C
O V E R S T O R Y
M
I L L E R
/ C
O
D
E
J
U W E L I E R
N R
1 2 0 1 6
34
VORIG JAAR KWAM HET EIGENLIJK ALS EEN DONDERSLAG BIJ HELDERE HEMEL VOOR VELEN, TOEN AANGEKONDIGD WERD DAT DE OVERNAME
VAN VENDOUX WAS GEREALISEERD. MET DE JUISTE INVESTEERDERS AAN BOORD, EEN NIEUWE EIGENAAR IN DE VORM VAN JOYCE HAAGMANS
EN EEN NIEUW MANAGEMENT GOOIDE VENDOUX HET ROER OM, ZO WISTEN WIJ U DESTIJDS AL TE MELDEN. WE ZIJN INMIDDELS EEN HALF
JAAR VERDER EN WIJ ZIJN BENIEUWD WAT ER VERANDERD IS EN WAT WE MOGEN VERWACHTEN VAN DE NIEUWE PARTIJ ACHTER VENDOUX,
MILLER/CO. ZODOENDE TRADEN WIJ IN GESPREK MET JOYCE HAAGMANS OM HAAR AAN DE TAND TE VOELEN. WAT IS ER HET AFGELOPEN
HALF JAAR GEBEURD EN WAT GAAT ER NOG GEBEUREN? “WE WILLEN MEER GLAMOUR GAAN TOEVOEGEN AAN ONZE KLANTEN. NIET ALLEEN
VOOR SPECIALE MOMENTEN, MAAR GEDURENDE DE HELE WEEK. MET VENDOUX MAAR OOK MET NIEUWE MERKEN EN PRODUCTEN. ONZE
KLANTEN WILLEN ZICH OP DIVERSE MOMENTEN ‘GLAMOURISH’ VOELEN, ZELFS IN HUN SPORTOUTFIT”, ALDUS JOYCE.
Op 28 augustus vorig jaar besloot André Vermeulen de activiteiten van H&V Time Design te staken. Maar
Vendoux verdween niet van het horlogetoneel. Een fris, enthousiast, getalenteerd, maar vooral zeer gemotiveerd
team, onder aansturing van Joyce Haagmans, stond namelijk klaar om Vendoux te continueren. “Vendoux staat
heel goed als merk, maar is in mijn ogen toch ook toe aan vernieuwing. Ook zie ik nog ruimte om te groeien
door zowel de collectie aan te scherpen alsmede de naamsbekendheid te vergroten en een verhaal te vertellen
waar het merk voor staat en waarom het aansluit bij onze klanten”, zo belooft Joyce.
Toen in augustus vorig jaar de verandering van de wacht plaatsvond, bestond het dealernetwerk uit een kleine
driehonderd verkooppunten in de Benelux. “Dat is veel en daar kunnen we ook mee vooruit. We willen daar-
naast met Vendoux nog beter vertegenwoordigd zijn op de A1-locaties. Daar worden nu stappen in gezet. Niet
alleen in de Benelux is Vendoux trouwens goed vertegenwoordigd, ook in het buitenland is er een goed netwerk
van verkooppunten. Dat willen we ook graag verder uitbouwen.”
AANSCHERPING COLLECTIE VENDOUX
Het afgelopen half jaar is de collectie van Vendoux onder de loep genomen. “De kwaliteit van de producten is
altijd als top geweest net als de scherpe prijs. Daar is niks op aan te merken. Alleen moest er een duidelijke visie
geformuleerd worden. Waar staat Vendoux voor? Wie is de doelgroep? Op welke behoefte en verlangens speelt
het merk in gedurende de week van onze doelgroep? Hoe gaan we de naamsbekendheid vergroten en een eigen-
tijds verhaal vertellen? We hebben het roer omgegooid. Het merk kreeg een re-design en de collectie is herzien.
We hebben de modellen van nieuw elan voorzien. We richten ons nu meer op trendy en basic modellen die op
verschillende momenten gedurende de week door onze klanten kunnen worden gedragen.”
GLAMOUR
THROUGHOUT THE WEEK
VENDOUX
: