C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
6 2 0 1 5 3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Simone Vos (redacteur)
s.vos@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
December 2015
|
11e jaargang no. 6
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
S
PECIAL
SALONINRICHTING,
SALONAPPARATUUR&
SALONKLEDING
COVERSTORY
NOUVITAL
EIGENTIJDS EN INNOVEREND
UITGELICHT
VOORJAARSBEURS
BEAUTY TRADE SPECIAL
INTERVIEW
AD VAN DEN HEUVEL
LIBRA DESIGN
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
Inspiratie en motivatie, dat zijn de twee woorden die me het beste zijn bijgebleven van de
Dag van de Beautyprofessional. Deze dag voor beautyprofessionals werd op 2 november
gehouden in het Mediaplaza in Jaarbeurs Utrecht. Veel verhalen van ondernemers die hard
werken voor hun succes kwamen tijdens deze dag voorbij. Vooral het verhaal van Marie-José
Putman, die de Beauty Award 2015 won met haar Instituut MJ Amsterdam, bleef hangen. Niet
alleen omdat haar presentatie stond als een huis, maar juist ook omdat ze zich kwetsbaar
opstelde en liet zien dat niet alles altijd vanzelf is gegaan.
Dat maakt een verhaal veel menselijker en het geeft hoop en dus inspiratie voor vele andere
schoonheidsspecialistes, lijkt mij. Diezelfde dag vertelde Henk Vergeer, voormalig tweevou-
dig wereldkampioen allround-schaatsen, over zijn sportcarrière. Ook hij kwam niet met een
prachtig verhaal dat vol successen was gepropt, maar liet de realiteit zien en dat maakt meer
indruk. “Mijn verhaal gaat over tegenslagen”, vertelde Hein. “Je hebt die namelijk nodig om
beter te kunnen worden.”
Die les heb ik mee naar huis genomen, want niet alleen op zakelijk gebied, maar ook in je
privé-situatie is dat een wijze les. Vaak krijg je signalen dat je rustiger aan moet doen en beter
aan jezelf moet denken, maar het is vaak moeilijk om iets met die signalen te doen. Zeker als
je een eigen onderneming hebt, wil je het beste uit jezelf en uit je salon halen en het kan zijn
dat je jezelf dan wel eens voorbij hobbelt.
Ik denk dat voor veel mensen een afspraak bij de beautysalon een momentje van rust bete-
kent. Even niks aan je hoofd en een moment voor jezelf. Het is toch een mooi idee dat jij
er als schoonheidsspecialiste dan voor hen bent? Uiteraard komen veel klanten ook voor de
gespecialiseerde behandelingen en hebben ze gerichte vragen, maar een deel van het bezoek
is altijd een rustig momentje voor de klant en dat bieden jullie. Daar mag je trots op zijn!
Veel schoonheidsspecialistes die ik tijdens de Dag van de Beautyprofessional sprak, beaam-
den dat de wensen van de klant voorop staan. Kwaliteit leveren en professionaliteit behouden,
daar draait het bij hen om. Zo’n Dag van de Beautyprofessional kan daar wellicht aan bijdra-
gen, want door anderen te spreken tijdens de borrel of door een inspirerende lezing van een
collega te volgen, krijg je misschien nieuwe inzichten.
Uiteraard is er in de afgelopen maanden meer aan de orde geweest dan alleen deze dag. Zo
zijn de voorbereidingen voor de aankomende voorjaarsbeurzen in 2016 alweer in volle gang
en ging
DeBeautyBeurs.nlop 7,8 en 9 november niet door. Een groot deel van de leveranciers
staat in Den Bosch op de Beauty Trade Special en anderen staan in Utrecht in het voorjaar. Ik
denk dat het goed is om te oriënteren naar welke beurs je wilt gaan en ook goed te kijken naar
de keuzes van de leverancier van je eigen salon. In deze laatste uitgave van het jaar, besteden
we ook aandacht aan de beurzen in Duitsland. Daarnaast is er in deze editie speciaal ruimte
voor de saloninrichting, salonapparatuur en salonkleding.
Om het jaar inspirerend af te sluiten, staan
in dit nummer een aantal mooie interviews
en artikelen. Make-up artist Leon Hajenius
vertelt in een interview hoe het voelt om de
Make-Up Awards 2015 te winnen en een
groot aantal merken lanceert nieuwe pro-
ductlijnen.
Wij wensen u alvast hele fijne feestdagen en
hopen dat 2016 voor u een inspirerend, moti-
verend en mooi jaar mag worden!
De Visie
Simone Vos
‘Je hebt tegenslagen nodig,
om beter te kunnen worden’