C
O V E R S T O R Y
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
20
BEAUTYSALONS OP EEN PROFESSIONELE MANIER INRICHTEN IS WERK VOOR SPECIALISTEN. HETZELFDE GELDT NATUURLIJK VOOR DE INRICHTING
VAN WELLNESSCENTRA, TRAININGSRUIMTES, SPA’S EN ANTI-AGEINGKLINIEKEN. HOE GROOT OF KLEIN DE ONDERNEMING OOK IS, JE HEBT
ALTIJD TE MAKEN MET EEN GROOT AANTAL VERSCHILLENDE ELEMENTEN DIE OP EEN GOEDE MANIER OP ELKAAR AFSTEMT MOETEN WORDEN.
“DAT IS DE MEERWAARDE DIE GHARIENI NEDERLAND BIEDT”, VERTELT DIRECTEUR KURT THOMASSEN. “IN DE INRICHTING VAN SALONS HEBBEN WIJ
DUSDANIG VEEL ERVARING OPGEBOUWD, DAT VEEL PRAKTISCHE ZAKEN VOOR ONS EEN VANZELFSPREKENDHEID ZIJN GEWORDEN. DIT MAAKT
HET GEMAKKELIJKER OM TOT EEN OPTIMAAL EINDRESULTAAT TE KOMEN EN WE DELEN DEZE EXPERTISE GRAAG MET BEAUTY PROFESSIONALS DIE
KLANT BIJ ONS ZIJN.”
WANNEER EEN SCHOONHEIDSSPECIALIST NIET ALLEEN
GEÏNTERESSEERD IS IN NIEUW MEUBILAIR MAAR IN EEN
VOLLEDIG VERZORGDE INRICHTING, WELK STAPPENPLAN
WORDT ER DAN GEVOLGD?
“Dat is afhankelijk van veel verschillende factoren, zoals de totale oppervlakte
van de ruimte, duidelijkheid over het beschikbare budget en de mate waarin
er al concrete ideeën bestaan over de inrichting. Maar in alle gevallen gaan we
eerst met de klant in gesprek om een overzicht te krijgen van alle wensen en
eisen. Hierop volgt een evaluatiegesprek waarin we dieper ingaan op onder-
werpen als kleurstelling, afwerking, meubilairkeuze en tal van andere belang-
rijke zaken. Op basis hiervan maken we een calculatie en naar aanleiding van
deze calculatie kan het plan uiteraard worden aangepast. Vervolgens werken
we het hele plan uit in driedimensionale renderingtekeningen, die een zeer
realistische impressie van het eindresultaat geven. Uiteraard kunnen de eerste
renderingtekeningen ook worden aangepast, want we willen dat de klant voor
de volle honderd procent tevreden is voordat we de inrichting daadwerkelijk
gaan uitvoeren.”
HOE SLAAGT HET ONTWERPTEAM VAN GHARIENI ERIN
OM ZO GOED MOGELIJK IN TE SPELEN OP DE SFEER EN
STIJL DIE DE KLANT VOOR OGEN HEEFT?
“Voor ons zijn de gemakkelijkste klanten mensen die over duidelijke voorkeu-
ren beschikken of die zelf al concrete ideeën voor de inrichting hebben. Om
ervoor te zorgen dat we deze zo goed mogelijk integreren in de ontwerpteke-
ningen, maken we veel gebruik van mood boards. Dat is een heel effectieve
werkwijze omdat klanten hiermee hun voorkeuren kunnen verduidelijken. En
'HET DELEN VAN ONZE
EXPERTISE
,
DAT IS DE MEERWAARDE VAN GHARIENI'