C
o v e r s t o r y
D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
6 2 0 1 6
20
“Nouvital bestaat inmiddels meer dan tien jaar en heeft altijd als
doel gehad om een innovatief, vriendelijk geprijsd en daardoor heel
toegankelijk merk voor de beauty professional te zijn”, vertelt Rogier
Mulder. “Destijds hadden we er natuurlijk voor kunnen kiezen om
een merk te importeren, maar mijn familie beschikt over de nodige
ervaring in het produceren van professionele cosmetica. Vanuit die
expertise zijn de eerste producten ontwikkeld.”
INTERNATIONAAL NETWERK
“Zelf produceren is soms best ingewikkeld. Je hebt voortdurend te
maken met veranderende wetgeving, de kwaliteit van de eindproduc-
HET AANTAL NEDERLANDSE BEDRIJVEN DAT IN EIGEN HUIS
PROFESSIONELE COSMETICA ONTWIKKELT EN PRODUCEERT
IS OP ÉÉN HAND TE TELLEN. TOT DIT SELECTE GROEPJE
VAN PRODUCENTEN BEHOORT NOUVITAL COSMETICS, DAT
WERD OPGERICHT IN 2005 EN OP ENTHOUSIASTE WIJZE
WORDT GELEID DOOR ROGIER MULDER. NU HET JAAR OP
Z’N EIND LOOPT, VERTELT ROGIER GRAAG OVER ALLE NIEU-
WE ONTWIKKELINGEN DIE IN 2017 BINNEN ZIJN BEDRIJF
OP STAPEL STAAN. DIT GELDT ZOWEL VOOR HET EIGEN
MERK NOUVITAL COSMETICS ALS VOOR DE MERKEN DIE
HET BEDRIJF ALS DISTRIBUTEUR VERTEGENWOORDIGT OP
DE NEDERLANDSE MARKT. ZO IS DE SPAANSE HARSLIJN
STARPIL AAN HET ASSORTIMENT TOEGEVOEGD EN WERD
AFGELOPEN JAAR GESTART MET DE BEDRIJFSKLEDING VAN
BUTTERCUPS.
ten moet constant zijn en uiteraard is het van belang om nieuwe ontwikkelingen
scherp in de gaten te houden. Nouvital heeft bijvoorbeeld veel contacten met
grondstoffenleveranciers uit de hele wereld, aangezien deze bedrijven gespecia-
liseerd zijn in nieuwe ingrediënten en de toepassing hiervan in cosmetica. Vorig
jaar hebben we bijvoorbeeld een anti-ageingproduct gelanceerd dat gebaseerd
is op sneeuwalg. Dit product is voortgekomen uit onze goede contacten in de
grondstoffenwereld. Deze zijn voor ons dus van groot belang om Nouvital ver-
der te ontwikkelen.”
FRIS, ENERGIEK & CREATIEF
“Het grote voordeel van zelf produceren is natuurlijk dat we volledig vrij zijn om
onze eigen keuzes te maken. Verder kunnen we snel op nieuwe ontwikkelingen
inspelen, want we werken met een compact team van elf personen. Samen zijn
we verantwoordelijk voor de complete keten van ontwikkeling, productie, con-
trole, verkoop en uitlevering. Dit vergt veel inzet, maar het geeft ook ongelofelijk
veel voldoening. Ik vind het bijvoorbeeld ontzettend leuk om innovaties aan
onze klanten te demonstreren, ook omdat we hen hiermee tonen dat Nouvital
een jong en fris bedrijf is dat barst van de energie en de creatieve ideeën.”
DUURZAME RESULTATEN
“Sinds de oprichting van Nouvital is een bereikbaar prijsniveau een belangrijk
uitgangspunt geweest. Om een indicatie te geven: ons duurste product is de
Phytocell All Day Cream. Deze heeft een inkoopprijs van € 16,65 en een gead-
viseerde verkoopprijs van € 34,-. Een tweede uitgangspunt van het merk is dat
we altijd streven naar duurzame resultaten. Zogenaamde ‘boost’-producten die
“Nouvital Cosmetics
BARST VAN DE ENERGIE”
Rogier Mulder: “Zelf produceren
is soms best ingewikkeld, maar
het geeft me veel voldoening dat
we hele ontwikkeling en pro-
ductie in eigen beheer hebben.
Niets is leuker dan innovaties
aan onze klanten te tonen!”