D
E
J
U W E L I E R
N R
1 2 0 1 6 35
“Laatst hebben we een fotoshoot geschoten die aansluit bij het nieuwe Vendoux.
Je ziet een jonge vrouw die op vrijdagavond opgehaald wordt van haar werk door
haar vriend, een hapje gaat eten in een luxe restaurant, de nachtclub ingaat, in
een hotel belandt en vervolgens de volgende dag wakker wordt. Het is een tikje
gewaagd, maar dat is wel meer de kant die we met Vendoux op willen”, aldus
Joyce.
MILLER/CO
Niet alleen het merk Vendoux is aangescherpt met het opzetten van Miller/Co.
Ook nieuwe merken sieren nu het portfolio. “De gedachtegang van Miller/Co is
om meer productgroepen bij elkaar te brengen, die het mogelijk maken voor onze
doelgroepen om gedurende de hele week er glamourish uit te zien”, zo vervolgt
Joyce. “Dat komt voort uit onze strategie ‘glamour throughout the week’. Naast
Vendoux horloges zijn er ook nieuwe sieraden van hetzelfde merk en bieden we
de beste modellen van het Italiaanse sieradenmerk OPS!. OPS! komt dit voorjaar
met een zeer verrassende noviteit. Dit sieradenmerk biedt de mogelijkheid om bij
diverse gelegenheden de jonge doelgroep nog mooier te maken. Of het nu werk,
sport of een afspraak met een vriendin is, we willen ervoor zorgen dat onze klan-
ten er altijd stralend uit zien! Het mag duidelijk zijn dat we de afgelopen tijd de
focus hebben gehad op Vendoux, maar we willen het merkenpakket de komende
tijd verder uitbreiden.”
GIORGIO FEDON
De eerste stap daarin is al gezet. Joyce heeft de afgelopen maanden toch nog
tijd gehad om een nieuw merk toe te voegen aan het assortiment van Miller/Co.
“Giorgio Fedon is het nieuwe horlogemerk dat wij introduceren in de Benelux. Dit
prachtige merk richt zich vooral op heren. Daar wij met Vendoux ons vooral rich-
ten op een prijsklasse tot € 200,- en onze collectie merendeels uit damesmodellen
bestaat, bijt de introductie van Giorgio Fedon niet ons bestaande assortiment. Het
is een hele mooie aanvulling op hetgeen we nu bieden. De kwaliteit van Giorgio
Fedon is geweldig en de prijzen zijn vastgesteld tussen de € 250,- en € 500,-. Ik
heb er al mee gereisd en merk dat er heel positief gereageerd wordt op de model-
len. Ik verwacht er dan ook heel veel van en ik denk dat we juweliers gaan ver-
rassen met Giorgio Fedon.”
THE CLOGGY CLOCK
Een ander opmerkelijk sieraad dat Miller/Co in zijn portfolio heeft weten te
bemachtigen is de eigentijdse staklok van het merk Cloggy. Dit Dutch Design
merk timmert al jaren aan de (inter)nationale weg met een stijlvolle variant van
de ouderwetse staklok. “Wij zien in Cloggy de ‘Swatch’ van de staklokken. De
klokken zijn in diverse kleuren en prints verkrijg-
baar en passen in elke woonkamer of kantoor.
We zien met Cloggy een hele nieuwe markt met
enorm veel potentie”, aldus Joyce.
UITBREIDING SERVICE AFDELING
Miller/Co richt zich nu tevens meer op de after-
sales. “Er is genoeg ruimte voor ons om meerdere
horlogemakers aan het werk te hebben, dus gaan
we de reparaties voor externe partijen verzorgen.
Onze reparatieruimte is dus uitgebreid.”
VOORJAARSBEURS
Het vernieuwde Vendoux, maar ook Giorgio
Fedon en Miller/Co zelf worden tijdens de Jewels
& Watches Voorjaarsbeurs groots gepresenteerd.
“We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt
om Vendoux opnieuw te positioneren en daar-
naast hebben we met Miller/Co een nieuw bedrijf
in de markt gezet. Nu is het tijd om als geheel naar buiten te treden en dat willen
we graag op een manier doen die bij ons past. We willen verrassen en gaan onze
strategie ‘glamour throughout the week’ tot leven brengen. Wat ik wel al kan vertellen
is dat we onze merken eigenzinnig gaan presenteren qua merk- en winkelbeleving.
Alles valt en staat met beleving en hoe je je kan onderscheiden. We willen dan ook
laten zien hoe wij als Miller/Co met bijvoorbeeld Vendoux juweliers kunnen helpen
om zich te onderscheiden. Daarnaast krijgen onze klanten tijdens de beursdagen
inkoopvoordeel. We willen het voor hen zo interessant mogelijk maken om naar de
beurs te komen, want daar kunnen we ze inspireren.”
Op de korte termijn zijn de doelen Miller/Co duidelijk. “Er is nog genoeg groeipoten-
tieel voor Vendoux in Nederland. We hebben nu een duidelijk beleid uitgestippeld
en we hebben het merk een ander gezicht gegeven. Daar moeten we nu op verder
bouwen. Ik heb in ieder geval veel vertrouwen in de ingeslagen weg. De doelen met
Miller/Co zijn om het assortiment af te stemmen op de behoeften van onze klant. We
hebben sowieso op de planning staan om eind volgend jaar een nieuw eigen merk op
de markt te brengen in een hoger segment. Er is nog genoeg te doen en te bereiken.”
Voor aanvullende informatie:
Miller/Co, tel. +31 23 538 83 84,
info@vendoux.com www.vendoux.com, J&W-stand: D.437