D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
41
voor mij had met veelvoorkomende ingrediënten die de acné in stand houden
en die ik dus moest vermijden. Het gaat dan bijvoorbeeld om petrochemische
en dierlijke ingrediënten alsmede gluten, parabenen en talk. Ik heb hard gezocht
naar een make-upmerk dat vrij was van deze ingrediënten, maar kon dit nergens
vinden. Zelfs de meest vooraanstaande merken bleken niet aan deze eis te vol-
doen.”
TIJDENS
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION IS FLORINT TE VINDEN
IN STAND 01.C018. HET TEAM VAN FLORINT LAAT U HIER
GRAAG ZELF ERVAREN WELKE RESULTATEN MET EMANI BEREIKT
KUNNEN WORDEN!
Zo’n zestig schoonheidsspecialisten en verschillende vakmedia waren op zon-
dag 10 juli present in ‘Het Oude Magazijn’ in Amersfoort, waar het introductie-
event van Emani Vegan Cosmetics plaatsvond. Tijdens deze zonovergoten dag
werd iedereen ontvangen met welkomstwoorden van Tom Sebastian, Conne van
Groningen en Michelle Doan.
DE HUID ALS UITGANGSPUNT
Catalijne en Kie ontdekten Emani afgelopen voorjaar tijdens Cosmoprof
Bologna, de belangrijkste en grootste cosmeticabeurs ter wereld. “Op de beurs
staan duizenden make-upmerken uit de hele wereld en vele hiervan hebben we
bekeken”, vertelt Catalijne. “Emani sprong er echt uit vanwege het huidverzor-
gende aspect. Doordat het merk de huid en niet de producten als uitgangspunt
neemt, worden geweldige resultaten behaald. Een belangrijk bijkomend voor-
deel is dat deze filosofie nauw aansluit bij onze verzorgingslijn Dr. Spiller. Wat
dat betreft vullen de merken elkaar prachtig aan.”
VOORLOPER
In zijn presentatie benadrukte Tom Sebastian dat de filosofie van Emani hele-
maal van deze tijd is: “Belangrijke ontwikkelingen op het gebied van decora-
tieve cosmetica van het laatste decennium waren het verbieden van dierproeven
en – enkele jaren geleden – de opkomst van ‘groene’ cosmeticamerken. Emani
gaat nu een stap verder door 100% veganistische make-up aan te bieden, waar
dus helemaal geen ingrediënten van dierlijke oorsprong meer in verwerkt zijn.
Wat dat betreft sluit Emani mooi aan op de tijdgeest en de wens van kritische
consumenten. Het merk mag dan ook beschouwd worden als een voorloper
op het gebied van duurzame en milieuvriendelijke make-up die ook geschikt is
voor mensen met een zeer gevoelige huid.”
INGREDIËNTEN
Over de oprichting van Emani vertelt Michelle Doan dat zij eigenlijk al alles had
geprobeerd om van haar acné af te komen en dit zonder het gewenste resultaat.
“Op een goede dag kwam ik bij een schoonheidsspecialist terecht die een lijst
“Zonder een groot budget of connecties in de cosmeticaindustrie ben ik toen op
kleinschalige wijze mijn eigen make-up gaan maken. Emani was geboren en de
lancering was zeer succesvol, ook omdat veganistische celebrities het merk gin-
gen gebruiken wat veel media-aandacht tot gevolg had. Inmiddels is het merk
actief in 22 landen.”
TROUW AAN KERNWAARDEN
“De belangrijkste missie van Emani is dat het merk ernaar streeft dat mensen
er goed uitzien, ook wanneer ze hun make-up verwijderen. Om dit te bereiken
houden we streng vast aan onze filosofie van veganistische, niet-comedogene
en niet-toxische ingrediënten. Nieuwe producten worden zeer uitvoerig getest
om er absoluut zeker van te zijn dat ze geschikt zijn voor mensen met een pro-
bleemhuid. Nu Emani wereldwijd zo snel groeit, is mijn belangrijkste taak om
trouw te blijven aan deze kernwaarden. De kwaliteit van de producten staat dus
boven alles en ik vind dit veel belangrijker dan een snelle groei van het aantal
landen waar Emani actief is of een snelle vergroting van het assortiment. In
Florint heb ik een partner gevonden die deze strategie omarmd heeft, waarmee
de basis van een succesvolle lancering op de Nederlandse markt is gelegd.”
Bent u geïnteresseerd in veganistische make-up? Dan is het goed om te weten
dat Florint een Emani-brochure ontwikkeld heeft waarin de werking van de pro-
ducten wordt uitgelegd en waarin precies staat omschreven welke ingrediënten
de producten bevatten.
Voor meer informatie neem je contact op met:
Florint
Tel. 0343-414550
www.florint.nl www.emani.com