D
e
J
u w e l i e r
n r
1 2 0 1 7
70
R
e p o r t a g e
NA JARENLANG ZOEKEN, PLANNEN, DROMEN EN
VOORAL HEEL HARD WERKEN WAS HET OP VRIJDAG 16
EN ZATERDAG 17 DECEMBER EINDELIJK ZOVER: KISH.
NL &
HORLOGEBAND.COMOPENDE OP EEN NIEUWE
LOCATIE EEN NIEUW PAND. IN ZENDEREN HEEFT
ROGIER KOERSHUIS, DRIJVENDE KRACHT ACHTER KISH.
NL EN
HORLOGEBAND.COM,SAMEN MET DE OPRICH-
TERS VAN
SPORTVOEDINGWEBSHOP.COMEEN UNIEK
CONCEPT OPGEZET IN EEN BESTAAND PAND, WAAR-
MEE DRIE MANNEN VAN TWEE TOTAAL VERSCHILLENDE
BEDRIJVEN EEN GEZAMENLIJKE DROOM REALISEERDEN.
Rogier Koershuis kent u ongetwijfeld. Op nagenoeg elke beurs, elk event,
elke bijeenkomst en elke show is hij wel te vinden. Enorm actief dus, pas-
sievol pratend over zijn webshop en vol ambities. Ook wij komen Rogier
een paar keer per jaar tegen op diverse evenementen en altijd knopen we
een praatje aan. Daarom wisten wij al een beetje van zijn droom om een
fysieke winkel te realiseren die in het verlengde van zijn webshop kon
fungeren als meetingpoint en showroom voor de enorme collectie hor-
loges, horlogebanden en horlogeboxen die via
Kish.nlen Horlogeband.
com te verkrijgen zijn. Wij waren dan ook niet verrast door de uitnodiging
om te komen kijken naar het resultaat, maar wel heel benieuwd wat deze
ondernemer pur sang ervan gemaakt had.
FYSIEKE WINKEL
In Zenderen heeft Rogier een immens pand op de kop weten te tikken van
maar liefst 4.000 m2. “Na jaren op zoek te zijn geweest naar de ultieme
locatie hebben we deze in Zenderen gevonden. Ik was op zoek naar een
locatie waar we naast het kantoor en magazijn ook een showroom konden
bouwen om alle producten te kunnen tonen. Veel mensen kopen online
vanwege het gemak, maar toch zijn er ook nog genoeg mensen die in een
fysieke winkel willen komen om aankopen te doen. Hen kunnen we nu
ook ontvangen.”
SPORTVOEDINGWEBSHOP.COMOm de droom uit te laten komen heeft Rogier samen met zijn broer
Henk-Jan Koershuis en Gert Korblet van
SportvoedingWebshop.comhet pand gekocht en zelf helemaal verbouwd. “Dat we dit samen met
SportvoedingWebshop doen, ligt wellicht niet direct voor de hand, maar
er was al sprake van een samenwerking. Voor ons voelde dit goed. Wat we
hebben proberen te realiseren is een Experience Center creëren waarbij de
twee werelden van horloges en sportvoeding letterlijk bij elkaar komen.”
Driemannen,
twee bedrijven,
één droom
Rogier Koershuis in zijn nieuwe showroom