn dagcrème ter voorkoming van hyperpigmentatie en pigmentvlekken." Meer informatie: MARC INBANE Tel. 013-88 97 150 info@marcinbane.com MARCINBANE.com De Hyaluronic Self-Tan Spray, Crème Bronze SPF30 en Sunstick White SPF50 zijn de lievelingsproducten van Nele Engel Nele Engel, een gedreven Belgische onderneemster, vormt samen met haar Nederlandse echtgenoot Bart Engel de drijvende kracht achter MARC INBANE GEZIEN OP DE BEURS

18 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 NABESCHOUWING BEAUTY TRADE SPECIAL 2024 Tamara en Elize presenteerden op de stand van Welltech Benelux verschillende cosmetische en esthetische apparatuur alsook een nieuw product dat dunner haar voorkomt Drukte bij Basic Cosmetics Beursorganisator Beauty Trade Professionals organiseerde ook verschillende workshops en lezingen om bezoekers te inspireren Inge en Marieke van Natural Face Lifting trokken veel bekijks door hun ‘anatomische’ pakken

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 19 BUSINESS, INSPIRATIE, BELEVING ÉN FUN “De aantrekkingskracht van Beauty Trade Special zit hem vooral in de combinatie van business, inspiratie, beleving en fun. Het is de plek waar je op een ontspannen manier kunt netwerken, goede zakelijke deals kunt sluiten en je kennis up-to-date houdt, maar waar je ook plezier kunt hebben met collega’s”, benadrukte Maddy Weide, Manager Verenigingszaken van Beauty Trade Professionals. Enkele noviteiten die zijn gepresenteerd tijdens de beurs in Utrecht vind je terug in deze uitgave van vaktijdschrift De Beautysalon onder de noemer ‘Gezien op de beurs’. Bekijk de aftermovie op de socials van Beauty Trade Special. De Jaarbeurs Utrecht opende in het eerste (zonnige) weekend van april drie dagen de deuren voor Beauty Trade Special. Meer dan 10.000 beautyprofessionals lieten zich onderdompelen in een weldaad aan nieuwe producten, salonapparatuur en accessoires. Met ruim 180 stands was het aanbod andermaal zeer divers. Tandenbleken blijkt met name bij de jonge beautyprofessionals (in-spé) enorm in trek Op de stand van LPG Benelux vonden doorlopend demonstraties van de verschillende apparaten plaats

SWISS MADE BRENG JOUW INSTITUUT NAAR ‘THE NEXT LEVEL’ De 1e body & mind oplossing in de beautybranche Body improvement Metabolisme Hormonaal Doorbloeding Drainage Energetisch Lifestyle improvement Minder stress Meer energie Meer rust Beter slapen Lekker in je vel Skin improvement Anti-age & Bodytoning Vet & Cellulite afname Huid & Spierversteviging Collageen & Elastine Boost Face & Body www.partnerinaesthetics.nl - 0252-625993 jose@partnerinaesthetics.nl - Beautycube Veluwezoom 7 Almere Online agenda / Online afspraken Afspraakherinnering (email / sms) Medewerkers Klantenbeheer (behandelrapporten & versturen factuur) Betaalverzoek klant (Noshow optie) Widget website Review / recensiemodule Intakeformulieren / Vragenlijsten (e-mail) Overeenkomsten consument (online tekenen) Nieuwsbrieven (Mailchimp) Kassamodule (Pin / Cash / Bank / Cadeaubon / Mollie / Qr-code) Financiele rapportages Voorraadbeheer Facturen inboeken Btw-aangifte Website (Optioneel & eenmalig €69,95) Gratis overstapservice ONLINE AGENDA ONLINE KASSA (SMS €0,15) 16 16 99.95/ Per jaar € 99.95/ Per jaar € ALL-IN-ONE (SMS €0,15) 16 194.95/ Per jaar € Aanbevolen PREMIUM Extra opties i.c.m. de online agenda Wachtlijst optie Online cadeaubon widget Marketing tools Resources (Behandelruimtes & Apparaten) 49.95/ Per jaar € Bespaar tot 50% op je kosten voor de online agenda en/of online kassa. Vraag nu de gratis proefperiode (14 dagen) aan via onze website of scan de QR code in.

DE BEAUTYSALON NR 2 2024 21 EDUCATIE EN COACHING HUIDVERZORGING: DO’S & DON’TS Geen gebrek aan tips & tricks rond huidverzorging, als je door sociale media scrolt. Al zijn de vele trends en hypes niet altijd even onschuldig. “We zien vaak de gevolgen van ‘verkeerd’ beautyadvies waarbij de huid heel wat schade kan oplopen”, vertelt huidexpert Julie Wuytens. Als senior producttraainer bij Senitas licht ze graag enkele do's & don'ts toe om salonklanten te adviseren voor een gezonde en stralende huid. Je gezicht scrubben… met een product dat niet bij je huidtype past of niet voor je gezicht bedoeld is. “Heel wat mensen scrubben hun gezicht te bruut of met een veel te ruw product. Je gezicht regelmatig scrubben om dode huidcellen te verwijderen en celvernieuwing te stimuleren, is zeker een goed idee. Maar gebruik dan wel een aangepaste crème die bij jouw huid past. Dus al zeker niet je lichaamsscrub met een grove korrel! Ook kleinere maar scherpe korrels kunnen je huid beschadigen. Het is sowieso fout om te denken dat een goeie gezichtsscrub een korrel moet hebben. Integendeel, zachte enzymatische scrubs zijn veel gezonder. Een huidexpert kan je advies geven welk type peeling het best bij jouw huid past.” Laat je begeleiden Met Dermaplaning maak je makkelijk zelf komaf met een grauwe, vale huid. “Ik krimp al ineen als ik aan die mesjes denk die mensen gebruiken om dode huidcellen weg te schrapen… Dermaplaning is alleen weggelegd voor huidexperts die professioneel getraind zijn in deze huidverbeterende behandeling. De voordelen kunnen inderdaad tellen: een gladde en egale huid, minder fijne lijntjes, een natuurlijke glow… Maar dat betekent niet dat je zomaar aan de slag kan, het risico op huidbeschadiging is vrij groot. Heel wat video’s op social mediaplatformen als TikTok zijn te beknopt of geven foute informatie. Laat je dus zeker begeleiden om de techniek veilig toe te passen voor een optimaal resultaat.” ‘Dure antirimpelcrème’ is altijd goed’ “Ik hoor het zo vaak, ‘bij mijn vriendin werkt die crème wel’… Maar zelfs een degelijk merk van huidverzorging is geen garantie op succes als het product niet bij je huidtype past. Nu, het zal je huid ook niet beschadigen, maar het is gewoon zonde. Start daarom altijd met een huidanalyse: laat een expert kijken naar welk type huid je hebt en wat je huid precies nodig heeft van ingrediënten. Op basis daarvan kan je dan gericht een keuze maken of je laten adviseren. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat ze een droge huid hebben, terwijl dat eigenlijk niet het geval is. Of dat elke antirimpelcrème dezelfde samenstelling heeft. Onze huid is echt een goed geoliede machine, alle cellen zijn aan elkaar gekoppeld en hebben een eigen functie. Vandaar het belang om ze extra te beschermen, te voeden en te hydrateren… met een product dat bij jouw huidtype én jouw behoeftes past. ...En niet te missen tips Verzorg je gezicht bij voorkeur tussen 21.00 en 23.00 uur ’s avonds, benadrukt Julie Wuytens: “Dat is het ideale tijdstip voor je huid die van nature een circadiaans ritme volgt – circa dies, of een 24 uurscyclus van ritmische veranderingen in onze fysiologie. Dankzij die interne klok weet onze huid dat ze zichzelf overdag moet beschermen en ’s nachts moet regenereren. Tussen 21 en 23 uur verliest onze huid meer vocht dan op eender welk ander moment in de dag. Dat komt omdat onze celdeling dan dertig keer sneller gaat, en wanneer onze epidermale cellen vernieuwen of naar boven worden geduwd, zijn ze minder compact en kan er veel vocht verdampen. Dat is ook de reden waarom een droge huid tussen deze twee uren het meest last lijkt te hebben van dehydratatie. Je brengt dus best tussen negen en elf uur ’s avonds een goed hydraterende crème aan, en niet om 18:00 uur.” Reinig make-upborstels maandelijks “Dat blijken maar heel weinig mensen te doen. Daardoor kunnen bacteriën vrij spel krijgen en je huid irriteren, doordat make-upresten ophopen en huidschilfers blijven kleven aan de haartjes van borstels en kwasten. Zo verspreid je die bacteriën keer op keer over je gezicht, wat onzuiverheden kan uitlokken. Best maak je er een vast ritueel van: kies een dag in de maand, bijvoorbeeld de eerste maandag of laatste woensdag, en reinig dan al je borstels in één keer. Dat kan gewoon al met een milde shampoo of zachte Aloë Vera-zeep. Ik doe dat altijd met een maskertje op, win-win en eens zo leuk (lacht).” Meer informatie via www.senitas.com Julie Wuytens (rechts), huidexpert en producttrainer Senitas ONZE HUID IS ECHT EEN GOED GEOLIEDE MACHINE, ALLE CELLEN ZIJN AAN ELKAAR GEKOPPELD EN HEBBEN EEN EIGEN FUNCTIE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4