Previous Page  23 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 52 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

Wat onderscheidt Dr. Hauschka

van andere cosmeticaproducten?

“Uitgangspunt is dat de huid

het vermogen heeft om zichzelf

te verzorgen en te herstellen.

Huidverzorging dient deze taak niet over te nemen maar het evenwicht van de

totale huid te herstellen. De werkzaamheid van Dr. Hauschka wordt door steeds

meer bewuste en kritische mensen ontdekt, tot aan de celebrity’s in Hollywood.

Het geheim schuilt in de natuur, die voor elke huidaandoening aan bijpassende

geneeswijze heeft die te vinden is in planten.”

“Maar hoe kun je nu zowel de werkzame ingrediënten als de vitale energieën uit

verse, geneeskrachtige planten extraheren? Rudolf Hauschka wist een uniek rit-

misch bereidingsprocedé te ontwikkelen, waarbij de levenskracht van de geoogste

planten behouden blijft. Onze ritmische bewerking houdt in dat alle ingrediënten

afwisselend zeven dagen worden blootgesteld aan donker-licht, warmte-koude,

rust-beweging. Hauschka ontdekte dat op deze wijze de vitaliteit van de plant niet

alleen behouden werd, maar zelfs werd bekrachtigd. Dit kwam zowel de werking

als de houdbaarheid ten goede.”

Waarom zouden schoonheidsspecialisten met Dr. Hauschka moeten werken?

“Als je het puur rationeel bekijkt: omdat onze cosmetica al meer dan 45 jaar

fantastische resultaten levert. Juist vanwege onze lange geschiedenis zijn we een

betrouwbaar, stabiel merk. Puur bekeken vanuit het hart denk ik dat veel van onze

schoonheidsspecialistes beamen dat werken met ons merk voelt als een soort

roeping. Niet alleen vanwege de prachtige cosmetica, maar ook zeker vanwege

de filosofie van het merk, die uitnodigt tot persoonlijke groei en bewustwording.

Alles wat we doen is in harmonie met de natuur.”

“De methode van de Dr. Hauschka Behandeling is ook anders dan reguliere

behandelingen. We richten ons niet op de spieren maar op de lymfe. Het is een

intensieve behandeling met zachte aanrakingen. Zo stimuleren we optimaal de

lymfestroom, de bloedcirculatie en de levenskracht. Na een behandeling voel

je je energiek en je huid gloeit nog dagen na. Eigenlijk moeten mensen zelf een

behandeling ondergaan om het verschil te ervaren en een conclusie te trekken.”

Hoe worden de schoonheidsspecialistes geschoold?

“Onze trainingen noemen wij een ‘inscholing’ en het sluit aan op de reguliere

opleiding tot schoonheidsspecialiste. Als cursist leer je veel over de verzorgings-

plannen bij de diverse huidbeelden, maar ook over de filosofie, de heilzame

planten en het ritme van de natuur. Daarna ben je als cursist klaargestoomd als

Dr. Hauschka Therapeut. Naast de inscholing bieden we ook opfristrainingen en

bijscholing. We laten onze therapeuten niet los en willen kwaliteit waarborgen.

Bijscholing is hierbij zeer belangrijk.”

De trends in huidverzorging en –verbetering betreffen met name de groei-

ende aandacht voor duurzaamheid en groene cosmetica, perfect passend bij Dr.

Hauschka dus. Hoe gaan jullie met deze trends om en hoe zorgen jullie ervoor dat

het merk zich blijft ontwikkelen?

“Ik denk dat er niet zozeer sprake is van een trend maar dat het eerder signalen

zijn van grote veranderingen richting een bewuste levensstijl. De natuurlijke bena-

dering en duurzaamheid zijn voor ons altijd vanzelfsprekende keuzes geweest.

Het is onze basis. Als het gaat om de ‘look & feel’ van ons merk, laten we onszelf

natuurlijk wel inspireren door de laatste trends. Met onze glamoureuze uitstraling

hopen we toegankelijk te zijn voor veel mensen.”

Wat kunnen we in de toekomst verwachten van Dr. Hauschka?

“We hebben onlangs een bijzondere en grote stap gezet door een nieuwe nacht-

verzorging aan onze basisassortiment toe te voegen. Wereldwijd staan wij bekend

om onze vetvrije nachtverzorging. Nu hebben we voor alle huidbeelden een

Nacht Serum gelanceerd. Dit is ontstaan uit het feit dat tijden veranderen; steeds

meer mensen ervaren stress maar ook zorgen milieu-invloeden ervoor dat de huid

extra steun kan gebruiken. Als je ’s nachts slaapt, herstelt de huid. Dat is een

actief proces waarbij de aanvoer van voedingsstoffen en de afvoer van afvalstof-

fen verhoogd. Een volle, rijke nachtcrème verstopt de huid en vertraagt daarmee

het proces. Om die reden is onze nachtverzorging vetvrij. We wilden een product

ontwikkelen dat het herstelproces van de huid vitaliseert en ondersteunt.”

Voor aanvullende informatie:

Dr. Hauschka Cosmetica

Tel. 070-3190171

www.dr.hauschka.com

WALA Heilmittel GmbH is een Duitse natuurgeneesmiddelenproducent die in 1935 werd opgericht door de

Oostenrijkse chemicus Rudolf Hauschka. Hij wilde graag zijn medische kennis inzetten voor een natuurzuivere cos-

meticalijn, met een helende werking. De huid is immers ons grootste orgaan. In samenwerking met Elisabeth Sigmund,

een Weense schoonheidsspecialiste, kwam in 1967 Dr. Hauschka Cosmetica op de markt. Zij was ervan overtuigd dat

de huid eigen krachten bezit om zichzelf te verzorgen en te herstellen en dat cosmetica dit proces dient te ondersteu-

nen. Inmiddels heeft WALA drie productlijnen: WALA Geneesmiddelen, Dr. Hauschka Cosmetica en Dr. Hauschka

Med. We spreken met Monique Drost (Trainer/Accountmanager bij Dr. Hauschka) over de toegevoegde waarde van

het merk voor schoonheidsspecialisten.

“De natuur heeft voor

elke huidaandoening een

bijpassende geneeswijze”

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 5 23