Previous Page  20 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 52 Next Page
Page Background

C

o v e r s t o r y

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

6 2 0 1 6

20

“Nouvital bestaat inmiddels meer dan tien jaar en heeft altijd als

doel gehad om een innovatief, vriendelijk geprijsd en daardoor heel

toegankelijk merk voor de beauty professional te zijn”, vertelt Rogier

Mulder. “Destijds hadden we er natuurlijk voor kunnen kiezen om

een merk te importeren, maar mijn familie beschikt over de nodige

ervaring in het produceren van professionele cosmetica. Vanuit die

expertise zijn de eerste producten ontwikkeld.”

INTERNATIONAAL NETWERK

“Zelf produceren is soms best ingewikkeld. Je hebt voortdurend te

maken met veranderende wetgeving, de kwaliteit van de eindproduc-

HET AANTAL NEDERLANDSE BEDRIJVEN DAT IN EIGEN HUIS

PROFESSIONELE COSMETICA ONTWIKKELT EN PRODUCEERT

IS OP ÉÉN HAND TE TELLEN. TOT DIT SELECTE GROEPJE

VAN PRODUCENTEN BEHOORT NOUVITAL COSMETICS, DAT

WERD OPGERICHT IN 2005 EN OP ENTHOUSIASTE WIJZE

WORDT GELEID DOOR ROGIER MULDER. NU HET JAAR OP

Z’N EIND LOOPT, VERTELT ROGIER GRAAG OVER ALLE NIEU-

WE ONTWIKKELINGEN DIE IN 2017 BINNEN ZIJN BEDRIJF

OP STAPEL STAAN. DIT GELDT ZOWEL VOOR HET EIGEN

MERK NOUVITAL COSMETICS ALS VOOR DE MERKEN DIE

HET BEDRIJF ALS DISTRIBUTEUR VERTEGENWOORDIGT OP

DE NEDERLANDSE MARKT. ZO IS DE SPAANSE HARSLIJN

STARPIL AAN HET ASSORTIMENT TOEGEVOEGD EN WERD

AFGELOPEN JAAR GESTART MET DE BEDRIJFSKLEDING VAN

BUTTERCUPS.

ten moet constant zijn en uiteraard is het van belang om nieuwe ontwikkelingen

scherp in de gaten te houden. Nouvital heeft bijvoorbeeld veel contacten met

grondstoffenleveranciers uit de hele wereld, aangezien deze bedrijven gespecia-

liseerd zijn in nieuwe ingrediënten en de toepassing hiervan in cosmetica. Vorig

jaar hebben we bijvoorbeeld een anti-ageingproduct gelanceerd dat gebaseerd

is op sneeuwalg. Dit product is voortgekomen uit onze goede contacten in de

grondstoffenwereld. Deze zijn voor ons dus van groot belang om Nouvital ver-

der te ontwikkelen.”

FRIS, ENERGIEK & CREATIEF

“Het grote voordeel van zelf produceren is natuurlijk dat we volledig vrij zijn om

onze eigen keuzes te maken. Verder kunnen we snel op nieuwe ontwikkelingen

inspelen, want we werken met een compact team van elf personen. Samen zijn

we verantwoordelijk voor de complete keten van ontwikkeling, productie, con-

trole, verkoop en uitlevering. Dit vergt veel inzet, maar het geeft ook ongelofelijk

veel voldoening. Ik vind het bijvoorbeeld ontzettend leuk om innovaties aan

onze klanten te demonstreren, ook omdat we hen hiermee tonen dat Nouvital

een jong en fris bedrijf is dat barst van de energie en de creatieve ideeën.”

DUURZAME RESULTATEN

“Sinds de oprichting van Nouvital is een bereikbaar prijsniveau een belangrijk

uitgangspunt geweest. Om een indicatie te geven: ons duurste product is de

Phytocell All Day Cream. Deze heeft een inkoopprijs van € 16,65 en een gead-

viseerde verkoopprijs van € 34,-. Een tweede uitgangspunt van het merk is dat

we altijd streven naar duurzame resultaten. Zogenaamde ‘boost’-producten die

“Nouvital Cosmetics

BARST VAN DE ENERGIE”

Rogier Mulder: “Zelf produceren

is soms best ingewikkeld, maar

het geeft me veel voldoening dat

we hele ontwikkeling en pro-

ductie in eigen beheer hebben.

Niets is leuker dan innovaties

aan onze klanten te tonen!”