D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
21
daar voeg ik nog graag aan toe dat onze ideeën natuurlijk absoluut niet tot in detail opgevolgd hoeven te worden. We
geven advies en delen onze kennis, maar uiteindelijk is het altijd de klant die bepaalt wat er gebeurt.”
WAAR IS HET ONTWERPTEAM GEVESTIGD?
“In Duitsland beschikt de Gharieni Group over een grafische afdeling. Deze verzorgt onder meer onze marketinguitin-
gen, maar ook de driedimensionale tekeningen waarmee we laten zien welke mogelijkheden er zijn. Een groot aantal
van deze tekeningen zijn opgenomen in de Gharieni-catalogus en het is ook met deze tekeningen waarmee we klanten
een definitieve presentatie van de salon geven. Aangezien het op de grafische afdeling in Duitsland op dit moment zeer
druk is, werken we ook regelmatig samen met externe tekenaars. In Amsterdam bijvoorbeeld zit een bureau waarmee
we graag en al geruime tijd samenwerken.”
KUN JE EEN VOORBEELD GEVEN VAN EEN PROJECT DAT RECENTELIJK IN NEDERLAND IS
OPGELEVERD?
“Begin juli is Chamonilla van Janny Jansen-Reurich geopend. Dit instituut in Vollenhove (bij Emmeloord,
red
.) richt zich
op huidverbetering en is voorzien van een prachtige nieuwe en functionele inrichting. Naast schoonheidssalons heeft
Gharieni Nederland ook gewerkt in opdracht van toonaangevende merken en organisaties, zoals Dermalogica, hannah,
Absolution, comfort zone, Babor Cosmetics, Maria Galland Benelux, QMS Medicosmetics, Environ, Klapp Cosmetics en
Premium Beauty Group. Verder hebben we in Nederland zo’n tachtig procent van alle grote en middelgrote thermen en
spa’s ingericht. Vooral het werken in opdracht van beautyleveranciers levert ons binnen de schoonheidsbranche veel aan-
dacht op. Het gebeurt regelmatig dat hieruit weer nieuwe opdrachten volgen. Hier voeg ik graag aan toe dat de grootte
van een onderneming geen invloed heeft ons streven naar een optimaal resultaat. Of het nu gaat om een multinational
of een eenmanszaak aan huis; bij Gharieni mag iedereen rekenen op professioneel advies en een serviceniveau zoals je
dat van een interieurspecialist uit het hogere segment mag verwachten.”
IN DE PRAKTIJK KIEZEN KLEINE EN MIDDELGROTE SALONS ER VAAK VOOR OM HET MEU-
BILAIR IN TE KOPEN EN DE VERDERE INRICHTING ZELF TE VERZORGEN OM KOSTEN TE
BESPAREN. HOE KIJKT U DAAR TEGENAAN?
“Turn key-projecten vergen een behoorlijke investering en uiteraard heb ik begrip voor alle ondernemers die aan een
bepaald budget gebonden zijn en dit niet willen overschrijden. Anderzijds ben ik van mening dat je als beauty profes-
sional niet succesvol kunt zijn wanneer je het meubilair in de ruimte plaatst en verder nergens over nadenkt. Ook salons
met een bescheiden budget adviseer ik dan ook om gebruik te maken van onze expertise. We delen deze kennis graag
en de toepassing hiervan kan voor de klant van grote toegevoegde waarde zijn.”
Meer informatie: Gharieni Nederland BV, tel. 0495-633036,
www.gharieni.nlRouting, kleurstelling, verlichting, meubilairkeuze, de
positionering van elektra- en wateraansluitingen; voor
een mooie en functionele inrichting moeten deze en
vele andere elementen perfect op elkaar zijn afgestemd
GHARIENI NEDERLAND OP
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION
TIJDENS DE KOMENDE EDITIE VAN
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION IS GHARIENI NEDERLAND
PRESENT MET EEN RUIM OPGEZETTE STAND VAN HONDERD VIERKANTE METER.
BEURSBEZOEKERS ZIJN HIER VAN HARTE WELKOM OM KENNIS TE MAKEN MET HET UIT-
GEBREIDE GHARIENI-ASSORTIMENT EN ECHT TE ERVAREN WAT ER OP INTERIEURGEBIED
ALLEMAAL MOGELIJK IS. TIJDENS DE BEURSDAGEN ZIJN ER ACHT INRICHTINGSSPECIALIS-
TEN IN DE STAND AANWEZIG, WAARDOOR ER VOLOP MOGELIJKHEDEN ZIJN OM JE OP
EEN PERSOONLIJKE MANIER TE LATEN ADVISEREN. INSPIRATIE IS OOK VOORHANDEN IN
DE VORM VAN DE GHARIENI-CATALOGUS, DIE BESCHIKBAAR IS VOOR SALONEIGENAARS
MET (HER)INRICHTINGSPLANNEN.