D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
37
I
n t e r v i e w
“Er is de afgelopen zes maanden heel veel gebeurd”, zo begint Iggy Rolando. “HSC Nederland en PDA After Sales waren
twee aparte bedrijven die de after sales verzorgden voor de juweliers (HSC Nederland) en de groothandel/distributeurs of
merkeigenaren (PDA After sales). Door deze twee bedrijven samen te voegen tot HSC Nederland, moesten twee software
systemen tot één systeem worden omgebouwd en hebben wij alle processen opnieuw in kaart gebracht.”
“We hebben in ons nieuwe pand een prachtige nieuwe werkomgeving gecreëerd waar tien horlogemakers alle soorten hor-
loges, van de ‘goedkopere’ tot de duurdere Swiss Made merken, repareren, Wij repareren alle merken die in Nederland wor-
den gedistribueerd en we hebben niet alleen een hele goede band met alle groothandels en distributeurs in Nederland, maar
ook internationaal staan wij als integer te boek”, vertelt Iggy met enige trots.
Naast De Bijenkorf, Lucardi, Brandfield en
Bol.comontzorgt HSC inmiddels meer dan 150 juweliers op het gebied van hor-
logereparaties. “Door het samengaan van beide bedrijven wordt het voor de juwelier alleen maar makkelijker en is HSC de
ideale partner om de after sales te laten verzorgen.”
INZICHTELIJK
Wat betekent de samenvoeging van beide bedrijven dan concreet voor juweliers, vragen
wij Iggy? “De juwelier voert alle horlogereparaties – dus niet alleen de PDA Group merken
– online in via
hscnederland.nlen stuurt ze één keer per week naar HSC. Alle reparaties,
garantie of geen garantie, ongeacht welk merk, staan dan in één reparatiesysteem opgesla-
gen. De juwelier kan in één oogopslag alle reparaties, maar ook de status en de historie,
ongeacht het merk, 24/7 nakijken. Hij hoeft dus geen leveranciers meer te bellen of ver-
schillende systemen te raadplegen. Ook is er de mogelijkheid de status van alle reparaties
24/7 te volgen. Zeker niet onbelangrijk is de besparing op de verpakking en verzendkosten.
De juwelier stuurt en ontvangt één keer per week alle reparaties en hoeft ook geen dubbele
handelingen uit te voeren.”
VEILIGE HANDEN
Er is dus één aanspreekpunt als het gaat om de volledige after sales. “Hiermee ontzorgen
wij de juweliers zonder dat hij de grip en controle verliest. Wij nemen de zorg voor de after
sales volledig uit handen vanaf het moment dat de reparatie in de winkel is ingeschreven tot
het moment dat deze weer in de winkel retour is”, aldus Iggy tot slot.
Meer informatie: HSC Nederland BV
Tel. 075-6707075,
info@hscnederland.nl, www.hscnederland.nlVERDER ALS
ÉÉN BEDRIJF
NA DE VERHUIZING VAN HSC
NEDERLAND EN PDA AFTER SALES NAAR
EEN NIEUWE LOCATIE IN ZAANDAM IN
JUNI 2016 WAS DE VOLGENDE STAP
GEEN ECHT GROTE VERRASSING. HSC
NEDERLAND EN PDA AFTER SALES ZIJN
PER JANUARI TOT ÉÉN BEDRIJF SAMEN-
GEVOEGD EN GAAN ALS ZELFSTANDIGE
ORGANISATIE DOOR ONDER DE NAAM
HSC NEDERLAND. WIJ SPRAKEN MET
IGGY ROLANDO, MANAGER EN EIND-
VERANTWOORDELIJKE BIJ HSC.
HSCNederland
PDAAfter Sales