matig acties op Facebook en ik heb zo heel wat klanten weten te bereiken. Ik
heb een heel goede start gehad, maar ik heb ook m’n ups en downs natuurlijk.”
Producten van Jean d’Arcel
In haar salon gebruikt Anouk de producten van Jean d’Arcel van distributeur
MB Cosmetics. Waar ze in het begin twijfelde of ze de grote stap naar een
nieuw merk wel moest maken, kan ze zich nu niets anders meer voorstellen.
“Ik wilde meer uit mijn salon halen, maar het moest een merk zijn dat laag-
drempelig genoeg is voor mijn klanten. Ik durfde de stap niet goed te maken,
dus mocht ik eerst een vijfdaagse training volgen bij MB Cosmetics om te kijken
of ik het merk geschikt vond.”
Na de training was Anouk overtuigd en koos ze voor het merk Jean d’Arcel.
“Ik heb gekeken welke lijnen bij mij in de salon passen en heb in eerste
instantie gekozen voor producten voor verschillende huidtypen. Nu wil ik
me meer richten op de specialistische behandelingen, ik wil dus echt de huid
verbeteren. Ik merk dat mijn klanten grotendeels komen om even te kunnen
ontspannen. Ik ben blij dat ze daarvoor bij mijn salon komen, maar ik wil me
langzamerhand wel meer richten op huidverbetering.”
Microdermabrasie
Het specialisme van Anouk is microdermabrasie; hiermee wordt de laag van
dode huidcellen in het gezicht verdund. “Ik heb de behandeling zelf ondergaan
en heb daarna het apparaat zelf aangeschaft. Microdermabrasie werkt het beste
in kuurverband, zo krijg je het optimale resultaat. Het aantal behandelingen is
afhankelijk van het te bereiken resultaat. Gemiddeld bestaat een kuur uit drie
à vier behandelingen, die je twee keer per jaar moet herhalen. Alleen in de
zomer geef ik de behandeling niet, want dan is de kans op pigmentvlekken
het grootst.”
In Anouks salon kunnen klanten niet
alleen terecht voor schoonheidsbehan-
delingen en microdermabrasie, maar
ook voor massages. Daarnaast wil
Anouk zich specialiseren in andere
gebieden. “Ik ben van plan om de
opleiding voor permanente make-up,
mesotherapie en definitief ontharen te
gaan doen, want ik wil het uiteindelijk
allemaal zelf kunnen”, aldus Anouk.
Specialisatie
De specialistische behandelingen
waarop Anouk zich meer wil richten,
zijn voor haar een logische vervolgstap
in haar salon. “De schoonheidssa-
lons schieten als paddenstoelen uit de
grond en ik wil me onderscheiden. Iedereen doet de gezichtsbehandelingen,
maar een echte specialistische behandeling is toch een stap verder. Ik zit nu in
het middensegment, maar ik wil graag naar het hoge segment.”
Van concurrentie heeft Anouk weinig last: “Elke schoonheidsspecialiste trekt
toch haar eigen klanten aan. Er is wel een heel aantal salons in Velp, maar
iedereen doet toch net weer iets anders. Ik denk dat klanten bij mij komen
omdat ze het hier gezellig vinden en omdat we service belangrijk vinden.
Daarnaast luisteren we goed naar de wensen van de klanten”, vertelt ze.
“Ik ben gastvrij naar mijn klanten toe. Als mensen naar mijn salon komen, dan
willen ze vaak dat er een huidprobleem wordt opgelost”, zegt Anouk. “Ik laat
mijn klanten altijd zelf aan het woord en behandel ze voor de problemen die
ze zelf aangeven. Wie ben ik om te zeggen dat er iets gedaan moet worden aan
een plekje, als ze er zelf geen last van hebben? We geven aan wat we zien aan
de huid en dan is het de keuze van de klant of ze er iets aan wil laten doen.
Daarnaast adviseer ik mijn klanten goed en ben ik niet te duur. Daar komen
klanten denk ik graag voor terug.”
Meer informatie: Schoonheidssalon Anoukk,
tel. 06-57284976,
www.salonanoukk.nl‘Ik vind het belangrijk om goed te luis-
teren naar de wensen van mijn klanten’
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
6 2 0 1 5 49