Previous Page  102 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 102 / 116 Next Page
Page Background

NANIS IS ALS SIERADENMERK ALWEER MEER DAN 35 JAAR OP DE MARKT EN HEEFT ZICH DE AFGELOPEN DECENNIA

WETEN TE ONDERSCHEIDEN MET OPVALLENDE GOUDEN SIERADEN MET EEN ITALIAANSE TOUCH. DRIJVENDE KRACHT

ACHTER HET ITALIAANSE SIERADENMERK IS LAURA BICEGO. ZIJ WAS EIND VORIG JAAR IN NEDERLAND BIJ DEALER ACE &

DIK JUWELIERS EN WIJ KREGEN DE MOGELIJKHEID EVEN TE SPREKEN MET DE FLAMBOYANTE ONTWERPSTER.

Nanis werd opgericht in 1990 en dankt het succes aan het

traditionele Italiaanse vakmanschap en de eigentijdse creativi-

teit. Wat betekent ‘Made in Italy’ voor Nanis?

“Italië staat al generaties lang bekend als broedplek voor

een aantal van de beste vakmannen en –vrouwen als het

gaat om de productie van sieraden. Zeker in de omgeving

van Vicenza, waar wij gevestigd zijn, is enorm veel kennis

en knowhow voorhanden. Nanis Jewels is dan ook voortge-

komen uit de creativiteit van een aantal van deze mensen.

Van het idee tot de realisatie van de meest mooie sieraden,

vakkundige creativiteit brengt knowhow en ervaring samen,

wat resulteert in ongelofelijke technische mogelijkheden om

elk individueel onderdeel van het designproces te realiseren.

Tijdens elk onderdeel van het productieproces worden de

juwelen onder toeziend oog van de vakmannen en –vrouwen

van Nanis geproduceerd. Onze ovens en drukpersen mogen

dan modern zijn, maar er is geen computer gestuurde machi-

ne, geautomatiseerde technologie of robot die een juweel kan

produceren.”

Waar haalt u uw inspiratie vandaan en hoe komen deze kunstwerken tot leven?

“Inspiratie komt overal vandaan! Bij Nanis houden we van beelden en vormen die emotie opwekken:

hetzelfde gevoel dat je krijgt als je kijkt naar een origineel kunstwerk, een mooie bloem ziet bloeien,

of wanneer je een prachtige jurk aantrekt die net zo goed aanvoelt als dat deze eruit ziet. Wat de

draagster van het juweel ook een goed gevoel geeft, dat is de basis van waaruit het sieraad wordt ont-

worpen.”

Welke collectie binnen het assortiment van Nanis mogen we beschouwen als bestseller?

“Dat is zonder enige twijfel Trasformista en dan met name de armband en het collier. Dit zijn twee

iconische stukken de recent vernieuwd zijn en onze all time bestsellers zijn. Het verhaal achter de

totstandkoming van deze juwelen is wel verrassend. We waren bezig met het ontwerpen van voor een

normale armband, bestaande uit nauwsluitende, stijve schakels en andere typische kenmerken van

de sieraden in de mode op dat moment. We hadden problemen om de juiste juxtapositie te vinden

van de afstand tussen de schakels en dikte van de componenten. Nadat we het eerste prototype in 18

karaat goud hadden geproduceerd, bleek dat het op geen enkele manier strak om de pols te dragen

was. Dus ik ben zelf naar het atelier gegaan om te zoeken naar een oplossing, toen ik een ingenieus

idee kreeg. Waarom zouden we het niet als collier met flexibele schakels ontwerpen? Dat bleek een

gouden greep, maar ook een zeer ambitieus project. Onze R&D-afdeling heeft er alles aan gedaan om

het collier met flexibele schakels werkelijkheid te maken, maar uiteindelijk werd al het harde werken

beloond en het eindresultaat bleek spectaculair te zijn.”

Tot slot: Nanis heeft een exclusieve samenwerking in Amsterdam met Ace Jewelers. Waarom hebben

jullie gekozen voor Ace?

“Ace en Nanis hebben een samenwerking die al decennia loopt. Onze familie kent de Ben Joseph-

familie al geruime tijd. Bij Ace werken vakmensen, ze zijn vooruitstrevend en ze geloven in specialis-

me. Zowel Ace als Nanis hebben de naam om zich te kunnen onderscheiden in de sieradenbranche.

Ik denk dat we daarom ook zo’n goede match zijn. Wat Nederlandse consumenten uniek maakt is dat

ze gaan voor kwaliteit en heel ‘open minded’ zijn. Ik denk dat wij het met Nanis heel goed doen in

Nederland, maar Nanis behoeft wel bij consumenten een introductie en uitleg en klanten moeten het

dragen van een Nanis-sieraad zelf ervaren. Ace is de aangewezen plek om dat te ervaren, omdat ze

altijd passievol, warm en gastvrij zijn. Die warme sfeer is wat wij willen voor onze klanten.”

“IK DENK DAT WIJ HET MET NANIS

HEEL GOED DOEN IN NEDERLAND”

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

102

I

n t e r v i e w