De Beautysalon nr. 3 2014 - page 48

48
Na zeven jaar van voorbereiding
openden Ineke en Hans Dolman in
2006 Thermen Bussloo. Ineke ging
zelf altijd graag naar de sauna, maar
zag duidelijke verbeterpunten bij
de wellnesscentra die zij bezocht.
Hans – een ondernemer in hart en
nieren – zag deze ook, waarop het
echtpaar besloot hun eigen well-
nesscentrum te openen. Inmiddels
behoren ook zoon Fabian Dolman,
dochter Marieke Dolman en schoon-
zoon Onno van den Brink tot de
directie van Thermen Bussloo en
zijn er 280 werknemers in dienst,
waarvan er welgeteld 65 werkzaam
zijn in de beautysalon.
De beautysalon van Thermen
Bussloo wordt geleid door Beauty
Manager Dedi Rouwenhorst. Nadat
zij ruim 23 jaar in een reguliere
schoonheidssalon werkte, was ze toe
aan verbreding. “Ik vond hier een
baan als senior schoonheidsspecia-
liste en werkte me steeds verder op
totdat ik na een paar jaar gevraagd
werd voor de functie van Beauty
Manager. Die kans heb ik met beide
handen aangegrepen en het gaat
heel goed. Ik doe dit nu sinds drie
jaar en vind het erg leuk!”
Elke dag is anders
Voor Dedi is elke dag weer anders.
“Mijn dag begint met een zogeheten
‘dag-opstart’, wat bestaat uit een
overleg van ongeveer een kwartier
met alle hoofden van de afdelingen
van Thermen Bussloo. We nemen
dan alles door. Hoe ging het giste-
ren? Wat kunnen we hier vandaag
aan verbeteren? Wat zijn de acties
van de dag, hoe staat het met de
bezetting en moeten we rekening
houden met zakelijke gasten? Met
dit overleg houden we een continue
vinger aan de pols, zodat we niet
voor verrassingen komen te staan.
Het zorgt er bovendien voor dat we
de voor Thermen Bussloo kenmer-
kende kwaliteit blijven bieden.”
“Verder is mijn dag heel afwisse-
lend. Ik stuur allereerst het personeel
aan. Ik voer sollicitatiegesprekken,
beoordelingsgesprekken en functi-
oneringsgesprekken. Daarnaast laat
ik me eens in de zoveel tijd behan-
delen door iemand van het beauty-
team, om te kijken hoe het staat met
de kwaliteit van onze behandelin-
gen. Verder bedenk en ontwikkel ik
nieuwe behandelingen en komen
er allerlei ad-hoc zaken tussendoor.
Daarnaast bedenk ik in samenwer-
king met de marketingafdeling leuke
acties. Zo hadden we onlangs het
Italië-weekend. We boden toen
behandelingen aan waarbij gebruik
werd gemaakt van etherische oliën,
zodat we een extra stukje bele-
S
A L O N
X , T
H E R M E N
B
U S S L O O
Onder leiding van Ineke en Hans Dolman opende Thermen Bussloo in 2006
haar deuren. Het wellnesscentrum – gesitueerd aan de prachtige recreatieplas
Bussloo in het Gelderse Voorst – begon als een luxe saunacomplex met daarbij
een beautysalon, waar in 2012 een hotel aan werd toegevoegd. Zoals u in een
eerdere editie van ons blad hebt kunnen lezen werd Thermen Bussloo onlangs
voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot beste Wellnesscentrum. Daar is
natuurlijk hard voor gewerkt. De redactie van Vaktijdschrift De Beautysalon
sprak Beautymanager Dedi Rouwenhorst (47) over het continue streven naar
groei en verbetering. “Thermen Bussloo staat voor gastgerichtheid, kwaliteit,
innovatie en het bieden van de ultieme belevenis. Wij willen onze gasten de
best mogelijke service bieden en laten onze focus daarom nooit verslappen.”
de beautysalon
Andere doelgroep
De doelgroep van de Beautysalon van Thermen Bussloo is natuurlijk
wel wat anders dan die van reguliere schoonheidssalons. Dedi vertelt:
“Enerzijds ontvangen wij gasten die nog nooit een schoonheidsbehan-
deling hebben ondergaan en dit zien als een aanvulling op hun bezoek
aan Thermen Bussloo, anderzijds komen hier gasten die het heerlijk
vinden om ook eens een andere ervaring te hebben dan bij de eigen
schoonheidsspecialist.”
“Waar reguliere schoonheidssalons zich vooral concentreren op huid-
verbetering en lange termijn, is dat bij ons iets anders. Onze gasten
komen doorgaans niet elke maand terug, dus een behandeling in kuur-
verband is dan wat lastiger. Daarom adviseren wij onze gasten zo goed
mogelijk over wat hun huid nodig heeft, zodat ze wellicht bij andere
salons terecht kunnen voor verdere behandeling. Daarnaast bespreken
wij altijd wat de gast zelf al gebruikt voor de huid en kijken we wat
Babor (het merk dat Thermen Bussloo gebruikt, red.) daarop kan aan-
vullen met bijvoorbeeld ampullen of een serum.”
1...,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47 49,50,51,52
Powered by FlippingBook