D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
23
Hoe hebben jullie de exposanten overtuigd?
“Vorig jaar hebben we een groot aantal potentiële exposanten uitgenodigd in de Rijtuigenloods om een kijkje te
nemen en ze verder te informeren over ons format. Daarbij wilden we graag onszelf voorstellen en onze ideeën ven-
tileren. De reacties waren boven verwachting goed. Natuurlijk kun je niet iedereen meteen tevreden stellen en er zijn
genoeg bedrijven die eerst de kat uit de boom willen kijken, maar met tachtig bedrijven die samen tussen de 150 en
170 merken tonen, mogen we echt enorm trots zijn. Dat geeft ons heel veel vertrouwen.”
Kun je wat vertellen over de exposanten?
“We hebben een hele diverse groep bedrijven met een gevarieerd aanbod, waarmee een ondernemer zich kan onder-
scheiden. Onze exposanten zijn allemaal even belangrijk. We maken geen onderscheid. Natuurlijk zijn er wel grotere
stands, maar er is geen hal met grotere merken ofzo. Er is ruimte voor zowel startende- als gevestigde merken tijdens
het event. Deelnemende merken zijn onder andere Sif Jakobs, Bering, Drijfhout, Cluse, Komono, Garmin, Eclat,
Briston, Viva Jewellery, S!LK, maar ook merken uit andere branches zoals Chabo Bags, Kristas, Treasure Rookie en
nog vele anderen.”
Wat mogen we verder verwachten op 12 en 13 maart?
“Bezoekers kunnen uiteraard de mooiste collecties inkopen en bekijken, maar ook deelnemen aan inspirerende work-
shops en presentaties. We hebben een samenwerking met de vakschool in Schoonhoven daarvoor en we hebben een
aantal workshop over 3D-printen en -scannen en over graveren die heel interessant kunnen zijn voor juweliers. We
roepen iedereen dan ook op producten mee te nemen naar deze workshops om zelf te ervaren welke techniek hier-
achter schuil gaat. Ook is er volop gelegenheid om te netwerken en de nieuwste trends te ontdekken. We willen de
bezoekers vooral verrassen en inspireren.”
Wat verwachten jullie als organisatie van de eerste editie van Out of the Box?
“We hopen natuurlijk op een groot aantal bezoekers. We zijn de afgelopen weken druk geweest met het benaderen
van de doelgroep op allerlei manieren. Dat doen we in samenwerking met bijvoorbeeld jullie als vaktijdschrift De
Juwelier, maar ook via andere media wordt aandacht gevraagd voor Out of the Box. Er komt een speciale beursuitga-
ve, er worden direct mailings gestuurd en we hebben ons op social media geprofileerd. Dat is gewoon heel belangrijk
tegenwoordig, want daar vind je een groot deel van je doelgroep als het goed is en heb je een groot bereik. Verder
vragen we natuurlijk ook aan alle deelnemende bedrijven hun eigen netwerk in te zetten en hun eigen klanten uit te
nodigen. Dat moet ervoor zorgen dat we bij de eerste editie meteen een mooi bezoekersaantal mogen realiseren.”
Wat zijn jullie plannen voor de toekomst?
“Dat de eerste editie eigenlijk al een
paar maanden voorafgaand aan de beurs
was uitverkocht geeft wel aan denk ik
dat men op zoek is naar iets nieuws in
het beurslandschap. We zijn daar actief
mee aan de slag gegaan en proberen op
onze manier invulling te geven aan de
behoefte in markt. Dat we veel vertrou-
wen krijgen sterkt ons in het feit dat we
een goed concept hebben neergezet. We
willen dan ook in het najaar een tweede
editie op poten zetten. Dus u kunt vast in
uw agenda de data 10 en 11 september
noteren, want dan zal de tweede editie
van Out of the Box hopelijk net zoals de
eerste een daverend succes zijn.”
Via de website
www.outofthebox2017.nlkunnen bezoekers zich registreren voor
gratis toegang aan het event. Daarvoor is
wel een KvK nummer nodig.
“WE WILLEN DE BEZOEKERS VOORAL
VERRASSEN EN INSPIREREN