Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

6 2 0 1 5 3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Simone Vos (redacteur)

s.vos@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Emiel Bruning (media-adviseur)

e.bruning@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Juwelier heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

December 2015

|

11e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

de beautysalon

S

PECIAL

SALONINRICHTING,

SALONAPPARATUUR&

SALONKLEDING

COVERSTORY

NOUVITAL

EIGENTIJDS EN INNOVEREND

UITGELICHT

VOORJAARSBEURS

BEAUTY TRADE SPECIAL

INTERVIEW

AD VAN DEN HEUVEL

LIBRA DESIGN

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Inspiratie en motivatie, dat zijn de twee woorden die me het beste zijn bijgebleven van de

Dag van de Beautyprofessional. Deze dag voor beautyprofessionals werd op 2 november

gehouden in het Mediaplaza in Jaarbeurs Utrecht. Veel verhalen van ondernemers die hard

werken voor hun succes kwamen tijdens deze dag voorbij. Vooral het verhaal van Marie-José

Putman, die de Beauty Award 2015 won met haar Instituut MJ Amsterdam, bleef hangen. Niet

alleen omdat haar presentatie stond als een huis, maar juist ook omdat ze zich kwetsbaar

opstelde en liet zien dat niet alles altijd vanzelf is gegaan.

Dat maakt een verhaal veel menselijker en het geeft hoop en dus inspiratie voor vele andere

schoonheidsspecialistes, lijkt mij. Diezelfde dag vertelde Henk Vergeer, voormalig tweevou-

dig wereldkampioen allround-schaatsen, over zijn sportcarrière. Ook hij kwam niet met een

prachtig verhaal dat vol successen was gepropt, maar liet de realiteit zien en dat maakt meer

indruk. “Mijn verhaal gaat over tegenslagen”, vertelde Hein. “Je hebt die namelijk nodig om

beter te kunnen worden.”

Die les heb ik mee naar huis genomen, want niet alleen op zakelijk gebied, maar ook in je

privé-situatie is dat een wijze les. Vaak krijg je signalen dat je rustiger aan moet doen en beter

aan jezelf moet denken, maar het is vaak moeilijk om iets met die signalen te doen. Zeker als

je een eigen onderneming hebt, wil je het beste uit jezelf en uit je salon halen en het kan zijn

dat je jezelf dan wel eens voorbij hobbelt.

Ik denk dat voor veel mensen een afspraak bij de beautysalon een momentje van rust bete-

kent. Even niks aan je hoofd en een moment voor jezelf. Het is toch een mooi idee dat jij

er als schoonheidsspecialiste dan voor hen bent? Uiteraard komen veel klanten ook voor de

gespecialiseerde behandelingen en hebben ze gerichte vragen, maar een deel van het bezoek

is altijd een rustig momentje voor de klant en dat bieden jullie. Daar mag je trots op zijn!

Veel schoonheidsspecialistes die ik tijdens de Dag van de Beautyprofessional sprak, beaam-

den dat de wensen van de klant voorop staan. Kwaliteit leveren en professionaliteit behouden,

daar draait het bij hen om. Zo’n Dag van de Beautyprofessional kan daar wellicht aan bijdra-

gen, want door anderen te spreken tijdens de borrel of door een inspirerende lezing van een

collega te volgen, krijg je misschien nieuwe inzichten.

Uiteraard is er in de afgelopen maanden meer aan de orde geweest dan alleen deze dag. Zo

zijn de voorbereidingen voor de aankomende voorjaarsbeurzen in 2016 alweer in volle gang

en ging

DeBeautyBeurs.nl

op 7,8 en 9 november niet door. Een groot deel van de leveranciers

staat in Den Bosch op de Beauty Trade Special en anderen staan in Utrecht in het voorjaar. Ik

denk dat het goed is om te oriënteren naar welke beurs je wilt gaan en ook goed te kijken naar

de keuzes van de leverancier van je eigen salon. In deze laatste uitgave van het jaar, besteden

we ook aandacht aan de beurzen in Duitsland. Daarnaast is er in deze editie speciaal ruimte

voor de saloninrichting, salonapparatuur en salonkleding.

Om het jaar inspirerend af te sluiten, staan

in dit nummer een aantal mooie interviews

en artikelen. Make-up artist Leon Hajenius

vertelt in een interview hoe het voelt om de

Make-Up Awards 2015 te winnen en een

groot aantal merken lanceert nieuwe pro-

ductlijnen.

Wij wensen u alvast hele fijne feestdagen en

hopen dat 2016 voor u een inspirerend, moti-

verend en mooi jaar mag worden!

De Visie

Simone Vos

‘Je hebt tegenslagen nodig,

om beter te kunnen worden’