Previous Page  23 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 116 Next Page
Page Background

D

e

J

u w e l i e r

n r

1 2 0 1 7

23

Hoe hebben jullie de exposanten overtuigd?

“Vorig jaar hebben we een groot aantal potentiële exposanten uitgenodigd in de Rijtuigenloods om een kijkje te

nemen en ze verder te informeren over ons format. Daarbij wilden we graag onszelf voorstellen en onze ideeën ven-

tileren. De reacties waren boven verwachting goed. Natuurlijk kun je niet iedereen meteen tevreden stellen en er zijn

genoeg bedrijven die eerst de kat uit de boom willen kijken, maar met tachtig bedrijven die samen tussen de 150 en

170 merken tonen, mogen we echt enorm trots zijn. Dat geeft ons heel veel vertrouwen.”

Kun je wat vertellen over de exposanten?

“We hebben een hele diverse groep bedrijven met een gevarieerd aanbod, waarmee een ondernemer zich kan onder-

scheiden. Onze exposanten zijn allemaal even belangrijk. We maken geen onderscheid. Natuurlijk zijn er wel grotere

stands, maar er is geen hal met grotere merken ofzo. Er is ruimte voor zowel startende- als gevestigde merken tijdens

het event. Deelnemende merken zijn onder andere Sif Jakobs, Bering, Drijfhout, Cluse, Komono, Garmin, Eclat,

Briston, Viva Jewellery, S!LK, maar ook merken uit andere branches zoals Chabo Bags, Kristas, Treasure Rookie en

nog vele anderen.”

Wat mogen we verder verwachten op 12 en 13 maart?

“Bezoekers kunnen uiteraard de mooiste collecties inkopen en bekijken, maar ook deelnemen aan inspirerende work-

shops en presentaties. We hebben een samenwerking met de vakschool in Schoonhoven daarvoor en we hebben een

aantal workshop over 3D-printen en -scannen en over graveren die heel interessant kunnen zijn voor juweliers. We

roepen iedereen dan ook op producten mee te nemen naar deze workshops om zelf te ervaren welke techniek hier-

achter schuil gaat. Ook is er volop gelegenheid om te netwerken en de nieuwste trends te ontdekken. We willen de

bezoekers vooral verrassen en inspireren.”

Wat verwachten jullie als organisatie van de eerste editie van Out of the Box?

“We hopen natuurlijk op een groot aantal bezoekers. We zijn de afgelopen weken druk geweest met het benaderen

van de doelgroep op allerlei manieren. Dat doen we in samenwerking met bijvoorbeeld jullie als vaktijdschrift De

Juwelier, maar ook via andere media wordt aandacht gevraagd voor Out of the Box. Er komt een speciale beursuitga-

ve, er worden direct mailings gestuurd en we hebben ons op social media geprofileerd. Dat is gewoon heel belangrijk

tegenwoordig, want daar vind je een groot deel van je doelgroep als het goed is en heb je een groot bereik. Verder

vragen we natuurlijk ook aan alle deelnemende bedrijven hun eigen netwerk in te zetten en hun eigen klanten uit te

nodigen. Dat moet ervoor zorgen dat we bij de eerste editie meteen een mooi bezoekersaantal mogen realiseren.”

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?

“Dat de eerste editie eigenlijk al een

paar maanden voorafgaand aan de beurs

was uitverkocht geeft wel aan denk ik

dat men op zoek is naar iets nieuws in

het beurslandschap. We zijn daar actief

mee aan de slag gegaan en proberen op

onze manier invulling te geven aan de

behoefte in markt. Dat we veel vertrou-

wen krijgen sterkt ons in het feit dat we

een goed concept hebben neergezet. We

willen dan ook in het najaar een tweede

editie op poten zetten. Dus u kunt vast in

uw agenda de data 10 en 11 september

noteren, want dan zal de tweede editie

van Out of the Box hopelijk net zoals de

eerste een daverend succes zijn.”

Via de website

www.outofthebox2017.nl

kunnen bezoekers zich registreren voor

gratis toegang aan het event. Daarvoor is

wel een KvK nummer nodig.

“WE WILLEN DE BEZOEKERS VOORAL

VERRASSEN EN INSPIREREN